computer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelleunge

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
1
goedemiddag,

Ik heb sinds kort een probleem met opstarten van de computer.
Zodra ik beeld komt mijn gebruikersnaam(xp) deze klik ik aan en dan komt er in beeld dat ik de tijd en datum opnieuw moet instellen.
dit gebeurt elke keer als ik de computer aanzet.
weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

alvast bedankt

marcel
 
Vervang op het Moederbord de Celknoop batterij ...die is leeg!!
 
Welkom bij Helpmij.nl, marcel

@ Bandit: even heftig offtopic, maar ik heb een hele hoop moederborden gehad en er nog nooit een getroffen met een lege batterij:) komt dat vaak voor?
 
@ Bandit: even heftig offtopic, maar ik heb een hele hoop moederborden gehad en er nog nooit een getroffen met een lege batterij:) komt dat vaak voor?

Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt (zelfs niet met de oudjes). Toch lees ik er wel regelmatig over.
 
Kijk voor de zekerheid naar Configuratiescherm, Datum en tijd. Staan datum en tijd goed? Staat de juiste Tijdzone geselecteerd? (GMT + 01:00 Amsterdam...enz).
Zet een vinkje voor Klok automatisch met een tijdserver op het Internet synchroniseren op het tabblad Tijd.
Server: time.windows.com. Klik op de knop: Nu synchroniseren. Tot slot: klik op Toepassen. Herstart de PC.
 
Laatst bewerkt:
Als de batterij leeg is, gaat er toch meer verloren dan alleen de systeemtijd? Of haal ik nu dingen doorelkaar?

Tja kan, hoeft niet.

Sommige biossen gaan na een reset gewoon braaf opstarten, anderen geven errors. In principe is een bios-reset het resultaat van het verwijderen (of een lege) batterij.
Verschilt dus per bios hoe de PC hierop zal reageren.
 
Batterijen gaan wel degelijk wel eens leeg.
Denk maar eens als er een Cmos error is,ook dan is dat aan de hand.

En ik heb er al aardig wat van meegemaakt:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan