computer repareren

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekje28

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Wie kan mij helpen??

Ik zelf heb niet veel verstand van computers. Ik heb ruim een half jaar geleden een fujitsu-siemens computer gekocht. Hij deed het prima tot een maand geleden. Hield er in een keer mee op. Ik had geen revovery dvd gemaakt dus terug naar de winkel. Uiteindelijk bleek er de harde schijf stuk en is de computer opgestuurd en hardeschijf verrvangen. Er werd mij aangeraden alsnog een revory dvd te maken. Dus ik ben dat aan het proberen en heb het boekje met de handleiding er bijgepakt.

Ik druk netjes tijdens het opstarten op f8 en krijg dan idd het scherm met de geavanceerde opstart opties. Volgens het boekje zou de functie "computer repareren" moeten worden getoond alleen deze staat er bij mijn niet bij.

de mogelijkheden die op het scherm staan zijn

veilige modus
veilige modus met netwerkmogelijkheden
veilige modus met opdrachtpromt

logboekregistratie van opstarten inschakelen
video met lage resolutie inschakelen
laats bekende juiste configuratie
modus actve directory herstellen
foutopsporingsmodus
automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen
uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtigen

windows normaal starten

Meer mogelijkheden staan er niet tussen..... ook niet als ik met de pijltjes naar boven of benenden ga.

Iemand enig idee waar ik computer repareren kan vinden of welke van de bovenstaande mogelijkheden dan zou moeten hebben?

Groetjes
Niekje

Kijk eens bij alle programma's als de PC volledig is opgestart.
Hier zou iets moeten staan om een recovery cd te maken.
Ik dacht dat dit bij HP onder " PC tools en Help " staat.

Wat staat er in de handleiding precies?

Want computer repareren staat standaard inderdaad niet tussen die geavanceerde opstartopties en zal je er dus ook nooit tussen vinden.

Wordt er misschien bedoelt dat je van de cd moet opstarten? Dan zou ik het wel raar vinden dat je op F8 zou moeten drukken, in ieder geval: dat moet je dan instellen in het bios...

Het moment nadat je de aan/uitknop van je pc hebt ingedrukt krijg je wat we noemen het 'biosscreen', daar staan verschillende opties, er zal wellicht iets staan als: "press DEL to enter bios" of "press F2 to enter setup" of "press F1 to continue to setup" allemaal afhankelijk van computer tot computer, in ieder geval, die toets (die dus per computer verschilt) zou je moeten indrukken (optijd!) zodat je het bios inkan. Dan moetje met de pijltjestoetsen naar de opstartlijst navigeren en daar het cdstation als eerste instellen... vervolgens het bios verlaten en de wijzigingen bewaren... let wel: foutieve wijzigingen in het bios kunnen vervelende gevolgen hebben! :S
Dus bezint eer ge begint en overweeg eventueel om het te laten doen door iemand die er wat van kent...

En kijk eerst nog eens na of het echt de bedoeling zou zijn om van de cd op te starten (als dat het geval is is het eigenlijk zelfs waarschijnlijk dat het wijzigen van de bootvolgorde in het bios in die tutorial vermeld staat)...

Als je het helemaal niet ziet zitten: geen recoverycd maken en gewoon kijken of je van iemand een windowscd kan kopiëren... kan je ook een pc mee herstellen en formatteren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan