Computer Opschonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterh60

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2009
Berichten
84
Hallo.

Heeft iemand een aantal tips zodat ik mijn computer sneller kan maken?
Progamma's enzovoort?

Dankjewel
 
Het is wel even handig om meer van je computer af te weten... Zou je wat meer informatie kunnen geven?
 
Haha. Ik bedoel je hardware enzovoort. En wat voor besturingssysteem.

Je weet vast wel: Je processor, Je geheugen...
 
geen idee welk besturingssysteem jij hebt, maar bij " uitvoeren " ( in startmenu ) " msconfig " invoeren, dan kom je uit bij systeemconfiguratie.

Bij tabblad " services " onderaan een vinkje zetten bij " alle microsoft services verbergen ", zodat je geen belangrijke microsoft services gaat weg lopen vinken. dan kun je zien wat er zoal meeloopt, en kan je onnodige services wegvinken ( laat de services van je virusscanner WEL staan ).

Bij het tabblad " opstarten " kan je hetzelfde doen, maar ook hier wel uitkijken met belangrijke services voor virusscanners e.d.

Mocht je een error krijgen, dan kun je het desbetreffende service weer aanvinken.

Ook misschien een tip, programma " advanced systemcare " van iobit werkt ook prima :).
 
Als het in het Windows XP gedeelte staat zou het waarschijnlijk XP zijn? CCleaner draaien en ook het register scannen en de fouten repareren. Ook het register eens defragmenteren! Je kunt je harde schijf eens helemaal formateren en XP opnieuw installeren... Maarja, dan krijg je het vervelende van Windows weer, het kropt weer op en word zo weer traag. Op Linux kan je ook perfect browsergames spelen ;) Kijk trouwens of je Java, Flash en Shockwave kunt updaten. Welke browser gebruik je?
 
Als het in het Windows XP gedeelte staat zou het waarschijnlijk XP zijn? CCleaner draaien en ook het register scannen en de fouten repareren. Ook het register eens defragmenteren! Je kunt je harde schijf eens helemaal formateren en XP opnieuw installeren... Maarja, dan krijg je het vervelende van Windows weer, het kropt weer op en word zo weer traag. Op Linux kan je ook perfect browsergames spelen ;) Kijk trouwens of je Java, Flash en Shockwave kunt updaten. Welke browser gebruik je?

Windows XP heb ik al wel eens overnieuw geïnstalleerd.
Maar net zoals jij zegt na een tijdje word die weer sloom.
Ik gebruik Google Chrome...
 
Windows XP heb ik al wel eens overnieuw geïnstalleerd.
Maar net zoals jij zegt na een tijdje word die weer sloom.
Ik gebruik Google Chrome...

In XP kan je niet tegenhouden dat hij slomer na de schone installatie. Toch kan je het verminderen, door zo weinig mogelijk programma's en andere spullen op je pc te hebben.
 
registry mechanic

ik heb registry mechanic 2011 gedraaid (alle opties) maar RM blijft zeggen dat de pc systeem gezondheid middelmatig is.
ik weet dus ook niet wat tedoen. kennelijk werkt RM 2011 niet zo goed als RM 2007 die wel bericht gaf van maximale systeemgezondheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan