Computer samen stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeffreyg

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
hoi allemaal.

ik wil binnenkort(als goed is binnen 2.5 week)een eigen pc gaan bouwen/samenstellen.
ik wil niet gelijk met het beste beginnen,omdat ik dan over1.5 nog aan het betalen ben denk ik(ik werk alleen ik de vakanties dus ja,ben pas 16)
ik zit al een tijdje dingen te zoeken naar mijn gevoel kan het.maar ben in twijfel gebracht door mensen op school,dus ja,dan vraag ik het maar hier aan de profs of niet.
de bedoeling is om er een game pc van te maken en later nog beter upgraden.
dit had ik in me gedachten.
ik wil hem later ook nog een beetje aan case modding gaan doen.met leds en zo en mooi spuiten/verfen.
ik wil alles van AMD hebben

Cooler Master HAF 922(niet met window kit)
OCZ ModXStream Pro 500W
ASRock 870 Extreme3
AMD Phenom II X4 955 CPU (Black Edition)
Zalman CNPS9900A LED (processor koeler)
1xWestern Digital WD5000AADS(later wil ik er een 1TB bij hebben,maar dit is om te beginnen)
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
ASUS DRW-24B3ST (ik gebruik toch eigenlijk nooit cd's alleen om dingente installeren)
Geforce GT220(die heb ik al dus ja)
en dan Windows 7 Home premium
graag jullie mening van dit
let op,het is om te beginnen later wordt alles ge�pgraded.

M.V.G Jeffrey.G

hoi jeffreyg

Wat je allemaal voor onderdelen hebt staan ken ik niet.Wat mensen hier wel belangrijk vinden is dat ze willen weten wat je te besteden hebt.Stel deze vraag maar even aan je zodat de experts meteen een goed advies voor je kunnen geven.Mijn kleinzoon heeft de buitenkant van zijn computer zelf gemaakt op school.Dat is misschien voor jou ook wel een idee als je handig bent.

Groetjes Vivian Vos

Tja ziet er goed uit, alleen de videokaart is beetje drama, wat wil je kopen? Beetje duidelijke vraagstellingen ;), betreft budget enzovoorts.

Tja ziet er goed uit, alleen de videokaart is beetje drama, wat wil je kopen? Beetje duidelijke vraagstellingen ;), betreft budget enzovoorts.

daar was ik al bang voor,dat me videokaart een drama is,maar ik wou hem later vervangen voor een hd 5770.
budget? uhm.
met windows 7 er bij rond de 650-800.
liever niet veel hoger dan 800 euro.

Maar als ik het goed begrijp word dit je totaal bedrag? En je wilt die spullen kopen, of je hebt al die spullen al?

Mijn kleinzoon heeft de buitenkant van zijn computer zelf gemaakt op school.Dat is misschien voor jou ook wel een idee als je handig bent.

Groetjes Vivian Vos

met dat soort dingen kan ik soms aardig handig zijn(heb soms te veel fantasie)
maar op school?,nee gaat moeilijk,heb daar nooit tijd voor op school.
ga ik lekker thuis,lekker een goed muziekje op en me fantasie tot leven laten komen.
als het zo ver is zal ik het wel op het forum posten.

Maar als ik het goed begrijp word dit je totaal bedrag? En je wilt die spullen kopen, of je hebt al die spullen al?

ja,ik kan niet egt veel hoger gaan dan 800euro nu(later wel in de zomer vakantie kan ik weer tot 1000euro gaan als het moet)
de spullen heb ik jammer genoeg nog niet,als het goed is kan ik ze over 2weken halen/kopen.

btw.
er wordt hier wel heel erg snel gereageerd,was net nog bezig met ander bericht,is wel mooi dat je gelijk hier wordt geholpen.

Je wil je PC bestellen over 10 dagen of 1,5 jaar? ?

Vul dit lijstje eventjes in dan kunnen wij een goede samenstelling maken ;) want het is waarschijnlijk beter om een andere graka te nemen en een sandy bridge systeem inplaats.

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Laatst bewerkt:
Oke, tot hoeverre wil je je pc uitbreiden, met SLI/Crossfire??
Als je dit wilt doen, zou ik voor 850 watt voeding gaan.
Waarom niet de nieuwe van AMD(er komt over 2 weken ofzo een nieuwe aan - bulldozer)

Advies:
Voeding: 850 watt
Videokaart: GTX 560(later in SLI dus X2)
CPU: Wachten op de Bulldozer
RAM: Kijken of er een aanbieding is, wanneer jij hem koopt (8GB), anders gewoon voor de 4GB gaan
Case: Eigen keuze
proc. Koeler: Eigen keuze

Vul dit lijstje eventjes in dan kunnen wij een goede samenstelling maken ;)

Budget - Wat wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen/Beeldbewerking/Videobewerken/Internet+Email Anders, Nl.
Hoe belangrijk is stilte? - Onbelangrijk/Enigszins belangrijk/Heel belangrijk
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Moet de winkel de hardware voor je assembleren of ga je dit zelf doen?

Opties: Welke opties wil jij bij je pc hebben
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? XP/Vista? Zo nee: welke wil je?
Andere software? - Office/Nero/etc etc etc

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur? Denk aan: Muis/Toetsenbord/Speakers/Monitor.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

sorry voor de onduidelijkheid.

budget: maximaal 850euro(ik zei net 800 maar me vader legt ongeveer 50 euro bij,dus 850 euro om mee te beginnen)
Doel: Game PC
Stilte: best wel belangrijk,de computer komt in de huiskamer te staan,dus dat is dan we zo respect vol,dat andere er gaan last van hebben.
Ik wil hem zelf in elkaar zetten.
Opties: hoe bedoel je (sorry)
Besturingssysteem:kon alleen nog maar windows 7 vinden,om te kopen dus, dan wordt het windows 7.
andere software:nee.
heb al een paar dingen op het oog.
Cooler Master HAF 922(is een must)
OCZ ModXStream Pro 500W
ASRock 870 Extreme3(motherboard)
AMD Phenom II X4 955 CPU (Black Edition)
Zalman CNPS9900A LED (processor koeler)
Western Digital WD5000AADS
Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit
ASUS DRW-24B3ST
Microsoft Windows 7 Home Premium
XFX HD5770
nieuwe randapparatuur: nee.

hopelijk is het zo beter,zo niet dan nogmaals vragen

nogmaals sorry voor de onduidelijkheid

Ik heb even wat voor je bij elkaar geklikt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[353622]=1&product[71255]=1&product[362055]=1

Wat heb ik hetzelfde gelaten?
De processor, moederbord, werkgeheugen en uiteraard Windows. Die zijn gewoon goed, niets op aan te merken.

Wat heb ik veranderd (en waarom)?
- De harde schijf: nu een 1TB Samsung Spinpoint F3. Gewoon erg goed, snel en bovendien lekker goedkoop.
- De behuizing: je budget is te klein voor een kast van 100 euro. Kijk eens rond onder de Xigmatek Asgard II kastjes: http://azerty.nl/producten/zoek/?ME...tgebreid=off&PAGINA=1&SORTERING=levertijd_asc Zijn goedkope kasten, die ook geschikt zijn voor gamers, kwalitatief goed en vooral: gemak met inbouwen en goede koelingsmogelijkheden.
- De dvd drive: iets goedkoper en net zo goed.
- De videokaart: een overgeklokte HD6850 van Sapphire. Daarmee hoef je niet te upgraden over een jaar, en hij maakt compleet gehakt van een GT220.
- De processorkoeler: het is een goede, maar totale overkill voor deze processor. Heb er een andere in gedaan die net zo goed is alleen de helft van de prijs.
- De voeding: een goedkoper model van OCZ met ook 500 watt en dezelfde kwaliteit.

Heb er ook een extra ventilator bij gedaan voor de behuizing. Stil en snel. En een kaartlezertje, altijd handig voor een telefoon met microSD, camera of iets dergelijks.

Totaal voor nog geen 700 euro. Voorwaarde is wel dat je hem zelf in elkaar zet (mocht je dit niet kunnen: logisch nadenken, als iets niet lijkt te passen hoort het niet zo ;) en in mijn handtekening staat de link naar een topic met allemaal informatie over het zelf bouwen van een pc).

Edit: ik snap wel dat je die HAF922 gekozen hebt hoor. Het is een mooie kast, en ik als mede-gamer snap dat een kast ook geld waard mag zijn. Jouw budget is alleen niet dusdanig groot dat je je het kan veroorloven zo'n dure kast te kiezen. Ik probeer als stelregel altijd te hanteren dat de behuizing niet meer dan 1/15e van je totale budget kost, in dit geval zeg maar maximaal 60 euro. Tuurlijk, 70 euro is ook allemaal best maar het moet niet veel hoger worden, anders ga je het echt merken in prestaties omdat je kast zo duur is.

Edit 2: met de HAF922: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...353622]=1&product[362055]=1&product[216531]=1

Laatst bewerkt:

Vul dit lijstje eventjes in dan kunnen wij een goede samenstelling maken ;) want het is waarschijnlijk beter om een andere graka te nemen en een sandy bridge systeem inplaats.

Het is een jongen van 16 die al zijn geld in de vakanties moet verdienen. Hoe gaat hij een systeem met een Sandy Bridge betalen? Tuurlijk, het presteert beter dan AMD, maar dan is hij over 2 jaar nog bezig met betalen :confused:
Een quadcore van 3 GHz die ook nog eens erg makkelijk over te clocken is, is meer dan genoeg om vloeiend te kunnen gamen!

Sandy Bridge is rete snel en erg goed, maar niet geschikt voor de lagere budgetten he.. Remember, niet iedereen dit aansmeren als ze het niet kunnen betalen.

Hoi

Ik was net op de website van Dell aan het kijken en daar staan ook wel mooie computers.Deze bijvoorbeeld valt mooi binnen je budget.
http://www1.euro.dell.com/content/topics/segtopic.aspx/minicat/new/upsell/inspiron-580-D005828-deals?c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs
Wat ik er van begrijp is dat de dingen die er in zitten beter zijn dan die in de bovenstaande link.Heb er geen verstand van verder dus het zal wel onzin zijn wat ik zeg :)
Misschien toch de moeite waard om even te kijken.

Groet Vivian Vos

Nee, van deze Dell wordt een mens niet blij. Jeffrey wilt gamen, en de HD5450 videokaart die in de Dell zit is daar totaal niet voor geschikt. Even naast het feit dat Jeffrey ook nog een kast wil met verlichting en een beestachtig stoer uiterlijk. Dat ga je bij Dell niet krijgen.

Met alle respect, als je er geen verstand van hebt kun je je voor de duidelijkheid ook beter niet in de discussie mengen, dat maakt het erg verwarrend.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
sandy bridge kun je al voor 700 euro halen en hij zegt dat het budget max 850 euro is....
meschien krijgt hij het geld voor geschoten door zijn ouders en moet hij het afbetalen?

Laatst bewerkt:
dat gaf ik ook al aan ronald

Ik heb er geen vertand van maar ik vraag me af waar die grote verschillen vandaan komen?Op de site van Dell kun je de videokaart makkelijk veranderen voor wel een goede. en de opslag is 1.5 waar hij ook naar toe wil.Het geheugen is ook de helft meer.Wou dat alleen aangeven maar zal me er verder niet mee bemoeien dat maakt het idd maar verwarrend.

Groet Vivian Vos

pffff
dat zijn veel berichten in een korten tijd.

ronald erg veel dank en respect voor het samen stellen voor me,ik heb er heel veel aan.
ik denk dat ik dan toch voor de link ga met de haf 922,de haf 922 ja het is en het blijft toch een beest van een kast of niet.

@firestorm
ik woon samen met me vader,dus die zal niet zo snel iets voorschieten/kunnen missen,ik vindt dat hij ongeveer al 50-100 bij wil leggen al great.

ronald nogmaals bedankt voor het uitzoeken,als ik het zelf had gedaan was het niet veel goeds geworden denk.

ik reageer morgen,ga nu film kijken

M.V.G Jeffrey.G
(kan niet wachten totdat ik alles heb,kan ik weer lekker COD MW of black ops spelen:d)

Hahaha als je MW2 speelt moet je je steam maar ff geven :p
Geen dank voor het samenstellen.

En wat betreft Sandy bridge: ja, het is mogelijk. Alleen overclocken is niet mogelijk zonder de K versies, en die zijn erg duur. De Phenom II X4 955 daarentegen is een eitje voor wat betreft het overclocken (AMD Black Editions hebben een vrije multiplier dus dat is erg makkelijk, en de 955 kan erg ver gaan blijkt uit de praktijk), en gewoon een erg goede prijs-kwaliteitsverhouding. En over die verhouding bij Intel Sandy Bridge durf ik hardop te twijfelen, gezien de problemen met de chipset. Dan komt het voor mij (en voor vele anderen denk ik) over alsof Intel alles overhaast heeft en een halfgaar product op de markt heeft gebracht. Ook al is de chipset verbeterd, omruilregeling opgestart en garantieregeling vanuit Intel.
Tuurlijk, als je 2000 euro te besteden hebt moet je lekker een Intel i7 2600K nemen, maar als je 750 euro hebt te besteden zou ik liever voor een Phenom II X4 955 gaan.

Naast het feit dat je maar 1 ouder hebt (same here), alles wat je dan krijgt moet je respecteren, en dan moet je vader er op kunnen vertrouwen dat je slim omgaat met dat geld, denk ik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan