Computer piept

• Onderwerp starter Onderwerp starter zina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

zina

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Goedendag
ik heb een groot probleem!
ik heb een computer in mijn studio staan waarmee ik muziek produceer.
iik heb laatst een paar liedjes op die computer gezet (gedowload met Ar3s)
en de computer zat vast, en toen ik em opnieuw opstarte bleef het beeld zwart en hoorde ik alleen nog maar pieeep pieeeep:(
ik heb de computer open gemaakt, en die pieep komt van een chip op het moederbord
ik weet niet wat ik moet doen kan iemand mij AUB helpen???

Van belang is de naam van de fabrikant van het bios. Heb je mogelijk nog iets van boekwerkjes waaruit je dat kunt opmaken?

Het aantal en de interval van de zogenaamde opstartspiepjes geven per biossoort aan wat er aan de hand is.

Ik zoek nog even naar een site met de meest voorkomende biosfabrikanten en algemene info over beeps.

Hoeveel piepjes hoor je en wat is de tijdspanne tussen de beeps?

Hier staan de biebs,dus kijk eerst eens wat het dan aangeeft,kunnen we verder kijken

hij piept ongveer 4 sec, en dan weer 4sec stil, en dat heraalt zo de heletijd

Haal de geheugen reepjes er eens uit, en start opnieuw, welke beeps krijg je nu?

Hallo !

Wat voor BIOS heb je nu eigenlijk ?

Bij "AMI" is 4 x kort:

Geheugenfout in de eerste 64kB van het geheugen.
Timer 1 van het mainboard functioneert niet
Controleer de CMOS-batterij en vervang indien nodig het mainboard

Maar omdat ik het BIOS-merk niet kan is dit maar gissen !

Gezien de 5 BIOS-beeps na de suggestie van Lange Pier lijkt het toch een AMI-BIOS.

Sterkte,

Harry.

Waarbij wij allen mogelijk niet moeten vergeten wanneer het probleem zich voordeed:
na een opstart die nodig was na een vastloper die weer als oorzaak een aantal muziekbestanden had. De kans dat voornoemde bestandjes een hardwarefout veroorzaken lijkt mij redelijk bijzonder.
Mogelijk moet er ook gedacht worden in de richting van een (bootsector) virus............?

Een vervelende samenloop van een paar files installeren / parkeren en een gelijktijdige hardwarefout is natuurlijk aanwezig, maar toevallig zou het wel zijn...........

Zet er eens 1 reepje in, eventueel omwiselen als je er meerdere hebt, lijkt mij dat het geheugen het begeven hebt, want een seconde langer of korter piepen, hoor jr niet, of meet je het met een stopwatch.:cool:

ik heb de geugenstipjes verwisseld, zelfs met de stripjes van deze computer en er veranderd nix.
ik heb ook de harde schijf verwisseld maar daar lag het ook niet aan.
ik weet aleen dat het een HP computer is

Je weet zeker niet welk type bios erin zit, want ze hebben zo hun eigen beepcodes, of kun je het type hier opgeven, kunnen we even kijken bij HP voor een eventuele oplossing.

Als het geheugen goed is, blijven er over, voeding, moederbord, cpu en videokaart, waarvan de eerste en laatste ook eventueel omgewisseld kan worden om deze te controleren.

Vraag passende titel gegeven en verplaatst naar de juiste sectie.

Als je toch alles gaat testen zou ik volgende volgorde aannemen: videokaart ->cpu en dan als laatste het moederbord. Voor de videokaart kun je gewoon een pci-kaartje nemen van op zolder. Ik denk trouwens dat het de videokaart is die het begeven heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan