computer sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

0045241

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
hallo iedereen ik heb een vraagje

ik heb wel eens het probleem dat mijn broertje achter mijn computer zit ik en ik heb er een oplossing voor gevonden ik wil een programma maken die een gecodeerd textbestandje op mijn usb stick zet en als mijn usb eruit gaat dan word automatisch mijn computer geblokkeerd ik heb zitten denken aan je toetsenbord en muis die geblokkeerd word of zoiets heeft iemand een idee ??? en zou iemand me kunnen helpen met de code want ik kan nog niet genoeg om dit tekunnen bedenken ik kan rekenkunige programma's maken en variable enzo maar dit kan ik niet

alvast bedankt

hallo
waarom maak je geen fullscreen en topmost programma dat enkel een paar benodigde dingen bevat,

bovendien denk ik dat je beter ipv een usb-stick een ww erin kunt zetten...

maar als je toch gebruik wilt maken van een usb-stick dan is hier een code:
Code:
Public Class Form1
    Dim enable As Boolean = True
    Dim goon As Boolean = True
    Dim mappen As String() = {"A !", "B !", "C !", "D !", "E !", "F !", "G", "H !", "I", "J !", "K", "L", "M", "N", "O", "P"} 'je kunt mappen toevoegen en verwijderen hieruit, zorg wel dat je alleen alle USB ports erin hebt staan en geen vaste schijf, dvdstation of dat hij niet bestaat (bij die heb ik een uitroepteken erachter gezet (dan kan hij hem niet vinden...)
    Dim SecurityCode As String = "nou, wees eens creatief en maak hier een leuke tekst van, het maakt niet uit welke tekst zolang het maar overeen komt met die op de USB stick, het hoeft niet lang te zijn (al is het het wel in mijn geval XD )"
    Dim path As String = "[STICK]:/SecCode.txt"

Declare Sub Sleep Lib "kernel32" (ByVal milliseconds As Long) 'sleep sub

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        If enable Then ' zodat je het script geen 2 keer kunt runnen...
            enable = False
            Dim enn As Boolean = False 'ennabled
            Do While goon
                Sleep(100) 'om geen vastlopende applicatie te maken, hij is anders namelijk continu bezig met een script en reageerd dan niet meer...
                enn = False
                For a = 0 To mappen.Length - 1
                    If My.Computer.FileSystem.DirectoryExists(mappen(a) & ":") Then
                        If My.Computer.FileSystem.FileExists(Replace(path, "[STICK]", mappen(a))) Then
                            If My.Computer.FileSystem.ReadAllText(Replace(path, "[STICK]", mappen(a))) = SecurityCode Then
                                enn = True
                            End If
                        End If
                    End If
                    Application.DoEvents()
                Next
                If enn Then
                    Me.Visible = False
                Else
                    Me.Visible = True
                End If
                Application.DoEvents()
            Loop
            enable = True
        End If
    End Sub

Private Sub Form1_FormClosing(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles MyBase.FormClosing
        goon = False
    End Sub
End Class

hij wordt (bij mij) na ongeveer 2 a 3 sec invissible als je de usb stick erin doet en vrijwel direct weer vissible als je hem eruit haalt

en je kunt de helft van die 'mappen' eruit halen:)

btw de reden dat de 'mappen' erbij staan is omdat het dan niet uitmaakt in welke USB-port je hem doet

mvg rowano

Laatst bewerkt:
Dit programmaatje doet precies wat jij vraagt, je usb-stick wordt een contactsleutel voor je pc, net als een contactsleutel voor een auto. Stick erin; pc werkt, stick eruit; pc is geblokkeerd. Aanrader...
http://www.tucows.com/preview/407235

bovendien denk ik dat je beter ipv een usb-stick een ww erin kunt zetten...

Ik zou inderdaad ook gewoon voor een wachtwoord gaan en het systeem gewoon wanneer je weg moet.

Laatst bewerkt:
zoiets

Dit programmaatje doet precies wat jij vraagt, je usb-stick wordt een contactsleutel voor je pc, net als een contactsleutel voor een auto. Stick erin; pc werkt, stick eruit; pc is geblokkeerd. Aanrader...
http://www.tucows.com/preview/407235
zoiets wil ik hebben maar ik zou het graag "zelf" maken omdat ik dan dingen erbij kan verzinnen zoals je ook met wachtwoord de beveiliging er weer af kan halen dus als er iemand zo creatief is om voor bij het usb gedeelte te verzinnen dan probeer ik de rest tedoen

is er iemand zo slim om me te helpen

is er iemand die zo handig is dat die me kan helpen want ik snap het egt niet hoe ik die blokering kan maken:confused:

Toen ik deze vraag las vond ik het echt een fantastisch idee.
maar moet er nog een bepaald bestandje bijv, een .txt bestand op het stickje staan? of kan je gewoon een leeg stickje erin doen? anders kan iedereen hem weer unlocken.

maar nogmaals, echt een heel goed idee. Stick erin >> pc unlock >> stick eruit >> pc lock.

groetjes,

Nick:thumb:

Andere constuctie....

Via WMI het unieke device id achterhalen en op basis daarvan de machine vergrendelen (heb je dat txt bestand niet meer nodig :) en het werkt alleen nog op jou usb stick) (account aanmaken met wachtwoord via windows zelf en bij verwijderen van de stick simpelweg een logoff)

ZOdra je weer ingelogt bent moet er binnen een vastgestelde tijd de stick geplaatst worden om door te kunnen werken(of voor die tijd al geplaatst zijn) en zodra dat niet het geval is een directe logoff

Of trickier maar wel cooler :)
Service ervan bouwen, (deze runned onder het system account) en zolang stick niet ingeplugged is via de register setting "Deny Logon locally" niemand toestaan aan te loggen

OEH Ik ga er bijna weer van programmeren........

Laatst bewerkt:
de bedoeling

er zijn wat verschillende ideeen maar dit is mijn plan

je hebt een programma daar voer je een code in ( eenmallig ) die zet dat op je usb stick in een text bestand vanaf dat moment als mijn usb erin zit kan ik computeren zit die er niet in wil ik dat de muis en het toetsenbord geblokkerd word zodat ik wel bijv. film kan kijken zonder usb erin

alvast bedankt iedereen die mee heeft gedacht

ps : zou iemand zou aardig willen zijn dat als die de code uitschrijft voor me het in een visual basic bestandje willen zetten wat bij een andere code die ik kreeg en later ging invoegen waar een aantal errors die ik niet kon oplossen

Laatst bewerkt:
grootendeels gelukt

hallo iedereen

het is grootendeels gelukt :thumb:

maar nog 1 probleem:o:rolleyes:

wat is de code om de muis te blokeren en
wat is de code om het toetsenbord te blokeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan