Computer slaat vast bij veel spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubbels

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2011
Hi,

een vriend van mij heeft een probleem met veel van zijn spellen, hieronder een beschrijving:

Tijdens het spelen van de volgende spellen;

- Call of Duty 4
- Call of Duty Modern Warfare 2
- Counter Strike Source
- Half Life 2
- Day of Defeat Source
- Team Fortress 2
- Wings of Prey
- De Sims 3

Slaat de computer na ongeveer een kwartier spelen helemaal vast. Bij MW2 duurt dit langer. De ene keer na een potje spelen, de andere keer pas na een of twee weken.
Maar bij de rest is het ongeveer 10 a 15 minuten spelen en dan slaat hij helemaal vast. Wat er dan gebeurd is het volgende,

Tijdens het spelen bevriest ineens het beeld. Het geluid gaat nog even door met waar het gebleven was, maar slaat daarna ook vast.
Daarmee bedoel ik dat ie een soort van drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr geluid maakt. Ctrl Alt Delete werkt niet, niks werkt. Het enig wat dan nog werkt
is de aan uit knop en de reset knop.

Maar bij de volgende spellen;

- Call of Duty Black Ops
- Microsoft Flight Simulator 2004
- Microsoft Flight Simulator X
- De Sims 2

Gebeurt dit dus niet. Dit vind ik vreemd, want spellen als CSS en TF2 zijn helemaal niet zwaar. MW2 op zich ook niet.
Black Ops is nog zwaarder en die doet het wel. En FSX is ook redelijk ‘’op niveau’’.
Alle drivers zijn geüpdate volgens mij (alleen videokaart niet(?), maar dit probleem was er al eerder toen hij wel de nieuwste videokaart-drivers had)

De specs van zijn computer: Specs computer.jpg

Alvest hartstikke bedankt! (Ook namens hem ;))

computer is van binnen stofvrij?

wat zeggen de logboeken.

Stof zal ik even vragen.

Logboeken? Waar zijn die te vinden in Windows 7, en waar zou hij/ik dan voor moeten zoeken?

start
configuratiescherm
systeembeheer
logboeken.

en daar kijken of je foutmeldingen hebt.

Is wel heel lang geleden :o, maar een flinke schop omhoog!
Het probleem is er nog steeds... (ondertussen ook met battlefield play 4 free)
Modern Warfare 3 doet het wel goed, vreemd genoeg. Iemand die kan helpen?

BIOS drivers updaten heeft het probleem niet verholpen...
Help plz??

ik weet dat je SCS de optie hebt om te kiezen tussen software mode, openGL en D3D mischien scheelt het als je 1 van die veranderend dat werkte bij wel

heb dit vroeger ook vaak gehad, bij mij was het een hitte probleem, mijn processor werd te heet en die deed dan
de pc stoppen. heb dat toen opgelost door een grote Zalman heatsink (fan) te kopen en deze op mijn processor
te plaatsen. dus, t kan hitte zijn, door slechte of geen koeling (niet genoeg fans), of zoals boven vermeld door stof.
veel mensen letten hier niet op, maar de fannetjes van je pc case, maar ook van je videokaart en voeding vangen
stof op, en dit kan zo dik worden dat ondanks dat de fan draait hij toch geen koeling meer geeft, wat zelfs kan
resulteren in het kapot gaan van je pc. je kunt je hardware op temperatuur meten met verschillende gratis te downloaden
rpogrammatjes, (je hardware moet dit dan wel ondersteunen), even googelen naar die programmatjes.

succes,
Leon

misschien heb je de spel graphichs te hoog staan , probeer ze eens wat lager te zetten . en kijk of je dan nog altijd vastslaagt.
download fraps dan kan je zien hoeveel fps je hebt tijdens spelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan