Computer probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Calchas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2009
Berichten
4
Hallo mensen,

Ik heb vorige week voor het eerst mijn eigen computer in elkaar gezet, maar iets is er niet goed gegaan.

Allereerst de producten die ik heb gekocht/gekregen.

Kast:
Cooler Master 690

Voeding:
Cooler Master Real Power 620W

Moederbord:
ASUS P5Q PRO

Processor (uit oude computer gebruikt):
Core2Duo E6750

Geheugen:
4x 2GB Corsair XMS2DHX 800Mhz 5-5-5-8 Latency

Videokaart:
ATI Sapphire 4870 1GB GDDR5

DVD speler en harde schijf heb ik ook nog uit de oude computer meegenomen, vanwege geldgebrek. Dit zijn dus ook nog IDE apparaten.

Processor wil ik zo spoedig mogelijk gaan vervangen voor een Core2Extreme 9650 ofzo.
En ook wil ik snel nieuwe harde schijven met SATA.

Dan nu het probleem waar ik mee zit..

Op het moment dat mijn computer eenmaal loopt in Windows, gaat het voor ongeveer 90% goed.
Nu heb ik al twee keer meegemaakt dat mijn computer helemaal uit het niets opnieuw gaat opstarten. Nu is dat niet het grootste probleem, als hij dan opnieuw opstart, doet hij het niet meer.

Het scherm blijft zwart en daar verschijnt dus "No Signal" op en het lampje van mijn harde schijf blijft rood.
Na een seconde of 30 gaat het lampje uit, maar blijf ik geen signaal hebben.
Nu is het moment dat ik op de reset knop druk en dan begint het van voor af aan, alleen blijft dan het "No Signal" gebeuren van begin af aan. Geen bios helemaal niks krijg ik. Dit zo ongeveer 7 a 10 keer achter elkaar, en dan start hij opeens wel op.
Ditzelfde probleem heb ik ook als de computer voor langer dan 10minuten uitgeweest is.

Heb ik iets verkeerd aangesloten of is er een onderdeel kapot?
Wie o wie kan mij helpen. Ik vraag dringend hulp, want ik was zeer verheugd dat ik een nieuwe computer had en weer de nieuwste spellen kon spelen en nu krijg ik dit.

p.s. af en toe krijg ik een blue screen, maar dat gaat hij data verzamellen wat 10sec duurt en dan is het scherm weg, ik kan dus nooit lezen wat op de blue screen staat.

Ik draai overigens Windows Vista Ultimate 64bit, maar ditzelfde probleem had ik ook onder Windows XP 64bit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan