computer reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimblom

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
2
Beste helpmij leden.

Ik heb een 2 jaar oude pc waar windows XP op draait.
een paar minuten na het opstarten van de pc. blijft het beeld hangen en reageert er niks meer. Ik heb het geprobeerd in veilige modus op te starten maar daar gebeurt hetzelfde na een paar minuten. Hij is al net schoongemaakt. Word de processor te heet?. opnieuw koelpasta aanbrengen?

alvast bedankt voor het advies.
 
Waar blijft het beeld dan precies hangen, als de taakbalk, desktop en dergelijke er al zijn?
 
het beeldscherm blijft hangen op de plek waar je na een aantal minuten bent. Dat kan dus overal zijn op elk willekeurige plek op de desktop of ergens midden in een ander programma.

ik heb goede hoop
groeten Pim
 
Ik heb hetzelfde probleem. Het beeld blijft hangen, precies waar ik op dat moment mee bezig ben, het beeld valt niet uit. Programma's houden er mee op (je kunt bijvoorbeeld in iTunes zien dat de tijd van het liedje wat juist speelde niet meer verder loopt). De computer reageert niet meer op de muis of toetsenbord. Een tijdje wachten heeft geen zin. Soms gebeurt het na 10 minuten, soms na een halve dag. Alleen opnieuw opstarten werkt. En dan doet hij het ook weer meteen, ook een langere tijd (dus dat lijkt erop te wijzen dat het niet de temperatuur is).

Soms is bij het opnieuw opstarten de RPC-server niet beschikbaar en is de systeemtijd gereset naar 2002.

Ik heb net twee stuks nieuw werkgeheugen erin zitten.
Windows XP staat er vers op.
Ik heb de virusscanner erop losgelaten.
Ook heb ik CCleaner gebruikt.
Verder heb ik de temperaturen en de ventilator gecontroleerd. Er zitten 3 ventilators in mijn computer, maar het moederbordmonitoringsprogramma kan alleen die bij het CPU meten.
Eén van de ventilatoren geeft regelmatig een brommend geluid, maar hij draait wel.
De temperaturen zijn oké.

Herkent iemand dit? Alvast bedankt!

Ter informatie:
Moederbord Asus P4P800
WinXP SP2
2x1GB PC3200 DDR400 Low Density
2x 256 MB
videokaart ASUS V9520 FX5200 MGC128MB
 
Laatst bewerkt:
software

hallo
ik heb een probleem als ik de software opstarten er doorheen wil scrollen dat hij blijft hangen en niet meer reageert
met het afsluiten geeft hij aan(rundll32 exe)
ook wil hij niks van mijn brander openen geen cd en geen dvd
wie kan mij hiermee helpen
alvast harteljik dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan