Computer signaleert geen draadloze netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

rolfohtar

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een Windows 7 64-bit desktop computer, die momenteel met een erg in de web liggende lan kabel met het internet is verbonden. Nu dacht ik dat te kunnen oplossen door er een wifi adapter in te doen, zodat de computer via een draadloos netwerk verbonden kan worden.

Dus, adapter gekocht (Sitecom, Wi-Fi USB adapter N300) en geïnstalleerd volgens procedure en zelfs van de cd. Computer herstart, voor de zekerheid. De installatie was gelukt en de computer gaf aan dat de usb stick werkte. Alleen wanneer ik ging zoeken naar draadloze netwerken, vond hij geen enkele. Echt geen één! Dit terwijl mijn laptop een netwerk of 20 laat zien hier in de buurt. Dus ik heb de software drivers via internet opgezocht en geherinstalleerd. Dit had helaas geen invloed.

Daarop heb ik de boel weer eraf gehaald en een usb adapter van een vriend geleend (TP-Link, TL-WN721N), die het bij hem gewoon doet. Na installatie, precies hetzelfde verhaal.

Kortom, mijn Windows 7 64-bit desktop computer laat om een of andere reden geen enkel draadloos netwerk zien, terwijl er zo'n 20 moeten zijn. Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat mijn computer ervoor zorgt dat er überhaupt draadloze netwerken gesignaleerd worden?

Ten eerste: weet je echt 100% zeker dat alle drivers goed zijn geinstalleerd? Dit kun je nagaan door te kijken bij het apparaatbeheer in het configuratiescherm. Zoek in de lijst naar het betreffende apparaat. Als je 'm vindt, kijk dan of de driver goed is geinstalleerd. Vind je hem niet, dan zul je de installatie opnieuw moeten doen.

Ten tweede: Ga in het configuratiescherm naar het netwerkcentrum. Kijk bij adapterinstellingen wijzigen. Hier kun je nagaan of de wifi-stick uberhaupt is ingeschakeld. Hier kun je evt. dus ook gelijk inschakelen.

Hallo Sander,
Bedankt voor je reactie.

Ja de drivers zijn goed geïnstalleerd. Hij ziet de adapter gewoon in apparaatbeheer en zegt dat deze goed is geïnstalleerd.
Op je tweede vraag ook, ja. Hij ziet de adapter ingeschakeld staan. Even uit en weer inschakelen ook al geprobeerd.

Hoi,

Misschien helpt n usb-verlengkabeltje, of probeer anders eens een andere usb poort.

Ik had al meerdere usb poorten gebruikt. Dat werkte niet.
Het usb verlengkabbeltje geprobeerd, ook geen effect helaas :(

1/lan-kabel eruit en herstart van pc?
2/Post eens de resultaten van een ipconfig/all commando (met de lan kabel niet aangesloten). Windows + r-toets samen indrukken en dan cmd /k ipconfig/all typen
3/Is de windows firewall actief op je pc of een andere beveiligingsssuite? Indien ja schakel deze eens uit.
4/ Wat is het merk en type van je eigen draadloze router? Misschien zit deze in een kast en is het signaal gewoon te zwak?

1. net geprobeerd, maakt geen verschil.
2. bij deze. ik zie echter wel nu zelf ook dat er geen draadloos iets bij staat wat actief is. Heb daarom de software geherinstalleerd. Maakt helaas geen verschil.
3. ik heb Zonealarm free en AVG free geinstalleerd. Uitschakelen werkte niet.
4. de router ligt het in ieder geval niet aan. die werkt perfect op mijn laptop en telefoon.

Na zoveel analyses en pogingen zou ik toch maar even terug gaan naar de winkel waar je de wifistick hebt geinstalleerd.

Tjah, ik weet het ook niet zo goed. Het is nogal vreemd ook dat twee verschillende sticks beide niet werken.

ik zie geen bijlage met de ipconfig resultaten? Staat Mac-filtering misschien aan in de router?
Ik zou voorstellen van AVG free te verwijderen (niet alleen uitschakelen) en te zien of het daarna wel werkt.

Stom, ik was inderdaad de bijlage vergeten. Bij deze:
ipconfig.all.png

Mac filtering staat niet aan.

Ik zal morgen dan maar eens AVG eraf gooien en het dan proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan