computer pakt externe harde schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijn tip

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
ik heb sinds kort een nieuwe externe harde schijf. laatst sloot ik hem aan op de computer om films over te zetten. dit lukte nog allemaal enzo. ook bij een vriend heb ik een paar films overgezet.

thuis heb ik hem weer ingeplugt in de computer maar in plaats van dat hij zo'n laaghoog duuntje gaf, gaf hij drie korte lage toontjes achter elkaar:confused:
ook geeft hij geen melding dat er een externe harde schijf is aangesloten. ik heb alle 8 poorten al geprobeert.

hetzelfde had ik een tijdje geleden met mijn mobiel, maar sinds dat mijn computer laatst is nagekeken, pakt hij mijn mobiel wel.

iemand?

stijn

Al in apparaat beheer gekeken en wat voor externe HD is het?

Moet deze met extra stroom aangesloten worden? Of alleen simpel USB voeding? Heeft deze ext. HD stroom nodig zou ik kijken of deze wel power krijgt van de adapter.

hij heeft 2 usb aansluitingen. 1 voor de gegevensoverdracht en 1 voor extra stroom. verder is het een usb 2.0 hard disk

En geeft hij wel stroom door aan de HD? Want dan heeft hij waarschijnlijk dat wel nodig. En dan zit er zeker een stroom adapter bij die het stopcontact in gaat of gewoon beide de pc in?

Zitten er lampjes op de HD? En zojah branden zo zoals het in het boekje word aan gegeven? En is misschien een USB kabel defect? En al op een andere pc geprobeerd? Als je het op een andere pc nu probeerd en dan werkt hij misschien wel. Zojah dan kun je uitstellen dat het niet je HD is. En als hij het dan nog niet doet dan zou ik even kijken of er niet een kabel breuk is of mogelijk iets met je HD.

Kun je wel zien in je pc dat je HD word gezien in apparaatbeheer? rechtermuisknop "deze computer" en dan in het menu klikken op beheren. En dan naar apparaatbeheer. Valt meteen op. Dit werkt bij XP en Vista

probleem opgelost. hij stond uitgeschakeld in de computer.

thnx

Zet de vraag als je wilt wel op opgelost. Met "deze vraag is opgelost". Hartelijk dank als je dat zou willen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan