Computer opstarten via harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuuki

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2009
Sorry als deze vraag verkeerd staat...
Ik heb mijn computer opnieuw moeten instaleren, omdat te doen heb ik de boot instellingen verandert naar cd omdat hij anders niet via een cd wilde opstarten.
Nu wil ik hem weer terug veranderen maar dat doet hij niet. Hoevaak ik hem ook verander hij blijft om een disk vragen. Weet iemand hoe ik hem terug kan zetten?
Ik heb deze vraag ook al bij overige gestelt maar daar kon niemand mij helpen.

Wat bedoel je met "maar dat doet hij niet"?
Als jij in het bios aangeeft dat de pc van hdd moet starten, dan gáát hij van hdd starten. Echter, de vraag die je krijgt kan een geheel andere oorzaak hebben: er is geen OS of een corrupt OS op hdd geplaatst en dáárom blijft het systeem om een disk vragen.

Hoezo wordt om een disk gevraagd? Als er geen CD-rom of DVD inzit dat wordt er niet aan je gevraagd er 1 in te doen.
Ik denk dat als dat het geval is er wel degelijk van de harde schijf wordt opgestart, maar ook op de harde schijf géén besturingssysteem wordt gevonden. (Ik ga ervan uit dat je ondertussen de CD-rom of DVD al uit je speler verwijderd hebt).

Heeft je besturingssysteem na die herinstallatie wel (ooit) fatsoenlijk gestart?

Tijs.

heb je de installatie niet toevallig op een slave hardeschijf gegooid i.p.v. de master als je er twee in hebt zitten.

indat geval ff master/slave omzetten.

@maniactheman: Ik zie in de startposting niets staan over het inbouwen of vervangen van een (extra) harde schijf... Bovendien lijkt het 'opnieuw installeren van de computer' wel gelukt te zijn op de een of andere manier.

Ik ga hier dus zeker niet uit van waar jij het over hebt, en het maakt de zaak alleen maar verwarrender.

@yuuki: We zijn nu een maand verder, en we hebben geen reactie ontvangen op de tips. Hoe staat het er nu mee m.b.t. je gemelde probleem?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan