Computer reageert helemaal niet na 2 uurtjes gta 5 spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piratesfbi

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Beste,

Ik heb een game pc sinds 2-3 maanden werkt perfect op een 1 ding na namelijk, als ik gta 5 aan het spelen ben reageert me pc helemaal niet meer.
Ik ben aan het gamen en plotseling gaat het scherm vastlopen voor 3 seconden ongeveer dan wordt die zwart het geluid blijft wel doorgaan, maar het geluid is ook vastgelopen. het toetsenbord reageert niet scherm is zwart en de fans van me videokaart staan stil.
Wat zou dit kunnen zijn? computer te warm of iets met het moederbord?
Kan gta wel spelen de eerste 1-2 uurtjes daarna loopt alles vast.
Met andere games heb ik het nog nooit gehad.

Computer:

OS Windows 10
CPU Core i5 4460
GPU Sapphire Nitro R9 380 4GB
8GB RAM
Moederbord Gigabyte GA-B85M-D3H

Bedankt alvast

@Modag Hallo, nee nog niet zat net fftjes te kijken voor een goed programma om temperatuur te meten.
Welke raad je aan? er zijn er zo veel.

Speccy gedownload, nu ff gta draaien nu maar wachten tot die weer uit valt :confused:

Hoi,

Dan toch maar even kijken maar daar ben je al mee bezig kan onder andere met speccy
Ps daar was je dus al achter gekomen:thumb: nu even flink gamen:D

Computer liep al vast na 5 min, kon dus de temperatuur niet meten.
Heb wel de temperatuur bijgehouden toen ik de pc net aanzette (maar kan zijn dat de temperaturen nog hoog waren omdat die toen 10 min geleden helemaal vastliep)
Weer het zelfde, geluid liep vast, toetsenbord reageerde niet, scherm was 3 seconden op freeze en toen zwart en de fans van me videokaart stonden stil.
Ik zet anders de computer zo wel uit en probeer na 1 a 2 uurtjes wel weer hopelijk dat de temperaturen dan wel helemaal op 0 zijn als ik m net aan zet, en dan ga ik de temperatuur bijhouden.
Maar hier is een screenshot toen ik gta net aanzette: Naamloos.png

Ik heb gister avond wel de hele nacht gta gespeeld iets van 7 uur achter elkaar, toen gebeurde er niks alles was oke.
Dus als het aan de temperatuur ligt lijkt me apart want gister speelde ik 7 uur achter elkaar niks aan de hand, nu 5 min spelen en me hele pc loopt vast.
Heb voor de zekerheid me pc gescand met Norton en grondig ook, geen virus gevonden, heb ook alle kabels los gehaald en er weer in gestopt je weet maar nooit.

Laatst bewerkt:
Heb ongeveer 3 uur gespeeld en toen liep alles weer vast.
Heb 2 screenshots gemaakt van Spekky, de 1e toen ik de pc net aanzette en de 2e net vlak nadat alles niet meer reageerde.Spekky 1.png Spekky 2.png

hoi hoi

Ik wil ook toevoegen dat je kan ook nog voor deze game controleren jouw systeem/kaart ( controleren kan geen kwaad ! ) bij Can You Run It dan ben je zeker of je deze game spelen bij jou kan ..:(

Mocht evt. een of aantal systeemeisen ontbreken pas dan je ook weet voor deze game bij jouw systeem wat dat is ...

P.S. Maak maar screenshot mochten ze onjuistheden voorkomen ..

Laatst bewerkt:
Heb ff op internet gekeken, ik ben niet de enigste persoon die het zelfde probleem heeft, ik heb kunnen achterhalen als gta vast loopt dat er dit staat: ERR_GFX_D3D_INIT, meer mensen hebben er last van, ben bang dat ik niks kan doen hier tegen wordt wachten tot R* een patch uitbrengt hiervoor.

Heb ongeveer 3 uur gespeeld en toen liep alles weer vast.
Heb 2 screenshots gemaakt van Spekky, de 1e toen ik de pc net aanzette en de 2e net vlak nadat alles niet meer reageerde.Bekijk bijlage 254993 Bekijk bijlage 254995

Uit je temperaturen kan ik niets afleiden ik denk dat 61 graden onder stress wel nog aanvaardbaar is zeker met een game als GTA V.

Heb je al geprobeerd of de crashes blijven bij lagere graphics?

Heb je windows 10 als os toen je hem aankocht of heb je geupgrade?
Het kan liggen aan een driver van windows 10 maar ik zeg wel het kan.

En royonix volgens game debate is zijn cpu te zwak maar als ik cpuboss erbij neem en even kijk naar de vergelijking tussen een i5 3470 en 4460 dan komt de i5 4460 er sterker uit dus dat verhaal gaat niet op. ram is er genoeg en videokaart is zeker geen bottleneck.

Uit je temperaturen kan ik niets afleiden ik denk dat 61 graden onder stress wel nog aanvaardbaar is zeker met een game als GTA V.

Heb je al geprobeerd of de crashes blijven bij lagere graphics?

Heb je windows 10 als os toen je hem aankocht of heb je geupgrade?
Het kan liggen aan een driver van windows 10 maar ik zeg wel het kan.

En royonix volgens game debate is zijn cpu te zwak maar als ik cpuboss erbij neem en even kijk naar de vergelijking tussen een i5 3470 en 4460 dan komt de i5 4460 er sterker uit dus dat verhaal gaat niet op. ram is er genoeg en videokaart is zeker geen bottleneck.

Ik vind 61 graden wel hoog hoor, als ik GTA V speel komt het vaak ongeveer tot de 55 graden. heb deze videokaart:
msi-geforce-gt-730-oc-2gb.jpg
(MSI GeForce GT730 OverClock 2GB)
Niet echt speciale fan ofzo.

Maar even on-topic: 61 graden moet de kaart nog wel aankunnen, denk niet dat het te warm is.

Laatst bewerkt:
Ik kan wel kijken of het werkt om de graphics lager te zetten, maar betwijfel of het werkt.
Heb gta op high/very high staan, gebruikt 2200 mb van de 4000, mb's genoeg over.
Windows 10 via installatie schrijf "Clean" install dus.
Maar zoals ik al zei heel veel mensen hebben er last van: https://support.rockstargames.com/hc/communities/public/questions/203329398-GTA-V-PC-Freezing-Issue
Zoals je leest in deze link hebben veel mensen er last van en precies het zelfde probleem als mij, en iedereen heeft weer een andere systeem denk dat het aan gta zelf ligt en r* zal het moeten patchen.
Bedankt voor jullie hulp, ik doe het slotje morgen er op ingeval iemand weet wat die freezes veroorzaakt. :d

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan