Computer schakelt wireless uit, daardoor kan de tablet niet meer internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hallooijtjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Ik heb een computer en sinds kort een tablet ernaast. Probleem is dat de computer aan moet staan om het wireless netwerk te activeren. (Dell Truemobile 2300 router). De tablet ziet het wireless wel, maar kan er niks mee zolang de computer niet aanstaat.
De router heeft 3 lampjes. Power en Internet branden altijd. Wireless alleen als de computer aanstaat. De router is verbonden aan de modem vd internet-provider.

Wat ik dus graag wil is dat de wireless altijd aan blijft zodat ik altijd makkelijk met de tablet direct kan internetten zonder dat de computer aan moet. Dus de modem moet de router zien als degene die internet nodig heeft, niet de computer erachter.

Wie heeft een goede raad voor mij?

Alvast bedankt,
Groeten Dennis

Handleiding (voor geïnteresseerden): hier
Drivers/firmware: hier
Ik heb die handleiding doorgenomen, maar vind niets dat hint naar een oorzaak of oplossing voor je probleem. Misschien dat een firmware update een oplossing biedt, maar dat is een schot in het donker.

Succes,

Tijs.

Het is een draak van een router,maar goed.
Hoe heb je de ISP ingevult???

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem, is hiervoor nog een oplossing gevonden?

Sitecom 300N router
Windows PC (bekabeld)
iPad & sinds kort iMac, beide wireless

Het probleem hangt mogelijk samen met het feit dat de windows PC alleen via de harde reset uitgezet kan worden. Afzetten via normale shut down werkt niet meer, de PC start dan automatisch weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan