Computer (Packard Bell/Windows XP) start haast niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Madelon Brandt

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
11
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd enkele problemen met mijn computer en aangezien ik nou niet de meeste hoogvarende “I-T-er” (lees: computer=typemachine en internetverbinding) ben, vraag ik alle forumlezers om raad.

Hier eerst even de omschrijving van het apparaat:
Packard Bell Imedia 6500+ (02/ 2002)
Processor AMD Athlon XP 1500+, 1.33 GHz
RAM 265 Mb
Harddisk 40 Gb UDMA (totaal 35.3 Gb waarvan 26.2 Gb vrij)

Windows XP Edition Familiale (versie 2002, Service Pack 3)
Anti-virus Avast

De computer is zeker al een tijdje langzamer dan echt leuk is, maar nu is ie supertraag en doet er vooral bij het opstarten een kwartier over voordat ie ook maar in het opstartmenu komt. Dan duurt het nog 5 minuten voordat je een programma kan selecteren en die doet er weer een aantal minuten over om ook te openen. :(

Deze ontwikkeling loopt toevallig (?) samen met de installatie (vanaf CD) van Open Office 2.4 (writer, calc, impress, draw). Writer liep een paar keer vast toen ik info van internet in tabellen van writer aan copie-pasten was en sloot het programma dan vaak. Dus heb ik hem er weer afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. De ene keer zonder Java en de andere keer met… (ik heb nergens op de comp.kunnen vinden of ik al Java had). Het opstarten bleef vrij traag.
Toen kwam er een boodschap van Open Office dat er een nieuwe versie was en heb ik OO 3 geïnstalleerd (331 Mb), die ondanks ik aankruiste de oude applicaties te verwijderen de 2.4 versie liet staan, die ik toen bij het volgende gebruikt zelf verwijderd heb.
Vrij gauw daarna kwam Java langs met een update of een nieuwe versie en heb ik ook aan dit gebod voldaan. (Java 6 Update 7 en Update 11)
Sindsdien: een kwartier om op te starten…. . :confused:

Toen ik hem tijdens het opstarten zelf uit heb gezet deed ie een Scansik (CHKDSK) bij het opstarten erna: En daarbij stond in het rapport oa: 2760 Ko dans des secteurs défectueux (heb een franse versie), ik neem aan dus Bad Sectors!!

Ik heb gekeken bij de analyse van de defragmentatie, hij geeft niks aan over wat er waar stuk is en laat alleen maar een ouderwets behang of fout overhemd motief zien, met rode, blauwe en groene streepjes. Ik heb dus niet gedefragmenteerd.

Heeft iemand een idee of het hier om een virus gaat, een samenloop van omstandigheden met de installatie vd programma’s, of gewoon weg slijtage van een over het algemeen werkloze stofhappende machine?

Ik heb Open Office er af gehaald, Java ook en bij Avast gevraagd niet te gaan analyseren bij het opstarten. Het maakt eigenlijk allemaal niks uit.

Dus… wat moet ik doen?? En wat kan ik zelf doen????
Ik heb een recovery disc, een key voor de bijgeleverde software van Word 2000, Money en Midtown Madness (alleen Word gebruiken we hiervan).
Voor de rest zit een Smart Restore programma op van Packard Bell en iets van Activ Doc.

Maar ja, ik heb geen zin om de boel te verergeren…

Weet iemand hoe ik uit kan vinden wat er fout is, en hoe ik de computer weer op zijn oude sukkelgangetje kan laten werken.
Zoals helemaal boven te zien staat er niet veel zwaar software op, dus daar ligt het niet aan. En daarbij heb ik de Cookies ook meer weer eens opgevreten.

Dus voor de computerkenners die zo moedig :thumb: zijn helemaal tot aan hier mijn hulpkreet te hebben doorgelezen: bedankt voor de aandacht en alvast bedankt voor de goede raad!!

Madelon :love:
 
Hoi !

Nadat je de diverse aanbevelingen hierboven gevolgd hebt zou ik er ook wat geheugen bijplaatsen !

Zeker voor XP is 256 Mb. niet meer van deze tijd !

Althans: ik durf er geen PC en/of laptop nog mee aan te bieden.

Greetz,

Harry,
 
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd enkele problemen met mijn computer en aangezien ik nou niet de meeste hoogvarende “I-T-er” (lees: computer=typemachine en internetverbinding) ben, vraag ik alle forumlezers om raad.

Hier eerst even de omschrijving van het apparaat:
Packard Bell Imedia 6500+ (02/ 2002)
Processor AMD Athlon XP 1500+, 1.33 GHz
RAM 265 Mb
Harddisk 40 Gb UDMA (totaal 35.3 Gb waarvan 26.2 Gb vrij)

Windows XP Edition Familiale (versie 2002, Service Pack 3)
Anti-virus Avast

De computer is zeker al een tijdje langzamer dan echt leuk is, maar nu is ie supertraag en doet er vooral bij het opstarten een kwartier over voordat ie ook maar in het opstartmenu komt. Dan duurt het nog 5 minuten voordat je een programma kan selecteren en die doet er weer een aantal minuten over om ook te openen. :(

Deze ontwikkeling loopt toevallig (?) samen met de installatie (vanaf CD) van Open Office 2.4 (writer, calc, impress, draw). Writer liep een paar keer vast toen ik info van internet in tabellen van writer aan copie-pasten was en sloot het programma dan vaak. Dus heb ik hem er weer afgehaald en opnieuw geïnstalleerd. De ene keer zonder Java en de andere keer met… (ik heb nergens op de comp.kunnen vinden of ik al Java had). Het opstarten bleef vrij traag.
Toen kwam er een boodschap van Open Office dat er een nieuwe versie was en heb ik OO 3 geïnstalleerd (331 Mb), die ondanks ik aankruiste de oude applicaties te verwijderen de 2.4 versie liet staan, die ik toen bij het volgende gebruikt zelf verwijderd heb.
Vrij gauw daarna kwam Java langs met een update of een nieuwe versie en heb ik ook aan dit gebod voldaan. (Java 6 Update 7 en Update 11)
Sindsdien: een kwartier om op te starten…. . :confused:

Toen ik hem tijdens het opstarten zelf uit heb gezet deed ie een Scansik (CHKDSK) bij het opstarten erna: En daarbij stond in het rapport oa: 2760 Ko dans des secteurs défectueux (heb een franse versie), ik neem aan dus Bad Sectors!!

Ik heb gekeken bij de analyse van de defragmentatie, hij geeft niks aan over wat er waar stuk is en laat alleen maar een ouderwets behang of fout overhemd motief zien, met rode, blauwe en groene streepjes. Ik heb dus niet gedefragmenteerd.

Heeft iemand een idee of het hier om een virus gaat, een samenloop van omstandigheden met de installatie vd programma’s, of gewoon weg slijtage van een over het algemeen werkloze stofhappende machine?

Ik heb Open Office er af gehaald, Java ook en bij Avast gevraagd niet te gaan analyseren bij het opstarten. Het maakt eigenlijk allemaal niks uit.

Dus… wat moet ik doen?? En wat kan ik zelf doen????
Ik heb een recovery disc, een key voor de bijgeleverde software van Word 2000, Money en Midtown Madness (alleen Word gebruiken we hiervan).
Voor de rest zit een Smart Restore programma op van Packard Bell en iets van Activ Doc.

Maar ja, ik heb geen zin om de boel te verergeren…

Weet iemand hoe ik uit kan vinden wat er fout is, en hoe ik de computer weer op zijn oude sukkelgangetje kan laten werken.
Zoals helemaal boven te zien staat er niet veel zwaar software op, dus daar ligt het niet aan. En daarbij heb ik de Cookies ook meer weer eens opgevreten.

Dus voor de computerkenners die zo moedig :thumb: zijn helemaal tot aan hier mijn hulpkreet te hebben doorgelezen: bedankt voor de aandacht en alvast bedankt voor de goede raad!!

Madelon :love:

hallo madelon,
heb je berichtje gelezen, en je hebt een min of meer zelfde pc als ik heb, een packard bell imedia, ik had voorheen ook hetzelfde probleem, namelijk véél te traag om ook maar iets te kunnen doen, dus wat ik gedaan heb is gewoon extra werkgeheugen bijplaatsen in het moederbord !! daarna zul je zien dat je systeem veel soepeler zal werken!!
ik raad je dus aan om dit ook te doen, kijk even na welk type werkgeheugen geschikt is voor jou imedia 6500, je pc-kastje even opendoen en gewoon plaatsen, da's in één klik gedaan.
Met je programma's scheelt er niks, en ik denk ook niet dat je een virus of zo binnen hebt,
natuurlijk ik ben geen expert hé, maar laat maar weten of je het zo hebt kunnen oplossen hé, groetjes
 
Hallo

Bedankt iedereen voor de tips. Ik ga eerst maar even met cleaners en anti-virussen checken. Dat kan nooit kwaad.
Mocht het dan niet over zijn zal ik gaan kijken naar dat RAM geheugen.

Maar wat is en doet RAM-geheugen (sorry ik ben een computer barbaar :eek:, maar dat was denk ik al wel duidelijk, komt verandering in hoor, beloofd, ik ga ook eindelijk "met mijn tijd mee" :rolleyes: )

En hoe kan het dat hij zo plotseling supertraag opstart. En die bad sectors op de C: ?? :confused:

Ik heb een tijdje geleden het service pack 3 van XP gedownload misschien vertraagt dat de boel wel??

Hoe dan ook de computer is gekocht met XP en dit "kleine" RAM geheugen en was toen een stuk sneller dan nu???

Voor de rest heb ik alle onnodige en voorgeinstalleerde programmas er af gehaald, maar dat helpt niet veel. Er stond toch al niet veel op.

Dus dan maar even "knutselen" met het apparaat :thumb:

Groeten Madelon Brandt
 
Hoi !

Met een aantal Bad Sectors is mogelijk je HDD ook aan het eind van z´n bestaan.

Overweeg of het nog de moeite waard is veel geld aan je PC uit te geven.

Je krijgt het nooit meer terug.......

Immers de economische waarde van je PC is momenteel hooguit 25 euri´s, en dat wordt niets meer met een nieuwe HDD en meer geheugen.

Greetz,

Harry.
 
Je zou, als die echt te sloom is, je computer ook gewoon helemaal kunnen formateren en Windows er opnieuw opzetten. Dan is die, ( als het goed is ) weer snel! ( Nouja snel, zo snel als die was toen je hem kocht ;) )

Groetjes,
Miquell
 
Hoi hulpgevenden....

Boy, ipv kerstvieren als een kluizenaar aan de pc gekluisterd om te scannen en nog eens te scannen en te proberen te snappen.

Hoe dan ook, avast heeft een trojaans paard aan de lasso genomen vanuit C en ook nog een vanuit de USB stick, MBAM heeft er nog 2 of 3 op stal gezet.

En sinds de eerste vangst geen startproblemen meer: in C:\Documents&Settings\”naam vriend”\LocalSettings\Temp\WER3 werd een Win32:RPCexploit [Trj] geconstateerd. Na de door Avast aangeraden actie deze te deleten, heb ik geen opstart problemen meer gehad.
In mijn USB-stick zat eveneens een paard (wat zo’n stick al opslaan kan: een hele manege!). In D\AUTORUN.INF zat een INF:Rjump[Trj], daar werd een quarantaine voorgesteld.

:shocked:
Via MBAM, waren er verouderde keys en toegangen die het niet deden. En hoe dan ook loopt de comp vast op niet bestaanbare of lege files.
Ook daar ook weer een stal vol: Trojan Agent en Adware EGDAccess, wat dat ook zijn mogen.

Ik heb nu dus Avast, De Windows XP firewall, Ccleaner, MBAM. Is dit een goed arsenaal (o ja en ik heb Firefox geïnstalleerd om eens uit te proberen hoe je hier mee navigeert)

Hoe kan ik een dik scan doen om te kijken of er nog bad sectors zitten? Bij het opstarten doet ie het niet meer uitzichzelf. :confused:

Volgende keer misschien een post in een ander topic over mijn supergave (ahum) vouw-computer van HP.:eek:

Groeten Madelon
 
Hoihoi :)
Om een chkdsk uit te voeren moet je:
Klik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ cmd in het vak Openen en druk op ENTER.
 
Je zou met het gratis programma PCWizard de PC eens beter kunnen verkennen en het merk en type van je harde schijf hier melden :

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Ook kun je door het invoeren van het serienummer ( S/N .......) en/of productnummer ( P/N .........) - zie sticker op zij- of achterkant van de PC - op de Support Site van Packard Bell meer informatie en eventuele updates voor jouw computer verkrijgen :

http://support.packardbell.com/nl/
 
Hallo

Bedankt voor de rest van de tips.

Vraagje voor die CKDSK, bij het opstarten moet ik dan in de Bios om die uit te voeren? DWZ hoe kom ik in die keuze van start en execute enzo.

Merci alvast vaoor het antwoord.

De vraag van Ronnie 1 kijk ik nog even naar, maar ben nu eerst even 5 dagen weg, ;)dus dat komt nog.

Madelon
 
Over chkdsk
nee gewoon klikken op start>uitvoeren>typ in het vakje cmd>druk op enter>in dit zwarte scherm typ je CHKDSK en druk je op enter..

link van ronnie1 ( http://support.packardbell.com/nl/ ) werkt het beste even je serienummer invullen op de PB-site en je krijgt alle info wat er in je pc zit..
(serienummer staat achter op je pc..)
 
Hallo

Ik ben weer boven water.
Bedankt voor de tips, ga weer vol goede moed :confused: met de computer aan de slag!!
 
geheugen

Hoi Madelon,
Ik heb nog 2 dimm-geheugens liggen van 512mb:
(Kingston ValueRAM KVR400X64C3/512).
Volgens mij van het type dat in jouw pc past (kan jij dat nakijken?). Maakt samen 1 Gig. Is nog niet veel voor xp maar beter dan 256 . . .
Ik wil ze je opsturen, voor niets: ik doe er toch niets meer mee.
Sacha
 
Hoi

Dat is een superlief aanbod. :thumb: Ik zal proberen na te kijken wat voor er bij deze hoort.

Maarre, opsturen, ik woon in Frankrijkland. Dus dan wordt het al gauw een boel postzegels.. Of wat, dat kan ook via mijn ouders in NL, ik kom toch over een week of 6 die kant op...(denk ik). En hoe dan ook, die verzendkosten betaal ik dan wel gewoon terug.

Ik kijk eerst in elk geval even na (hmmm, waar vind ik dàt nou weer??) :( computers....

Madelon
 
Je zou met het gratis programma PCWizard de PC eens beter kunnen verkennen en het merk en type van je harde schijf hier melden :

http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Ook kun je door het invoeren van het serienummer ( S/N .......) en/of productnummer ( P/N .........) - zie sticker op zij- of achterkant van de PC - op de Support Site van Packard Bell meer informatie en eventuele updates voor jouw computer verkrijgen :

http://support.packardbell.com/nl/

Het was natuurlijk vorig jaar, maar lees je je post wel goed ??
 
:eek: Oeps Ronnie,

Had ik niet in de gaten dat ik via die link ook iets over het RAM geheugen kan vinden (het enige wat ik van rammen weet is dat dat dieren zijn die ik bij schapendrijven bij de horens vat om ze in de pen te laten...)

Aangezien de link over de harddisk ging toen.... Wist niet dat die ook met Ram geheugen wat te maken had....

Maarre hoe dan ook nog niet aan toegekomen , ben wat computerknutselen betreft even aan mijn eerste saturatiepunt gekomen. :rolleyes:

Maar hoe dan ook, dit week-end als heel Nederland op de schaats staat :love: zal ik mijn computer huiswerk weer oppakken. En mijn posts beter doorlezen. :eek:

Intussen bericht gekregen van Sinterklaas :thumb:, die is op de terugweg naar Spanje en komt over mijn mooie ruine in het bos (ligt precies op de migratieroute van kraanvogels en trekduiven, dus die route zal sinterklaas ook wel kennen!) om een overlevingspakket ramsboutjes te droppen.

Leuk voor bordeRwolf, kan ie ramdrijven.... :D

Madelon

Tip: Emily Jane White, 10 MP3 titels te ontdekken en te downloaden via www.emilyjanewhite.com en www.myspace.com/emilyjanewhite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan