Computer schakelt zich steeds uit!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is wat het foutenrapport zegt:

Windows kan tijdelijk niet lezen van de vaste schijf. Dit probleem is zeer algemeen en helaas kunnen wij de specifieke oorzaak van de leesfout niet bepalen uit het foutenrapport. In de meeste gevallen is dit probleem tijdelijk en kan het worden genegeerd. Als dit probleem echter regelmatig optreedt, raden wij u aan om de extra stappen voor probleemoplossing in dit artikel te volgen.

Veelvoorkomende oorzaken van dit probleem zijn:

- Overdrachten van grote bestanden van een tweede schijf naar een lokale vaste schijf
- Stroomverlies van vaste-schijfstation waardoor inconsistente gegevenssectoren worden veroorzaakt
- Problemen tijdens het inschakelen van slaapstand of stand-by
- Langzame reactie van vaste schijf, veroorzaakt door filterstuurprogramma's, zoals virusscanners
- Slechte verbindingskabels of verkeerd geconfigureerde master/slaaf-instellingen
misschien kunnen jullie hier wat mee :) :thumb:

Zou de schijf eens even scannen op fouten misschien is die beschadigd

dat is het probleem juist :( als ik hem scan met virusscanner krijg ik die foutmelding te zien en start de PC opnieuw op en als ik me schijfcontrole scan blijft de PC hangen op 3%:rolleyes:

ik weet niet of dat het bestand is maar toen het blauwe scherm weer kwam voor opnieuw op te starten stond er dit keer bij:
KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Laatst bewerkt:
Hier wat suggesties die je kunt doen:

Geheugen testen met
MEMTEST .

Harddisk scannen op fouten, programma hiervoor kun je downloaden op de site van de fabrikant van je HD, anders even merk en type hd vermelden zo dat we je verder kunnen helpen.

Volgens mij ligt het aan één van deze dingen.

Succes:thumb:

i kkan die MEMtest niet installeren want nu als ik de PC opstart start hij zichzelf alweer opnieuw op binne 1 minuut dus heb ik geen tijd omdie scan uit te voeren.
mijn HD staat iets van:
Maxtor staat bovenaan
Ik heb deze PC 2de hands gekocht en de vorige eigenaar zij dat er een SATA-schijf in zat

Memtest86 hoef je niet te installeren. Hiermee moet je de pc opstarten, de test begint vanzelf, voor dat de hardeschijf en de rest gebruikt wordt.
Even de floppy op een andere pc maken.

Klik op de volgende link, dan gaat de download automatisch beginnen:
http://www.memtest86.com/memt32.zip

1.Pak het bestand uit met bijvoorbeeld Winrar of Winzip.
2.Zorg dat je een lege geformateerde floppy in de floppydrive hebt,
3.Er staan vier bestandjes in, kies voor het bestand install.bat of Install
4. Je krijgt nu een "Dos" schermpje, volg wat er in het schermpje staat.

5. Als de floppy klaar is, laat je de pc daarmee opstarten.
(zorg dat de pc vanaf floppy kan opstarten)

De geheugen test begint dan vanzelf.

Je ziet een aantal kolomen. Eén daarvan staat "Errors" boven, als in die kollom gestallen worden aangegeven is het niet goed.

Let op,
Je moet de test eigenlijk een aantal uren laten draaien, om een duidelijk resultaat te krijgen.

Om de Maxtor schijf te laten controleren heb je Powermax nodig. Ook dit draait vanaf de floppy.
http://www.maxtor.com/portal/site/M...oftware Downloads/All Downloads&downloadID=22

bedankt ik zal hem zometeen laten scannen ik moet toch nog leren voor morgen 2 proefwerken laat ik heb dan ff draaien :D bedankt alvast

Ik heb de Memtest gedaan en dit is de uitslag:
walltime: 4:00:00
cached: 512M
RsvdMem: 104 K
MemMap: e820-3td
Cache: on
ECC: off
test: 3td
pass: 13
errors: 0

het kan zijn dat ergens een cijfertje verkeerd is want de foto die ik had gemaakt was nogal wasig maar ik weet wel zeker dat bij errors 0 stond :D

ik moet nu alleen dan nog die HD-scan doen.

Het geheugen is dus goed blijkt uit de test.
Vier uur laten lopen klopt dat?

ja dat klopt :) is dat lang genoeg denk je?

ik moet nu alleen nog de HD scannen dat ging gister niet want de schijf die ik voor MemTest gebruikt had heb ik geformateerd en die kon ik niet gebruiken volgens powerMax maar moet ik eens kijken of ik andere diskettes nog heb.

Oei:S ik kom nu mijn PC helemaal niet meer in :S bij normaal opstarten geeft hij aan:
STOP: c0000218 {registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
/systemRoot/system32/config/SYSTEM
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of nietschrijfbaar.

en als ik de PC in de veilige modus wil zetten dan blijft hij hangen bij het zwarte scherm met linksboven een knipperend streepje :S

dus ik kan er nu echt niks meer mee :S ik kan alleen nog even proberen of ik op een andere computer wel zo'n powerMax diskette kan maken want bij mij werkte 2 diskettes niet bij de een gaf hij aan: write error creating diskette. please try a different diskette. the program will now end. dat komt te staan na 21% en bij de andere schijf gaf hij aan dat het slot er nog op zat maar dat was niet zo. het wordt steeds gekker:S

ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen:(
maar kan het verholpen worden (als het niet anders lukt) door windows te verwijderen en opnieuw te installeren en hoe moet ik dit dan doen?

Zou de schijf eens even scannen op fouten misschien is die beschadigd

Doe dit eers eens want als je hd defect is heeft nieuwe installatie geen zin.

Was ik nog vergeten te melden:
als ik de schijf controleer op fouten blijft hij zeg maar hangen bij het beginpunt bij:
test status: scanning for drives

Help
detecting devices. please wait.

ik heb 3 uur gewacht maar hij kwam niet verder dan dat

Laatst bewerkt:
Wordt de schijf wel goed herkend door het Bios?

Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar als ik de PC opstart dan komt dat CDHSK en die blijft hangen bij 3% bij het scannen van index (taak 2 van 3)

maar hoe kan ik dan zien of de schijf goed herkent wordt door het BIOS?

Ik heb gehoord van een vriend dat het bestand dat de PC niet vind met windows te maken heeft en dat ik dan beter mijn schijf kan formatteren (ik heb er toch niks belangrijks opstaan).
maar als ik met een opstartdiskette van XP opstart en er staat A:\> en ik typ dan D: of D:\ dat vindt hij allemaal niet maar ik heb gehoord dat je ook kan formatteren als je de PC opstart met de windows XP cd.
klopt dat? ik heb die nu niet in huis dus kan ik dat niet controleren maar als dat mogeljik is kan ik er wel aan komen.
dus is mijn vraag natuurlijk of formatteren via XP cd mogelijk is en hoe dat dan moet?
alvast bedankt

Geplaatst door crashme-eigepc

maar als ik met een opstartdiskette van XP opstart en er staat A:\>
Ik denk dat je niet de goede opstart floppy hebt, de opstart floppy's van Xp zijn er 6. Je krijgt hetzelfde als je met de Xp cd-rom opstart.
Tijdens de setup krijg je de mogelijkheid te formateren.
Op www.bootdisk.com kun je de opstart floppy's van Xp downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan