Computer slaat vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrutalGamer

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hallo,

Ik hoop dat dit het goede sub forum is waar ik het in plaats, en anders mijn excuses hiervoor.

Wanneer ik mijn computer een tijd heb aan staan en er zelf dan niet achter zit slaat mijn pc zomaar vast.
Dus als ik bezig ben op de computer gebeurt er niks.
Want als ik hem dan bijvoorbeeld 's Nachts heb aangehad om te downloade en wil wee bezig dan doet mijn muis en toetsenbord het niet, en ik zie ook niks gebeuren op het scherm.

Ik heb in de systeem logboeken gekeken, daar stond dat de beveiliging van tcp/ip teveel was of iets dergelijks.
Ik heb hiervoor al een patch geïnstalleerd maar nu slaat mijn pc nog steeds vast.

Ik heb van de week ook mijn pc al opniew geïnstalleerd en daarna deed hij nog steeds raar.

Dus alstjeblieft help mij.

alvast bedankt mvg Dave

Laatst bewerkt:
misschien is het handig om je systeemspecificaties te benoemen en besturingssysteem.:rolleyes:

sorry was ik vergeten ben net nieuw hier dus:o

Ik heb Windows XP Home Edition service pack 2
Intel Celeron 2,4 ghz
768MB
Geforce FX 5200

En zeg nu niet dat het komt omdat mijn pc niet zo super goed is, want hij heeft het altijd normaal gedaan ;)

hmm, ik neem aan dat je bij energie-instellingen, het uitschakelen van de harde schijf op NOOIT hebt staan, net zoals systeem op standby

:confused:

Heb hier nooit echt problemen mee gehad, dus weet er niet veel van.

Maar zijn de temperaturen goed, schoon van binnen ( stof ), voeding zwaar genoeg. :confused:

hij is wel schoon genoeg van binnen.
Temperatuur ga ik nog even meten.
En hoe kan ik weten of mijn voeding zwaar genoeg is voor wat ik erin heb?

Staat op de voeding zelf wat voor vermogen het is, of anders met everest, maar hoe je dit kunt meten of het voldoede is :o ik weet het niet precies.

ik zal eens zoeken od ik iets kan vinden

okeey dan ga ik even scannen met eversest daar kan ik ook mijn temperatuur mee meten dus heb ik ze gelijk beide samen ;)
En alvast bedankt voor je hulp :)

edit:
Ik las net je 2e bericht ik ga daar eventjes in lezen en daar wat dingen uit proberen.

edit 2:
Ik heb het gelezen, ik ga die memtest proberen.
Gisteren had ik dit al geprobeerd maar er stond disk I/O error dus moet even een andere diskette zoeken denk ik.
Voor de rest stond er ook in formatteren.
Dit heb ik al gedaan ik had alle partities verwijderd en windows opnieuw geïnstalleerd, dit had niet geholpen,

Is er misschien nog een andere goede geheugentest ?

Laatst bewerkt:
Hallo.
Hier staan ook nog enkele tips, krijg je ook een foutcode (blauw scherm)? Zet deze functie anders even aan en vermeld de stop-code op het forum.

Memtest is verder prima en wat waren je temperaturen?

Dit zijn mijn tests
plaatje 1
plaatje 2

En ik heb wel eens een blauw scherm gehad maar dat was voordat ik windows opnieuw had geinstalleerd

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je Automatisch herstarten uitschakelen nu aangevinkt hebt zoals in de link beschreven?
Mocht je dan nog geen blauwe schermen krijgen wordt het moeilijk.
Er is een kans dat er iets met je voeding aan de hand is, maar ook andere hardware waar een defect in zit, kan voor storingen zorgen (cd-rom, brander).
De temperatuur ziet er in ieder geval goed uit.
Je systeem bevriest waarna je helemaal niets meer kunt doen, begrijp ik dat goed?

Ik neem aan dat je Automatisch herstarten uitschakelen nu aangevinkt hebt zoals in de link beschreven?
Mocht je dan nog geen blauwe schermen krijgen wordt het moeilijk.
Er is een kans dat er iets met je voeding aan de hand is, maar ook andere hardware waar een defect in zit, kan voor storingen zorgen (cd-rom, brander).
De temperatuur ziet er in ieder geval goed uit.
Je systeem bevriest waarna je helemaal niets meer kunt doen, begrijp ik dat goed?
Ik heb het volgende inderdaad gedaan.
Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.
Maar ik heb niet zo vaak last van blauwe schermen maar dat even terzijde.

Ik heb pas een nieuwe dvd brander, deze zit er nu in daarvoor zat er een cd-rom in en die is er nu uit( toen ik die cd-rom had liep die ook al vast dus daar ligt het niet aan)
Mijn voeding zou wel kunen dan, het is een 300W voeding is dat genoeg?

Wat er dus gebeurt met mij pc is het volgende.
Mijn pc maakt eerst een geluid alsof je computer reboot, daarna bevriest die en kan ik nisk meer doen, dan moet ik hem resetten en dan doet die het weer.

-------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\GraphicsDrivers\DisableUSWC]
---------------------------------------------------

sla dit op als een reg bestand en voer dat uit.
Uncached Speculative Write Combining wordt hierdoor uitgeschakeld.

geen garantie dat dit werkt maar het schaad ook niet.

Het wattage is 300W.
Merk weet ik niet, zou ik morgen wel ff kijken(of kan je dat ook zien met everest)
En wat versta je onder verdere specificaties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan