Computer samenstellen, al nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ripple

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Goedendag,

Inmiddels heb ik al een jaar of 6/7 de onderstaande computer:

Acer Aspire M1600-AE71

specs (Systemrequirementslab)
CPU: You Have: 2 processors running - Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz
CPU Speed: You Have: 3.00 GHz
System Ram: You Have: 2.0 GB
Video Card: You Have: NVIDIA GeForce 8300 GS (GeForce 8300 GS)
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card
Video RAM: You have - 512 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes , You have - Yes
Vertex Shader Ver.:, You have - 3.0
Pixel Shader Ver.:, You have - 3.0

Operating System: You Have: Microsoft Windows XP Professional (Build Service Pack 32600)
DirectX Version: You Have: 9.0c
Free Disk Space: You Have: 878.4 GB

Nu begint deze behoorlijk wat kuren te krijgen. Ik gebruik de computer voor photoshop, films downloaden en bekijken, pokeren, muziek luisteren, internetten en wat gamen, voor zover dat nog gaat.

Hoeveel kost het om een geheel nieuwe pc samen te stellen die een stuk beter is dan deze?

Topic verplaatst van hardware/overig---->Aankoop nieuw systeem/Upgraden.

Succes met je vraag.

nouw... als je gaat gamen zou ik die samengestelde adviseren
want die laptop is namelijk lang niet zo comfortabel om mee te gamen als met
een desktop, en heeft een desktop nog de mogelijkheid om te gaan upgraden
het is eigenlijk overwegen...

Voordeel Laptop:

Draagbaar
Hoeft niet met een kabel verbonden te zijn
is lekker klein

Nadeel Laptop:

Accutijd kan na een paar jaar verminderen
kan niet uitgebreid worden met een nieuwe videokaart
touchpad :mad: ik haat die dingen

Conclusie... een gaming notebook, kan je na 4 jaar wel weggooien
want geen enkele nieuwe game kan hij dan nog aan, na 4 jaar
is het langzamerhand al een desktop geworden omdat de accu
zowat kadduuk is :P en hij alleen maar constant onder stroom staat, als je een desktop koopt, kun je na 4 jaar nog
een betere videokaart erinzetten zo kan hij weer de nieuwste game's aan :)
en de laptop is trouwens erg duur :shocked:

Edit:

de laptop die jij hebt gekozen is wel krachtig genoeg
maar of hij dat over 3 ~ 4 jaar nog steeds is....
dat is maar de vraag :evil:

Laatst bewerkt:
Lijkt me verstandig als Ripple eerst maar aangeeft of die wel voor een nieuw systeem wilt gaan.En wat dan het budget zal zijn.In een ander topic zou die wellicht alleen de videokaart willen vervangen(mogelijk defect).

Nou, ik ben gewoon aan het orienteren, en ik dacht dat die bovenstaande laptop echt geniaal was omdat die ook 8 gig werkgeheugen had e.d.

Nou het is dus nu realiteit geworden. Op zoek naar een computer die beter is dan de OP en waar ik de komende 5 jaar mee vooruit kan op gebied van Films kijken, Photoshop, Games en internetten. In principe hoeft er geen OS bij te zitten want dit heb ik thuis nog wel.

Nog een vraag, moet ik zo'n pc helemaal onderdeel voor onderdeel in elkaar zetten? En tweede vraag, hoe overtuig ik me ouders dat een PC samengesteld via het internet goedkoper is dan een PC bij de MediaMarkt, BCC ofzo.

Mijn budget ligt tussen de 600-650 euro. Of zeggen jullie dan, spaar nog 100 euro of iets, en dan kan je écht een verbetering kopen.

Via Tweakers.net werd mij met een budget van 600/650 euro dit systeem aangeraden:

-Cooler Master CM 690 II -
-XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort
-Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
-Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
-Asrock 870 Extreme3
-AMD Phenom II X4 955 Black Edition
-XFX Pro 450W
-Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Laatst bewerkt:
ik zou zelf nog 100 euro sparen, en dan kan je echt aan de slag, maar dan krijg je ook echt een krachtpatser van een pc :D
ik kan je helpen met samenstellen als je wilt voor zo'n 700 euro zonder OS

Haha ja het probleem is dat mijn oude nu echt kapot is en ik enkel de school laptop nu heb, hier kan ik helaas niks van films branden, downloaden, muziek luisteren, gamen etc. Dus de PC moet er toch wel binnen twee/drie weken zijn. Aangezien ik zelf nu elke euro voor mijn vakantie aan het sparen ben en mijn ouders in het kader van mijn verjaardag morgen maar tot 600 euro willen gaan is het niet echt mogelijk nog langer door te sparen.

Maar gaat die 100 euro echt veel verschil maken?

100 euro extra is niet nodig als je gewoon een goed systeem wilt hebben die ieder spel op medium aankan
dat systeem van tweakers is sterk zat

maar verwacht geen high settings

niet iedereen hoeft een high end game systeem

Kan ik eventueel Call of Duty Black Ops, Battlefield 3, Assasins Creed (2), Fifa 2011 en dat soort spellen wel fatsoenlijk spelen?

Want dat het geen spellen op het allerhoogst kan spelen dat verwacht ik ook niet voor dit geld. Maar de pc is dus wel een goede vooruitgang tegenover de PC die ik had?

Battlefield 3 is een zeer zwaar spel en zal het uiterste uit je pc halen wil je dit spel zonder lag spelen en nog met een beetje leuke graphics dan heb je al snel een HD6950 of GTX570 videokaart nodig

de rest word een eitje
BF3 zal dus wel kunnen medium graphics AA op X4 of X2

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan