computer samengesteld, graag op en aanmerkingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik mag voor een vriendin een pc bouwen. Nu ben ik niet zo thuis in het nieuwste van het nieuwste, de pc's die ik gebouwd heb zijn pIII en AMD Athlon.

Ik heb de pc hier samengesteld: http://www.superlog.nl/computer/

Met name uit de coolers kom ik niet, zit die al bij de processor tegenwoordig? En de koeling van de kast lijkt mij ook geen luxe, dus nog een extra 120 mm fan erin ?

Hoe zit het met Vista als je zelf een pc bouwt, geldt dan ook de oem zodat die dan maar 115 euro kost ?

Waar ik nog geen ervaring mee heb is met s-ata, maar ik denk dat dat zich vanzelf wijst. Hoe zit het met de levering van kabels bij de onderdelen, moet je die er nog bijkopen? In de IDE tijd was dat wel zo, weet niet of dat veranderd is.

Ik heb het samengesteld uit het assortiment van 1 winkel (computerland).

De pc is niet voor extreem zwaar gebruik, maar moet wel een jaar of 5 redelijk meekunnen.

Bij voorbaat dank

Met name uit de coolers kom ik niet, zit die al bij de processor tegenwoordig?
Wanneer je een boxed processor koopt zit daar standaard een koeler bij.

En de koeling van de kast lijkt mij ook geen luxe, dus nog een extra 120 mm fan erin?
Zou kunnen, ligt een beetje aan de behuizing en de hoeveelheid apparatuur die erin zit. Sommigen hebben standaard al twee 120mm fans.

Hoe zit het met Vista als je zelf een pc bouwt, geldt dan ook de oem zodat die dan maar 115 euro kost ?
Klopt, jij wordt dan als systeembouwer beschouwd.

Waar ik nog geen ervaring mee heb is met s-ata, maar ik denk dat dat zich vanzelf wijst.
Kwestie van aansluiten en de moderne moederborden zullen de hardeschijf wel herkennen.

Hoe zit het met de levering van kabels bij de onderdelen, moet je die er nog bijkopen? In de IDE tijd was dat wel zo, weet niet of dat veranderd is.
Bij het moederbord worden tegenwoordig voldoende kabels geleverd zodat je op bijna elke poort iets aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan