Computer sluit af bij spelen spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wehsley

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Als ik een spel aan het spelen ben(bijvoorbeeld; GTA San Andreas en Sims 3), sluit mijn pc vanzelf af. Zomaar, zonder dat ik wat doe. Het scherm fade heel mooi uit naar zwart, zoals hij dat altijd doet als hij afsluit, maar je ziet niet het scherm met ''afsluiten..'' en ''afmelden..'' enzo, hij valt gewoon meteen uit. Zodra ik hem weer opstart kan ik het spel weer even spelen, maar dan valt hij ook weer uit na een tijdje. Bij Sims 3 kan ik niet eens spelen, daarbij valt die meteen uit na het laden, steeds op hetzelfde moment. Als mijn broertje het online java browser spel ''RuneScape'' speelt, valt hij ook af en toe uit. Het is dus niet alleen bij full-screen games.

Oplossingen die ik al geprobeerd heb:
Computer stofzuigen van binnen.
In configuratie-scherm alles nagekeken, er was niets fout.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Valt hij uit of herstart de pc automatisch? Zoniet het eerste, dan is het waarschijnlijk een BSOD.

Laatst bewerkt:
Kan je de temperaturen eens bekijken als je een tijdje gespeeld hebt?

Wat beschouw jij als normaal? Hoe heb je deze temperatuur gemeten?

Ik bedoel, voor ons is het heel lastig om een goed antwoord te geven als we niet zelf weten welke temps het dan zijn en hoe gemeten.

Een aantal dagen geleden gevoeld, en daarna met een of ander programma deze temperaturen nagekeken en het was normaal. Als iemand nog een ander programma heeft om dit te testen doe ik het graag nog eens, om te kijken of het programma gelijk had.

En wat waren die temps?

Stressed en idle. Dus, pc opstarten, spel spelen en in bios of met pc wizzard daarna kijken naar de temps (en deze hier ook neerzetten...) en hetzelfde voor idle gebruik.

Zoals ik hiervoor ook al zei, jij kan wel zeggen dat het normaal is, maar je geeft niet aan om welke temps het gaat. Dus moeten wij maar aannenem dat het klopt. Vermeld de temps dus gewoon.

Ik heb dit zelfde probleem temperatuur van mijn PC is: Dit was na dat hij zichzelf had afgesloten en weer was opgestart
Hardware Monitoring : ACPI
Thermal Zone : 66 °C
:
Processor Intel Mobile Core 2 Duo : Sensor DTS
Core 1 : 71 °C
Core 2 : 71 °C
:
NVIDIA GeForce GT 240M : nVidia Driver
GPU Temperatuur : 73 °C
GPU Temperatuur (GPU) : 72 °C
GPU Ventilator : 100.0%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Hitachi HTS545050B9A300 : 48 °C

Na het op starten van het spel blijft dit redelijk gelijk.

Laatst bewerkt:
Na een tijdje niets doen is dit:
Hardware Monitoring : ACPI
Thermal Zone : 49 °C
:
Processor Intel Mobile Core 2 Duo : Sensor DTS
Core 1 : 55 °C
Core 2 : 56 °C
:
NVIDIA GeForce GT 240M : nVidia Driver
GPU Temperatuur : 49 °C
GPU Temperatuur (GPU) : 49 °C
GPU Ventilator : 100.0%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Hitachi HTS545050B9A300 : 33 °C

Ik wete niet hoe warm het mag worden en of dit het probleem is maar zo ja hoe kan ik dit het beste oplossen ?
Ik heb btw een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan