Computer opstart probleem...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barros

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2009
Hey,

(Zoals sommige van jullie al weten,) Een tijdje geleden, heb ik mijn computer geformateerd, vanwege een virus. Ik liep al tegen wat problemen op, die ik weer gemakkelijk kon fixen met behulp van deze forum. Het is een behoorlijk tijdje goed gegaan, maar vandaag liep het anders (zoals je zo verwachten als iemand zoiets post :P).

Gister ochtend, had ik mijn PC aangezet, deed ik mijn MSN Messenger (Windows Live Hotmail) aan, gooide een antivirus over mijn PC en ging voor 2 uurtjes even weg. Toen ik terug kwam, was mijn scherm zwart, dus ik dacht: Dan moet ik maar mijn muis bewegen. Dit deed ik, maar er gebeurde niets. Ik deed mijn PC uit en weer aan, dit ging prima. Ik klikte op mijn naam (zoals je altijd moet doen bij Windows XP (SP3)) en typte mijn wachtwoord in. Vervolgens drukte ik op Enter, de PC laadde alleen de achtergrond, maar geen Windows XP bar en pictogrammen. Ik heb toen ook CTRL+ALT+DEL geprobeerd, maar deze opende ook niet. Toen heb ik mijn PC in veilige modus gezet, wat het wel gewoon normaal deed. Ik probeerde systeemherstel, naar een eerdere datum, maar dit had helaas geen resultaten. Ik verhielp het log-in probleem er niet mee. :confused:

Ik heb alles geprobeerd wat ik kon, verder weet ik niet, wat ik nog wel en niet kan proberen, of ik mijn computer opnieuw moet formateren, of juist niet?

Ik heb overigens ook nog wat gelezen op het Internet, dat ik dit bestand moest verwijderen, maar ik zou niet weten waar ik het moet vinden: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\Image File Execution Option\Explorer.exe

Als iemand mij hiermee verder kan helpen om dit probleem op te lossen, zou dit erg fijn zijn.

Bedankt, Barros :thumb:

Hoi,
maar goed dat je onderstaande niet weet te vinden, neem nooit zomaar iets aan waar je niets van begrijpt.
Ik heb overigens ook nog wat gelezen op het Internet, dat ik dit bestand moest verwijderen, maar ik zou niet weten waar ik het moet vinden: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\Image File Execution Option\Explorer.exe
Als je wel normaal in de veilige modus kunt komen zoals je aangeeft, download dan Mbam (link in handtekening) en laat dat eens draaien of draai je eigen antivrus in de veilige modus (handmatig opstarten via alle programma's).
Probeer eerst de veilige modus met netwerkmogelijkheden, lukt dat niet om de een of andere reden, download het Mbam-bestand dan via een andere pc en breng het bestand d.m.v. een stick over op je eigen pc.
Wat bedoel je precies met
gooide een antivirus over mijn PC
Iets van "heb m'n virusscanner laten scannen" ?
Heb je bij de opties van Windows Live de "Live On Care-scanner" o.i.d. gedownload of je eigen antivirussoftware ingesteld?

Laatst bewerkt:
Okey, dat van "Ik gooide mijn antivirus over mijn PC" daar bedoelde ik dus scannen mee, ja. :P
Ik zal het wel opnieuw doen, omdat ik niet aanwezig was tijdens het scannen en mijn PC opeens uit was.

Ik zal de instructies die je gegeven hebt uitproberen, bedankt :)

Mijn anitvirus (Avast Anitvirus), heeft in veilige modus met netwerkmogelijkheid, geen virus gedetecteerd. Waar zou het dan aan moeten liggen?

Laatst bewerkt:
Kun je in veilige modus wel taakbeheer (ctrl+alt+del) opstarten en vervolgens explorer.exe uitvoeren?

Veilige Modus werkt nog helemaal prima, dus ik kan internet explorer ook zonder taakbeheer starten. Taakbeheer doet het ook gewoon in veilige modus.

Je geeft zelf aan dat je geen gevorderde gebruiker bent.
Mijn advies is om XP opnieuw te installeren.
Maak daarna een gewone gebruiker aan die geen Administrator is.
Gebruik altijd dit account om het internet op te gaan.
Alleen als je iets wilt installeren, log dan in als Administrator.
En een keer in de maand een virusscan en spywarescan.
Als je alleen vertrouwde software installeert, ben je verzekerd van een paar jaar goed werkende XP.

Hmm, okey, dan zal ik dit doen. Moet ik weer proberen Windows XP cd van het één of ander te krijgen... :/ Hoe dan ook, bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan