'Computer optimaliseren' Avast

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
777
Avast stelt mij voor mijn computer te optimaliseren.
Heb vroeger wel eens ergens gelezen, dat dat soort akties ook uit de hand kan lopen.
Iemand ervaring??
 
Als je Avast een goed programma vind dan moet je het houden, maar als je het nooit gebruikt verwijder het nu direct. Je krijgt er teveel gezeik van. Ik heb gisteren voor een vriend dit programma verwijderd en alles ging beter op zijn laptop.
 
Avast gebruik ik al jaren zonder problemen op verschillende pc's. Je moet je alleen niet bezighouden met de extra rambam die ze je proberen aan te smeren.
Avast vertraagt de pc bijna niet, regelmatig doe ik snelheidsmetingen mét en zonder Avast ingeschakeld.
Die optimalisatieprogramma's doen soms meer kwaad dan goed, zeker als je niet weet wat er allemaal geoptimaliseerd wordt.
 
Dank voor de reakties.
Veronderstel trouwens, dat dat optimalisatie-programma wel uit dezelfde koker komt maar iets ànders is dan het antivirusprogramma.
 
Nooit in "optimalisatie"-programma's/extra's trappen. geeft alleen maar ellende, ongeacht wie de leverancier is.
Optimaliseren van windows moet je altijd alleen maar met de hand doen, met voldoende kennis van zaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan