Computer silent death

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lia
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lia

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoi,
Mijn computer vrijwel niets meer. Ik krijg geen beeld en ik heb al een andere monitor geprobeerd, maar dat is het dus niet.
Als ik hem aandoe gaat wel het lichtje van de resetknop branden maar het powerlampje brand niet.
Ventilatoren van processor en voeding werken wel.
Hij maakt geen opstartgeluid.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Gr.

Is dat zo opeens?

Maak de kast eens open en druk alle connectors goed aan. Druk ook de uitbreidingskaarten goed in de slots.

Hoi, ik heb hem open en alles aangedrukt. Het is inderdaad opeens gekomen. Hij heeft het verder goed gedaan. Het lampje op het moederbord brand, de cd lampjes branden.
Soms krijg ik wel heel even een beetje sneeuw op mijn monitor...
Enig idee???

Het kan aan heel veel dingen liggen, een gare processor, een gare videokaart. Een moederbord dat niet meer wel, geheugen dat beschadigd is enzovoorts. Je zult deze stuk voor stuk na moeten (laten) kijken om er achter te komen wat de boosdoener is.

Hoe kan ik dat het beste controleren? Of welke dingen kan ik zelf nalopen?

Je kunt in principe alles controleren mits je vervangende onderdelen hebt. b.v. je verwisselt de videokaart om te kijken of het probleem daar aan ligt, werkt de PC dan niet, oude videokaart terug en volgend item proberen.

• geheugen
  • harde schijf
  • videokaart
  • andere kaarten
  • processor
  • cd-rom

Dit soort dingen moet je dan wel net thuis hebben liggen.

Bedankt voor de reacties maar voorlopig weet ik het even niet. Ik heb al die zaken niet thuis liggen.
Ik vrees dat ie naar de winkel moet?
Gr

Of naar een kennis die die dingen wel in huis heeft.

Bij een winkel ben ze zomaar € 70,00 kwijt en dan weet je nog niet of het lukt.

Hij leeft weer!

Ik heb het probeem opgelost door de geluidskaart eruit te halen! (SBlive player 1024).
We hadden die er sinds kort in. De computer leeft weer gelukkig.
Volgens mij moet de geluidskaart goed zijn maar er is blijkbaar iets mis met de combi Windows ME en de kaart? Volgens mij had ik nieuwe drivers opghaald voor de 1024. Weet iemand of de kaart wel met ME kan werken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan