Computer Reboot at Random, bij bootscreen, dvd/cd, downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.

YuriJanssen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Het volgende is gaande:

Heb een raar probleem sinds een weekje ongeveer
PC start vaak niet meer op, soms na 20x proberen kom ik in windows, de PC start vaak opnieuw op (zonder foutmeldingen oid) tijdens de bootscreen van windows, de ene keer duurt het langer voordat ie opnieuw opstart, soms bijna meteen bij het zien van de bootscreen

Tenslotte resoneert (piept hoog) de (denk ik) voeding soms als ik hem opnieuw opstart, irritant hoge pieptoon die aanhoud totdat hij opnieuw opstart. het piepen is maar af en toe dus niet elke opstartbeurt, al leek het vandaag steeds meer te worden.

ALS ik in windows kom, kan ik verder lijkt het bijna alles doen zoals gamen, internetten etc. echter als ik de DVD speler gebruik en die toeren gaat maken om een dvd/cd te laden dan crashed hij weer en reboot ie gewoon weer. ook merkte ik met een automatische downloader (world of warcraft) dat hij na ongeveer 30 seconden in de downloader weer rebootte.

Ik dacht aan de voeding, maar weet het niet zeker. De voeding die erin zit is pas een jaartje oud, maar vind dit heel vaag. heb pas win7 64 bit opnieuw geinstalleerd maar hij deed hetzelfde vlak voor de reinstall van windows 7 64 bit ook al ook al. de drivers lijken te kloppen voor de hardware die erin zit en er is niets aan de drivers veranderd voor het probleem. mijn systeem heeft 8gb ram dus de 64 bit versie doet/deed het prima voorheen.

Heb de voeding er al eens uitgepakt en de hele kast een keer doorgeblazen om het stof eruit te krijgen, probleem is nog steeds niet opgelost of minder geworden. heb me oude pc ook nog staan maar die voeding is maar 300w, deze is 420 dus denk dat wisselen nog meer problemen gaat geven als ik alle stekkers er weer aan zet.

Het volgende weet ik van mijn PC

Intel Quad core (niet 100% zeker over het verdere vermogen, dan zou ik in eigenschappen moeten kijken en kan dus nu niet in windows komen op mijn eigen pc)

ATI Radeon 6600 serie
8GB Ram
2TB S-ATA Harde schijf

Ik weet het, het is niet heel specifiek. maar moet in de hardwarelijst van windows kijken wil ik het 100% zeker weten wat erin zit.

Heeft iemand ideeën? of ooit zoiets meegemaakt? ik kan best met een PC overweg maar heb zoiets nog nooit gezien.

groet,
Yuri

Als ik het zo lees, stem ik ook voor de voeding. Zeker met een quadcore kan het zijn dat ie wat overbelast is geraakt. Dan leven ze niet zo heel lang... Kijk anders eens of je een voeding kan lenen een keer om even mee te testen... daarentegen, 300 watt kan wel, als je em niet te zwaar belast. desnoods even met een lichtere videokaart (of de on-board kaart als je die hebt). Ik heb ook een keer een piepende voeding gehad zelf... die haalde het eind van de week niet meer...

hmmm ok, heb geen onboard videokaart maar kan het met de andere voeding wel eens proberen. zit nu in safe mode en die leek hij prima op te starten.

Net startte hij ook een keer op, zodra ik inlogde in windows was het weer rebooten van voor af aan, echt heel raar dit.

Even gekeken de processor is het volgende
Intel Quad Core Q8300 @ 2.50ghz is wat windows aangeeft

Laatst bewerkt:
Welkom op helpmij :thumb:
Als ik je verhaal zo lees, denk ik ook aan een probleem met je voeding.
Dit kan je uitproberen door eerst alle niet nodige hardware los te koppelen van je voeding en de pc op te starten met alleen de hoognodige hardware. Blijft de pc dan probleemloos draaien is het vrijwel zeker dat je voeding niet optimaal meer is. Overweeg dan evt. om een voeding aan te schaffen die zwaarder is als die je nu hebt.

Bedankt voor jullie reacties! het probleem lijkt nu opgelost. alleen moet ik even gaan shoppen morgen voor een andere voeding :)

Het bleek dus wel de voeding te zijn, heb een oude voeding van 300w uit mijn oude pc gehaald en deze er even ingezet met alle hardware eraan die hij voorheen ook eraan had zitten. met hulp van wat computer-handige vrienden hebben zij even gekeken wat mijn pc ongeveer aan wattage trekt en dat is net onder de 300. pc start nu probleemloos op.

Bedankt voor de (snelle) reacties & hulp zover! :)

groet,
Yuri

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan