Computer samen stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ronald89
is goed als hij klaar is en ik ga weer MW2 spelen geef ik wel me steam naam.
(ben niet een van de beste hoor)maar volgens mijn is me steam naam Zorroky d8 ik maar ok.
over die intel daar laat ik me niet over uit,want daar heb ik(nog) geen verstand van.

over 1 ouder heb je volkomen gelijk,daarom vindt ik het ook wel een mooi gebaar van me pa dat me toch nog mee helpt.

maar ik heb al veel meer gelezen dat AMD Black Editions makkelijker overclocken te zijn.
ik vindt intel overigens best wel erg prijzig maar kan ook aan mijn liggen hoor,is er dan zo groot verschil tussen intel en AMD of is alleen de prijs een "Groot"verschil.

M.V.G jeffrey.g

Laatst bewerkt door een moderator:
En de 1055T is weer langzamer dan de X4 955 aangezien games nog geen gebruik weten te maken van alle 6 cores, de kloksnelheid van de 1055T per core lager is en er voor de rest exact dezelfde techniek wordt gebruikt ;)

hallo

Even naast het feit dat Jeffrey ook nog een kast wil met verlichting en een beestachtig stoer uiterlijk. Dat ga je bij Dell niet krijgen.

Met alle respect, als je er geen verstand van hebt kun je je voor de duidelijkheid ook beter niet in de discussie mengen, dat maakt het erg verwarrend.

Wil hier toch nog even een reactie op geven omdat ik weinig weet van hardware maar ik ben een kunstenares die het nu rustig aan gaat doen.Wat design betreft zijn de verhoudingen denk ik andersom.Hij gaf al aan dat hij design erg belangerijk vind.Mijn kleinzoon is student hier http:
//www.designacademy.nl/

Hij heeft de designprijs gewonnen met zijn futuristische computer die hij zelf ontworpen heeft.Vandaar mijn inmenging ook.Nu kreeg ik via Youtube een reclame van Dell.Ik moest meteen aan dit denken omdat je ze dat Dell dat nooit zou kunnen brengen. http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=nl&oc=d00a5a02&s=dhs&l=nl&cs=nldhs1&dgc=BA&cid=41294&lid=1069598&acd=2405120886331080
Afhankelijk van jouw oog op kunst zou je dit toch serieus moeten nemen.Om de lichteffecten te onderstrepen zou ik je graag mee willen nemen naar deze video van een project waar ik aan meewerkte :eek:
http://www.youtube.com/watch?v=49mGt2QYxa8&NR=1

Groet Vivian Vos

Laatst bewerkt:
Pff ik zie laatste tijd veel 'noobs' om het even zacht uit te drukken die zich bemoeien met hardware discussies

DIT IS GEEN WAREZ
heb je al eens gehoord van AlterIWNet?
Is MW2 Met dedicated servers en is 7 GB groot
speel niet meer op steam maar op AiW en is zoveel fijner 100% minder hackers door admins en Global mods
Www.alteriw.net ik raad het je echt aan

Pff ik zie laatste tijd veel 'noobs' om het even zacht uit te drukken die zich bemoeien met hardware discussies

Mod edit

Ik heb toch graag dat iemand die net 2 weken aktief is hier op Helpmij dit soort opmerkingen achterwege laat.
Als u/je niet eens bent met wat hier door andere leden geplaats wordt op het forum dan meldt u/je dat via de knop:Meld misbruik.
Vooralsnog verzoek ik u/je uw/je gedrag zeker aan te passen op dit forum.Ook van u/jou hebben we al een paar berichten verwijderd ivm onzinnige en/of niet terzake doende postings.

(Dit bericht behoeft geen reactie)

Laatst bewerkt:
dan heb ik nog een vraagje.

ronald had me een mooi lijstje door gelinkt voor me,ben helemaal met dat lijstje eens,maar bij de info over de Sapphire TOXIC HD 6850 staat er dit: Aanbevolen Stroomtoevoer500 W

maar bij dat lijstje zat een 500w voeding bij,kan dat geen kwaad?

want in me pc zit een 300w voeding(is een kant enklare pc) maar me geforce gt220 had 300w stroomtoevoer nodig en die is er nu dus mee op gehouden,omdat er te lage voeding in zat.

samenvatting:
Is dit genoeg :OCZ StealthXStream 2 500w voor me Sapphire TOXIC HD 6850?

(ik geloof ronald wel,maar toch eventjes na vragen,voor de zekerheid,snap je anders doet die het straks niet en moeten we niet hebben)

M.V.G jeffrey

HD6850 gebruikt ongeveer 280 watts op full load
die stealthxstream ii 500watts voeding heeft 36 amps op de 12v rail dat is 432 watts

moet genoeg zijn

Ja dat is genoeg. 500 watt is meer dan jouw hele systeem nodig heeft, die aanbevolen waarden zijn sterk overdreven.
En niet elke voeding is even krachtig he. Bij voedingen geldt dat 500 watt niet altijd 500 watt is: slechte voedingen leveren vaak minder watt dan goede voedingen van hetzelfde opgegeven wattage, of de waarden zijn instabiel (de 12V lijn kan dus wel eens 11 of 13 zijn, niet zo goed voor je hardware).

De HD6850 Toxic blijkt, in combinatie met Intel i7 processor en 6 GB RAM in de praktijk de volgende wattages nodig te hebben:
- idle: ongeveer 150 watt
- load: ongeveer 300 watt
- full load: onbekend, maar zal wel inclusief processor zo rond de 400 - 450 watt liggen. En full load betekent dus alle 4 processorkernen 100% plus HD6850 op 100%. Gebeurt praktisch nooit :)

http://www.hardwareheaven.com/revie...toxic-edition-review-power-temp-noise-oc.html

Dus we kunnen concluderen dat een 500 watt voeding van OCZ ruimschoots voldoende is om de 6850 draaiende te houden ;)

Laatst bewerkt:
@Firestorm

oke,bedankt.
ik raakte een beetje in de war,omdat er op de web site stond Aanbevolen Stroomtoevoer500 W,snap je.

maar dan snap ik dat.

M.V.G jeffrey.G

@Ronald89

ooo, oke,
dan is dat ook weer duidelijk.

(bedankt voor de link)

M.V.G Jeffrey .G

En de 1055T is weer langzamer dan de X4 955 aangezien games nog geen gebruik weten te maken van alle 6 cores, de kloksnelheid van de 1055T per core lager is en er voor de rest exact dezelfde techniek wordt gebruikt ;)

Het was alleen de bedoeling om het prijsverschil te laten weten, de 1055T en 955 zijn even duur, dus ik zei 1055T voor het gemak, en al heb je een hexa core ben je alvast wat voorbereid op de toekomst, intel komt dit jaar al met de octa core dus mijn verwachting is dat de nieuwe gamen hier wel gebruik van gaan maken.

Laatst bewerkt:
Nee, dat maakt niet uit. Een harde schijf werkt samen met elk besturingssysteem, mits hij in het juiste bestandssysteem (voor Windows is dat NTFS) geformatteerd is.
Hij draait hier ook met Windows 7 ;)

oke,bedankt.

als ik vragen heb stel ik ze wel weer:P

m.v.g jeffrey.G

OC kan ook he ;)
heb mijn 1055T op 4.3 GHZ lopen
Idle 38 C load : 51

Wil hier toch nog even een reactie op geven omdat ik weinig weet van hardware maar ik ben een kunstenares die het nu rustig aan gaat doen.Wat design betreft zijn de verhoudingen denk ik andersom.Hij gaf al aan dat hij design erg belangerijk vind.Mijn kleinzoon is student hier http:
//www.designacademy.nl/

Hij heeft de designprijs gewonnen met zijn futuristische computer die hij zelf ontworpen heeft.Vandaar mijn inmenging ook.Nu kreeg ik via Youtube een reclame van Dell.Ik moest meteen aan dit denken omdat je ze dat Dell dat nooit zou kunnen brengen. http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=nl&oc=d00a5a02&s=dhs&l=nl&cs=nldhs1&dgc=BA&cid=41294&lid=1069598&acd=2405120886331080
Afhankelijk van jouw oog op kunst zou je dit toch serieus moeten nemen.Om de lichteffecten te onderstrepen zou ik je graag mee willen nemen naar deze video van een project waar ik aan meewerkte :eek:
http://www.youtube.com/watch?v=49mGt2QYxa8&NR=1

Groet Vivian Vos

Ik moet hier nog even op reageren hoor.
Heb je gekeken naar de prijs van deze Alienware?
Hij heeft geen 3000 euro te besteden, dus zo'n ding valt compleet buiten beschouwing.

Naast het feit dat Dell Alienware ongeveer 1,5 tot 2 x zo duur is dan als je hem zelf samenstelt met exact dezelfde onderdelen...

En het is fantastisch dat je een kunstenaar bent, ik ben bekend met de Design Academy en ik ben vorig jaar ook nog in Eindhoven wezen kijken naar de Dutch Design Week, maar ik kan het totaal niet bevatten hoe verstand van kunst ook maar iets te maken heeft met het samenstellen van een kosteneffectieve game computer?

OC kan ook he ;)
heb mijn 1055T op 4.3 GHZ lopen
Idle 38 C load : 51

Klopt, overclock kan ook. Maar in alles wat Jeffrey er mee gaat doen, is de Phenom II X4 955 sneller.
Zie ook deze benchmarks: de 1055T is alleen sneller in applicaties die gebruik weten te maken van de 6 cores; en dat zijn stuk voor stuk benchmarks en professionele programma's. Geen enkel spel.
http://www.anandtech.com/bench/Product/88?vs=147

En over dat noobs gesproken... Je bent hier zelf net 3 weken lid en gaat overal bijdehand lopen doen. Als je je nou ook nog eens meld in het voortraject waarin samenstellingen gevraagd worden kan ik je serieus nemen. Nu lijkt het alleen alsof je de hele dag topics af zit te struinen, kijken of ergens een bijdehante opmerking geplaatst kan worden die het hele besluitvormingsproces van de TS vernaggelt en dan weer Habbo Hotel of weet ik veel wat openklikt.
Dus totdat ik jou ook nog ergens actief bezig zie om de topicstarter daadwerkelijk te helpen, in plaats van vage opmerkingen spuwen, kan ik geen enkele post van jou serieus nemen. En ik geloof dat dat gevoel bij meerdere mensen speelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan