Computer plots erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaNnY112

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
16
Hallo,

Wie o wie weet de oplossing hiervoor.

Mijn computer is plots erg traag geworden, ik heb hem eens geformateerd en nog een keer direct erna omdat het niet over was. Toen is het enige tijd (3weken) weer goed gegaan zonder problemen.

Nu begint de computer heel erg te haperen bij filmpjes, geluiden ook bijvoorbeel de standaard windows meldingen haperen ontzettend. (Klinkt net alsof je pauze knop aan uit doet hele tijd)

Nu heb ik bij de CPU gekeken in taakbeheer en daar is de linker meter helemaal totaal aan de top hele tijd. De rechter komt af en toe iets omhoog maar niet veel tenzij je echt veel tegelijk gaat doen.

Mijn idee is dat ook dat dit of bij de CPU maargoed, dan snap ik niet waarom ik er weer 3 weken geen last van had en nu plots wel weer.......

Zou er hiervoor ook nog iets anders aan de hand kunnen zijn, en wie weet eventueel een oplossing?

Mijn systeem specs:
WinXP SP2
Core2Duo 6300 @ 1,86 GHz
2GB ram geheugen
videokaart weet ik niet exacte type maar is een ATI Radeon 256MB (model is 2 jaar oud)


Alvast bedankt
 
Mijn computer is plots erg traag geworden, ik heb hem eens geformateerd en nog een keer direct erna omdat het niet over was.
Na een nieuwe installatie moet je ook de drivers voor je moederbord opnieuw installeren. Die staan op een CD die je bij de PC hebt gekregen en het gaat dan om de mapjes (op die CD) LAN, Audio (of SOUND), Chipset (of Software Utility) en Video. (Bij jou kunnen die mapjes net iets anders heten.) Heb je die CD niet, dan moet je op de website kijken van je (merk) PC of anders van de maker van je moederkaart.
 
Laatst bewerkt:
Na een nieuwe installatie moet je ook de drivers voor je moederbord opnieuw installeren. Die staan op een CD die je bij de PC hebt gekregen en het gaat dan om de mapjes (op die CD) LAN, Audio (of SOUND), Chipset (of Software Utility) en Video. (Bij jou kunnen die mapjes net iets anders heten.) Heb je die CD niet, dan moet je op de website kijken van je (merk) PC of anders van de maker van je moederkaart.

Mja, na iedere herinstallatie doe ik ook netjes de doos erbij pakken waar alle cd's inzitten. Deze installeer ik dan. Naar de drivers en dergelijke heb ik gekeken maar alles is geinstalleerd. Helaas, ik wou dat het zo makkelijk was.
 
Heb je in Taakbeheer, het tabblad Prosessen, al gekeken naar een service of een applicatie die uitzonderlijk veel geheugen gebruikt? Internet Explorer kan omstreeks de 55.000 gebruiken, maar heb je andere programma's die dat ook gebruiken of meer?
 
Heb je in Taakbeheer, het tabblad Prosessen, al gekeken naar een service of een applicatie die uitzonderlijk veel geheugen gebruikt? Internet Explorer kan omstreeks de 55.000 gebruiken, maar heb je andere programma's die dat ook gebruiken of meer?

Bijvoorbeeld bij het afspelen van media draait power dvd/mediaplayer rond de 85.000

Dit is in het verleden echter nooit een probleem geweest. En als ik niks doe met het systeem zijn er ook geen applicaties die hoog erboven komen.

svchost draait rond de 35.000 ik weet niet precies wat deze doet maar staan er meerdere van in de processen lijst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan