Computer reset uit zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

jano

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Berichten
23
Heb onlangs een Asus A7V133-c mobo gekocht, omdat ik dacht dat mijn MSI K7T Pro 2 kapot was. Bleek achteraf de 700 duron proc stuk te zijn.

Andere proc gekocht, een 1400 MHz Athlon. Sindsdien heb ik alleen maar problemen. Zet ik de proc in de bios op 1400 dan reset de comp zichzelf na ongeveer 5 minuten. Dacht dat het geheugen niet goed was (heb 2X64 MB cl2 133 MHz en 1X256 MB cl3 geheugen). Een voor een de modules getest, maar geen resultaat. Daarna de Bios ge-upgrade van versie 1007 naar 1009. Ongeveer een uur goed gegaan met proc op 1400 MHz, daarna weer hetzelfde liedje. Mobo ingesteld op jumperfree.

Wanneer ik de proc in de Bios terugzet naar 1050, heb ik geen enkel probleem.

Wie weet een creatieve oplossing??

Groeten,

Jano
 
Athlon 1400

Die dondervogeltjes op 1400 Mhz. zijn echte heethoofdjes.

Ik mag hopen dat je de koeler die je voor die Duron gebruikt hebt nu niet op je TB1400 hebt zitten.

Die zal zwaar tekort schieten, met alle problemen vandien.

Het feit dat je cpu op 1050 Mhz. wel goed loopt lijkt op een probleem met de koeling.

Grtz.
 
Laatst bewerkt:
Heb gelijk andere koeling aangeschaft. Temp blijft mooi op 45 graden. Bewaak ik steeds met MBM 5. Wanneer de proc op 1400 draait wordt de proc ongeveer 49 graden. Koeling kan het volgens mijn niet zijn.

Jano
 
uitvallende pc.

En de voeding?

Voor een TB 1400 heb je een stevige voeding nodig (300 watt) maar zelfs als je voeding 300 watt kan leveren dan nog kan je systeem in ademnood komen. (een degelijke 250 watt voeding is beter dan een brakke 300 watt)

Zorg dat de voeding in ieder geval aan de specificaties van AMD kan voldoen.

Grtz.
 
Voeding is niet veranderd. Daar heb ik inderdaad niet aan gedacht. Is nu een 230 Watt. Kan dat echt het verschil uitmaken van 1 Gig en 1400 MHz??

Jano
 
Voeding

230 Watt is echt te weinig.

Ik denk dat je de oorzaak van het probleem nu hebt gevonden.

Grtz.
 
Ik ga dat proberen. laat het nog wel weten,

Bedankt!!

Jano
 
Je voeding moet minmaal 300 Watt zijn, wil je meer koelers en/of apparatuur in de PC plaatsen kun je zelfs beter richting 400 Watt gaan denken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan