Computer opschonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knabbel123

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Ik zou graag mijn computer op willen schonen, omdat deze regelmatig aangeeft dat er onvoldoende schijfruimte is. Hebben jullie misschien tips hoe ik het meeste resultaat kan krijgen.

de computer wordt vooral gebruikt voor school, er staan geen spelletjes meer op. Als ik in de lijst van configuratiescherm kijk dan zie ik eigenlijk heel weinig programma´s, waarvan ik het grootste deel niet herken. Als ik in de C: schijf kijk dan zie ik echt door het bomen het bos niet meer, zoveel mappen.

Ik zal er vast bij zeggen dat de PC heel weinig geheugen heeft, ongeveer 14 GB op C: en 14 GB op D:

valt er nog wat te verwijderen?

Alles.
Hij geeft aan wat er teveel opstaat.
heb je 5 x iets bezocht,is 5 x teveel.
Letop,hij verwijdert ook wachtwoorden. dus die moet je wel eeerst noteren.

oke, ik zal het vandaag of morgen proberen! en ik zal ook de wachtwoorden opschrijven

Dan kan je opschonen.
Had het zelf ook,en NIETS opgeschreven. dus jij leert van mijn fout.toch?

Je hebt wel heel weinig ruimte. Ga eens naar "configuratiescherm, programma's, windowsonderdelen. En zet daar zoveel mogelijk dingen uit die niet op de computer gebruikt. Win je weer wat ruimte.
Kun je ook aangeven welke programma's je gebruikt? bv als je alleen microsoft word gebruikt moet je geen excel of powerpoint gaan installeren. Tijdens de installatie kun je voor dit soort dingen kiezen. Als je bv acrobat reader gebruikt voor het lezen van PDF bestanden kun je dat omwisselen voor foxit wat een veel kleiner bestand is.
Daarnaast moet je zorgen dat je C Schijf zo leeg mogelijk blijft zodat windows het geheugen daarop kan weg schrijven. Dan blijft de machine nog een beetje snel. Maw probeer zoveel mogelijk programma's op de D schijf te installeren door tijdens de installatie de schijfletter te wijzigen van C in D.

Je hebt wel heel weinig ruimte. Ga eens naar "configuratiescherm, programma's, windowsonderdelen. En zet daar zoveel mogelijk dingen uit die niet op de computer gebruikt. Win je weer wat ruimte.
Kun je ook aangeven welke programma's je gebruikt? bv als je alleen microsoft word gebruikt moet je geen excel of powerpoint gaan installeren. Tijdens de installatie kun je voor dit soort dingen kiezen. Als je bv acrobat reader gebruikt voor het lezen van PDF bestanden kun je dat omwisselen voor foxit wat een veel kleiner bestand is.
Daarnaast moet je zorgen dat je C Schijf zo leeg mogelijk blijft zodat windows het geheugen daarop kan weg schrijven. Dan blijft de machine nog een beetje snel. Maw probeer zoveel mogelijk programma's op de D schijf te installeren door tijdens de installatie de schijfletter te wijzigen van C in D.

oude computer, dan krijg je dat hé. Op D: schijf weet ik wel dat ik nog ongeveer 12 GB over heb. Ik zal morgen eens kijken welke dingen ik uit kan zetten. Ik dacht dat je altijd zoveel mogelijk op de C: moest zetten, maar ik ben echt slecht op het gebied van computers. Weet jij misschien welke programma's echt nutteloos zijn, in mijn configuratiescherm staan denk ik een stuk of 25 programma's, waarvan heel veel met zo'n installatie achtigs iets ervoor, waarvan ik niet weet wat dit is! is dit van windows zelf. Ook heb ik net gisteren word, powerpoint en excel 2007 erop gezet, hier heb ik dus al geselecteerd! Wel heb ik nog office 2000 erop staan, alleen weet ik niet waar ik dit kan verwijderen, moet dit bij configuratiescherm, hier kan ik alleen zo'n soort vlaggetje vinden met Microsoft office 2000, is dit het?

Dat zie je ook in je software lijstje staan.

Laatst bewerkt:
wat bedoel je precies met herstelpunten ook verwijderen, en gelijk een nieuwe maken?
ik zal morgen ofzo wel een bijlage met mijn configuratiescherm bijvoegen, zodat er misschien meer verwijderd kan worden!

Sorry,het kan wel,maar denk dat het te hoog gegrepen is voor je,had het al weggehaalt.

Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.

ik denk het ook, ik ben nou eenmaal niet goed met computers en die termen zijn al helemaal erg! Toch bedankt voor je hulp, dan ga ik nu verder met mijn wiskunde huiswerk, wat ook een ramp is! Ik zal ervoor zorgen dat er morgen of overmorgen je hier een overzicht kunt vinden van mijn configuratiescherm.

Ccleaner kan wel wachtwoorden onthouden !
Ik doe dat zo , eerst laat ik ccleaner alles opruimen daarna ga ik naar een site waarvan ik een gebruikersnaam met wachtwoord wil onthouden , vul deze in , ga dan weer naar ccleaner klik op opties en klik op cookies en sleep dat wat er in het linkerscherm staat naar het rechterscherm .
Ccleaner onthoud nu het wachtwoord .
Hans

Ps. kijk eens of schijfopruiming nog iets kan verwijderen

Heb het toch fout.
Ga maar naar www.Google.com en vul in Herstelpunten verwijderen in XP.

Kijk bij Windows help .central.
Wordt het duidelijk uitgelegt.

Inderdaad.
Dus Start-programma,s-- Bureau-assesoires--- systeemwerkset--schijfopruiming.

dan alleen herstel nemen.

Laatst bewerkt:
zoals beloofd, het configuratiescherm. Zou iemand misschien kunnen zeggen welke dingen nutteloos zijn, of welke ik absoluut niet mag verwijderen

Bijlagen

• naamloos.GIF
    naamloos.GIF
    18,2 KB · Weergaven: 83
  • naamloos2.GIF
    naamloos2.GIF
    18,6 KB · Weergaven: 78
  • naamloos3.GIF
    naamloos3.GIF
    16,4 KB · Weergaven: 83
Hier zou ik helemaal niets verwijderen.
in 1 zit je in je software.
Die andere 2 zijn niet te lezen.

Het zijn allemaal vrij kleine programma's . Het lijkt of je er twee office programma's op hebt staan. office home en office 2000. Maar dat moet je even goed nakijken op de C schijf.
En het programma statline voor het maken van tabellen in ..?.... gebruik je dat voor school ofzo.
Mocht je dat niet gebruiken dan moet je het verwijderen.
Ook het programma superantiSpyware kun je verwijderen. Je hebt het programma malwarebytes en dat is voldoende om malware buiten de deur te houden.
En ik weet niet om al die frameworks wel nodig zijn. Daar zou je een nieuwe vraag aan kunnen wagen of je voldoende hebt aan de laatste update je hebt framework 1, 2 en 3 op de computer staan. Het lijkt me dat je voldoende hebt aan framework 3. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
heb je nog iets onnodige windowsprogramma's kunnen verwijderen bij windowsonderdelen?

windows neemt 8,74 GB ruimte in op schijf, maar ik zou niet weten wat hier te verwijderen valt. Hier heb ik geen verstand van. Hoe kan ik office 2000 verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan