computer reboots tijdens virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

mumzel

Moderator
Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
17 dec 2000
Ik kreeg van mijn moeder de klacht dat ze af en toe tijdens een spelletje een reboot kreeg. Maakte niet uit welk spelletje. Nou is een reboot bij haar niet erg, aangezien ze geen belangrijke dingen doet op die computer, die ze daardoor kwijt zou kunnen raken.

Ik heb met remote control eerst hitman pro gedraaid. En ergens in c:\windows\system32 was ie een cab file aan het scannen en reboote toen. Toen ben ik online gegaan en bij trendmicro gebeurde hetzelfde.
Daarna heb ik systeem opruiming gedaan en hijackthis bekeken. stond niets anders in dan normaal. Nogmaals hitmanpro leverde weer die zelfde reboot bij een cabfile.
stond in i386 volgens mij. de naam van de cab kon ik niet opschrijven, want tijdens haar reboot lag ik er natuurlijk ook uit.

Zijn die cabs noodzakelijk?
Waardoor zouden die spontane reboots kunnen ontstaan?
Zoeken op google maakte me niet echt wijzer.

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

En scans zijn vaak vrij intensief. Check eens of de boel niet te warm wordt?

Een spelletje kaart of yatzee... is dat ook zo intensief? en als de computer dan uitzou vallen snap ik. Maar een reboot koelt hem toch niet zodanig af dat hij na die reboot gewoon verder gaat?

Ik ben even bij haar gaan kijken, maar dat stond al aan. Eerder had ik ook al in de eventlogs gekeken. Geen rood of geel te zien... niets bijzonders dus....

Heb je gescand in de veilige modus? Als externe virusscanners in een error vallen is er meestal wel iets op je pc aan de hand.
Gooi er ook eens een trojanscanner zoals The Cleaner overheen en herhaal je andere 2 programma's.
Baat het niet, schaadt het niet.

Kan ik in veilige modus ook op remote dat regelen? Anders moet ze even wachten tot ik weer bij haar ben.

Hoi mumzel.

Als dit zomaar uit het niets is begonnen denk ik toch eerder aan Spyware en/of virussen. Maar een koelings probleem zoals XP_PC al kenbaar maakt is zeker niet uitgesloten. Wat zijn de temperaturen? Wanneer is de pc van je moeder voor het laats schoongemaakt? Weet je zeker dat Spyware en/of Virussen niet de boosdoeners zijn? Plaats anders effe voor de zekerheid een HJT-Log op ASO!

Kan ik in veilige modus ook op remote dat regelen? Anders moet ze even wachten tot ik weer bij haar ben.
Je zult naar je moeder moeten als je wilt scannen in veilige modus. Stel je voor....remote verbinding, Mumzel sluit externe pc af...........dag remote verbinding :D :D

ik hoopte eigelijk dat zij hem dan weer in de veilige modus kon aanzetten, maar nee dus.....

Ze zou dat best kunnen doen maar volgens mij kun je pas bij de remote als Windows op het bureaublad staat.
Dan zijn alle services pas in werking.
Tenminste..................dat lijkt mij.

Daar was ik al bang voor. Ik kan haar wel door hitmanpro heen werken per telefoon, maar of dat gaat lukken met online scan?

Als je zelf ook de online scan draait op jouw PC moet het stap voor stap wel lukken.

Extern bureablad etc.. vereist services die uitgeschakeld zijn in VM.

Welk systeem heeft je moeder eigenlijk?
Ik kan n.l. in mijn XP Pro helemaal geen Windows/System32/---.cab vinden :confused:
Wel in Driver cache, PC Healt, ServicePackFiles en Software distrubition.

Nooit gerealiseerd dat je in pc anywhere of vnc ook met extern bureaublad werkt... soms is een mens blonT :)

Nooit gerealiseerd dat je in pc anywhere of vnc ook met extern bureaublad werkt... soms is een mens blonT En ik wist niet dat blont met een t was LOL
Het zijn natuurlijk wel 3 verschillende programma's met ieder zijn eigen werking.

Deze blonT is de geestelijke, niet de uiterlijke :)

Ik weet wel dat ze alle drie een eigen werking hebben :) maar desalniettemin zullen ze wel alle 3 niet op veilige modus draaien :D

Geplaatst door Elisa
Welk systeem heeft je moeder eigenlijk?
Ik kan n.l. in mijn XP Pro helemaal geen Windows/System32/---.cab vinden :confused:
Wel in Driver cache, PC Healt, ServicePackFiles en Software distrubition.

Ze heeft een XP. Maar ik denk dat ik haar even achter de tv vandaan bel en haar er even doorheen klets :D

Ze wilde niet, dus het wordt zondag :)

Na het feestje? Dan heb je genoeg aan je eigen beestjes :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan