Computer schakelt uit en start zich weer op tijdens een spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marsus

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2003
Hallo,

Als ik het spel "Sniper Elite" speel dan schakelt de PC zich tijdens het spel uit en start weer op.Het vreemde is dat ik in Windows bij SysteemLog niets kan vinden van deze gebeurtenis.

Mijn systeem: WinXP,Intell 3 ghz,1024 mb intern,geforce xt 5900fx kaart.

Hopelijk kan iemand mij helpen,ik hoop dat ik dit probleem in de goede Topic heb gezet.

bvd.Marsus

De boel al ontstoft? vooral de ventilator en koelblok van de videokaart?, komt mij over, als een warmteprobleem.

Hey bedankt voor je reactie,ja dat is gebeurt want ik heb alles er nieuw opgezet ,ook al had ik dit probleem nog niet.Ik zag op het forum dat er een nieuwe driver is van NVidia misschien moet ik deze even downloaden.
Ik vraag me wel af als het een hitte probleem zou zijn waarom er dan niets in de logboeken staat.

Even een aanvulling op het probleem,in het begin gaf de PC aan dat hij tijdens het spelen overging naar sleepmodus...,daarna ging hij weer uit en auto aan...Marsus.

Vreemd is wel, dat hij naar sleepmodus gaat, of nieuwe drivers dat op gaat lossen.

Enne, als de comp uitslaat, staat dat nooit in de logboeken, daar heeft de comp geen tijd voor.

Het zou natuurlijk ook nog een vervuiling met een een of ander eng spul kunnen zijn.

Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp uitslaat, en zet die hier eens neer.

Nou de 3e fase:

Spel speelde vrij lang,ik denk 1 a 2 uur daarna kreeg ik windows blue screen met de volgende melding:

BAD_POOL_HEADER

Heb het spel niet meer opgestart,verder gewoon bezig geweest voor een uur of 3 op de pc.

Ik ga de boel nog maar eens schoonmaken en kijken wat er dan gebeurt.

Thnx LangePier ;) groet Marsus

De Netgear USB wireless dongle drivers, de C-Media drivers en/of andere drivers kunnen de oorzaak zijn, misschien een volledig opgave van de foutcode, of andere, indien je die krijgt.

Misschien is het raadzaam, alle divers eens na te lopen en eventueel te updaten.

Nou ik heb alles helemaal schoongemaakt,heb de nieuwste drivers van NVidia en C-Media geinstalleerd ,ik kreeg trouwens een bericht dat het de videodriver was of de instellingen van de versnellingen van de kaart en de tower staat op het buro ipv eronder (vond dat hij daar stond ingebouwd en dat de pc zijn warmte niet kwijt kon) ,nou ik kijk het nu even aan hoe het gaat.

Allen bedankt voor jullie advies ,ill keep u posted;) ...groet Marsus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan