computer samen stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkfujita

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006
hallo,,

ik heb een vraagje ik wil een pc samenstellen dus alle onderdelen bestellen en hem dan zelf in elkaar zetten. maari k heb een vraagje Welke onderdelen hebi k allemaal nodig?
een processor en videokaart enzo maar wat nog kan iemand mij dat even in een lijstje zeggen

Groetjes Ѓ

Een behuizing
Een voeding (vaak al onderdeel van de behuizing)
Een moederbord
Een processor
Koeling voor de processor
(als boxed versie meegeleverd met de processor)
Geheugenmodule(s)
Een videokaart
Een harde schijf
Een DVD speler Deze haal ik waarschijnlijk uit me oudekast
Eventueel een DVD brander
Een diskettestation niet meer nodig het is 2008
Kabels krijg ik die niet erbij of wat?
Monitor Komt in orde
Een toetsenbord en muis + boxen Die heb ik al gehaald!

Dit hebik dus allemaal nodig!

ik zal verder nog even zoeken wat ik allemaal ga samenstellen
het word zowieso een Core duo Intel E660 ( want die was het beste uitgekomen van de serie had ik gelezen en hij was ook makkelijk overklokbaar!

Als je nog niet eerder een pc hebt gebouwd, dan NIET aan beginnen, zeer zeker niet eentje met alle moderne hardware en de daarvoor benodigde kennis.

Zeggen de woorden SATA en IDE controllers je wat?

Laatst bewerkt:
ums nee daar hebi k helemaal geen verstand van?
maari k had alleen die processor uitgezocht want ik wou eerst eentje samenstellen
bij paradigit! en daar zit die bij, die koni k kiezen maar toen zei mijn Oom
die voor mensen aan computers sleutelt;) dat het voordeliger is om zelf alles
los te kopen!
en wat heeft een processor te maken of ik het wel of niet moet doen?

Groetjes

Ik weet dat ik met de volgende opmerkingen een hele discussie op gang kan brengen (wat NIET mijn bedoeling is!) :

ik vind Paradigit een uitstekend bedrijf met redelijk concurrende prijzen (niet altijd het goedkoopste.....)

Ze hebben niet het meest uitgebreide assortiment, maar juist doordat ze een beperkte keuze hebben (en ik van bronnen binnen PD daarover een keer een hele verhandeling heb gehoord) wéét ik dat zij 100% garanderen dat álle hardware die zij in je pc zetten, ook vlekkeloos met elkaar communiceert. Dit wil bij 100% zelfbouw soms wel eens iets anders liggen.

Samengevat: als je niet heel zeker weet dat je met behulp van iemand anders 100% in staat bent om het ding GOED te bouwen, stel 'm dan middels het klikmenu van Paradigit samen en wéét dat je een goed werkende pc gaat krijgen.

Laatst bewerkt:
ja klopt vind ik ook wat je zegt,, ze zijn niet altijd de goedkoopste maar hebben goede service;) ik denk dat ik hun wel laat adviseren wat Als ik dan losse onderdelen koop!
wat het beste overeen komt;) dus dat komt wel goed;)

maar ik had er al een mooie samen gesteld ook met die processor etc;)
maar dan was ik natuurlijk veel duurder uit
anders scheelt het me geowon 200 euro en dat vind ik veel geld snap je?

De onderdelen die je bij hen koopt zúllen met elkaar werken. Het correct bouwen van de pc is dan veelal de boosdoener als dingen niet goed werken, maar als jij meent daartoe in staat te zijn, dan moet je idd. de spulen los kopen en daardoor eurootjes besparen.

"ja ik koop wel alle onderdelen bij hun ik ga niet 1 ding bestellen bij mycom
en het andere weer bij alternate ofzo! nee gewoon als ik alles los bij hun bestel ,
het ze laat zien of het goed overeen komt! dan kan ik impressipe mijn eigen computer in elkaar zetten! dus ik denk dat het goedkomt het ging me eigenlijk alleen om het lijstje!
als ik binnekort iets heb gevonden wat me wel goed lijkt dan posti k het nog in dit topic en dan kan je zien wat jij of andere mensen er van vinden

Groetjes!

Een DVD speler, deze haal ik waarschijnlijk uit me oudekast
Kabels, krijg ik die niet erbij of wat?

DVD speler : IDE of SATA, houd daarmee rekening!

Kabels krijg je bij alle hardware meegeleverd.

Laatst bewerkt:
Wat is je budget. als je wilt stel ik er een samen.

Ik raad aan om alles te kopen bij 4launch of alternate. deze zijn iets goedkoper maar leveren niettemin goede onderdelen.

heey hallo!!

jaa ik heb hem samen gesteld kijk wat ik ervan heb gemaakt!
je moet wel even zeggen als er bijvoorbeeld wat niet over een komt of dat ik een goede keuze heb gemaakt!
pctjefo5.jpg

Ik zou er uberhaupt niet aan beginnen.Dit is niet slecht bedoelt maar als je er al niet echt veel verstand van hebt kunnen er veel problemen bij kijken. www.sallandautomatisering.nl daar kun je een pc kopen en daar ook nog eens dingen aan laten veranderen en dit allemaal voor €30 meer geloof mij dat is het moeite niet waard.

nee ik ga het bij paradigit bestellen en dan zet mijn oom het ding in elkaar ( hij doet dat vaker voor mensen ) en ik heb dan toch garantie op de spullen zelf en ik vraag ook in de winkel of het een goed idee is!

Groetjes

Ik zou wel een iets duurdere kast pakken van ongeveer 80-100 euro. Dat monteert meestal wat makkelijker aangezien de kwaliteit ook beter is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan