Computer piept maar start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransje40

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Beste mensen,
Na het schoonmaken van de computer; kast open gemaakt, met een kwastje al het stof weg geveegd en de koeler van de CPU er af geschroefd en na schoonmaken weer terug geplaatst. Kast weer dicht gemaakt en computer aangezet. Hij geeft piepjes van 4 seconden lang en blijft maar piepen. Totdat ik de stekker er uit trek! De ventilatoren doen het wel en het lichtje van de dvd speler gaat elke keer aan/uit.
Ik heb een;
Aspire SA85-F97Z
Intel Celeron D352
160 Gb SATA
512 Mb DDR
DVD RW dual
Op het moederbord staat: 661FX-M7 (SFIS S/N)
Wat ik na het lezen op dit forum al heb geprobeerd is:
De batterij eruit gehaald en na 20 minuten weer terug geplaatst.
De kaartlezer, dvd speler en harddisk afgekoppelt en weer geprobeerd te starten.
De ventilator van de CPU er weer afgehaald en weer opnieuw erop geschroefd.
Helemaal niks helpt! Hij blijft piepen.
Even voor de helderheid: ik ben geen expert ben slecht in computer termen. Bovendien zit ik in de tropen in een klein dorpje waar echt niemand verstand heeft van dit alles en waar ik niet op de hoek onderdelen kan halen. De computer staat in een internetcafé dat ik hier met mijn partner heb geopend. Van de 2 computers die we hadden is er dus nu een stuk! HELP ons asjeblieft.
Ik heb het verhaal van Lange Pier gelezen met het loshalen van het moederbord en hem dan op een houten plank leggen, etc. Maar dat klinkt wel heel spannend...kan ik eerst nog andere dingen proberen??
Groeten, Fransje

Heb je voor het terugplaatsen van de CPU koeler weer koelpasta aangebracht op de processor?
Heb je jezelf antistatisch gemaakt voordat je ook maar één component (behalve je kast dan) aanraakte?

Ik heb geen koelpasta aangebracht want dat zat er eerst ook niet, misschien vergis ik me in de naam en is het niet de koeler van de CPU? Ik heb een ventilator los gedraaid die haaks op het moederbord staat. zie foto:100_4677.jpg
Eerlijk gezegd ben ik vergeten me anti statisch te maken, maar ik heb de computer op een doek gelegd, op de grond en alleen met het vegertje de componenten aangeraakt dus het lijkt me echt sterk dat ik op die manier iets heb gemold? Of niet?
Wel zat in eerste instantie een kabeltje klem tussen de ventilator, en draaide deze niet toen ik hem de eerste keer weer aanzette. Maar nog het kabeltje nog de ventilator is daarvan stuk gegaan, die draait op zich prima.

beepcodes

Ben je een schroefje kwijt geraakt wellicht? dan kan hij voor sluiting zorgen. als deze website eens bekijkt. http://www.computerhope.com/beep.htm zie je een hoop pre boot beep codes uitgelegd. vergelijk met wat jou pc doet en klik dan op de link die achter jou omschrijving staat.... is wel engels, maar dat lijkt me geen probleem als je een avontuur in de tropen aandruft.
suc6

Ik ben gaan kijken op die pagina en ben alle 'post troubleshooting steps' door gaan lopen. Aan het rijtje wat ik al had gedaan(zie hierboven) heb ik vervolgens nog het RAM eraf gekoppeld, geen succes nog steeds alleen een hoop gepiep. Toen de koeler van de CPU helemaal losgeschroefd, best eng zo'n eerste keer, tot ik op de koelingspasta uit kwam, die pasta weer wat op één plek verzameld en de boel weer gauw erop geschroefd, weer geen succes na het aansluiten op 220 volt. Tsja toen wist ik het echt niet meer en heb mijn oor te luisteren gelegd. Na een piep van 4 seconden kwam er een heel miniem snirpje en dan weer een 4 seconden piep, etc. Dat snirpje moest toch ergens vandaan komen?
Toen de voorkant eraf geschroefd en voor de gein de stroom er opgezet. EN???? Ja hoor succes, geen gepiep meer maar de gewone vertrouwde 'opstart' geluiden.
Heel de kast weer in elkaar gezet en hem net in het internetcafé gauw weer aangesloten op alle randapparatuur en hij doet het weer gewoon! Niet te geloven.
Het is me nog steeds een raadsel wat het was maar vanaf vandaag sta ik in dit dorp bekend als die hollandse dame die naast pannenkoeken bakken ook nog eens computers kan repareren! Haha.
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en met mij de jeugd van hier die nu weer lekker kunnen internetten. En mijn dank aan dit forum, een echte steun, ook in verre oorden!
Groetjes, Fransje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan