Computer sluit af tijdens gamen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

5deadmau5

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2011
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me hier kunnen helpen, ik heb al flink gegoogled maar het probleem kan zoveel oorzaken hebben dat ik dacht laat ik mijn systeem gegevens is op een forum zetten als deze, wie weet herkent iemand het probleem en is iemand zo lief om even de tijd te nemen om het me uit te leggen :p

Maar het is dus het volgende... tijdens het gamen (en de laatste tijd ook steeds iets vaker) valt opeens de computer uit. uit het niks, geen melding of wat dan ook (iig ik kan geen melding zien tijdens het gamen).

Het lijkt wel op een bepaald moment terug te komen maar ik kan nog niet echt ontdekken wel moment dat is.

In 1e instantie d8 ik aan een irritante hotkey die ik per ongeluk tijdens het (soms nogal fanatiek en ongecontroleerd op de knoppen drukken) maar dat lijkt niet zo te zijn want net (voor het eerst dat wel) was ik even naar de wc, toen ik terug kwam stond hij ook opeens uit...

Misschien is het handig als jullie wat specs weten van m'n computer en met name videokaart (als het aan de hardware zou liggen zou het lijkt mij daar aan liggen)
(ik heb er voor gekozen om deze hier te posten omdat ik dus niet weet of het aan de videokaart ligt)

Ik hoop dat iemand met de gouden tip komt hehe

Processor : AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 6000+
Memory : 1024MB(Speed 800)
Mother Board : M2N-E SLI
Windows Version : Microsoft Windows 7 Professional
Installation Date : 2011-02-19
Monitor : Algemeen PnP-beeldscherm
Video Adapter : ATI Radeon HD 2600 XT
Mouse : Microsoft USB Dual Receiver Wireless Mouse (IntelliPoint)
Keyboard : Microsoft Hardware USB Keyboard

Misschien nog wel noemenswaardig ik gebruik een LG 42" plasma scherm als beeldscherm sinds kort, deze is aangesloten met heem dvi/hdmi kabel. Kijk regelmatig films in HD kwalitet, sinds een 2/3 maand ongeveer.
Weet niet of dat misschien wat meer vraagt van m'n videokaart en dat het daar mee te maken zou hebben...

In ieder geval vriendelijk bedankt alvast!

P.s mijn computer is voldoende beveiligd tegen virussen en mijn drivers zijn up to date.
Wat ik ook noemenswaardig vind is dat ik tijdens het gamen vaak turbo boost aan heb gezet met advanced system care... weet niet of dat invloed kan hebben...

Laatst bewerkt:
Ik denk toch echt dat het aan je voeding licht, dat je videokaart net even iets meer stroom gebruikt en dat je voeding dat niet aankan en dat kan gevolgen hebben van vastlopen en uitval, je kan het eens proberen met een andere voeding, maargoed kijk eerst even hoeveel watt voeding je hebt. :)

Edit: En aan je specs te zien is het niet een 'ultimate' game pc, dus je kan ook te zware games draaien maar dan denk ik niet eens dat het überhaupt opstart, welke games speel je?

Laatst bewerkt:
Ik denk toch echt dat het aan je voeding licht, dat je videokaart net even iets meer stroom gebruikt en dat je voeding dat niet aankan en dat kan gevolgen hebben van vastlopen en uitval, je kan het eens proberen met een andere voeding, maargoed kijk eerst even hoeveel watt voeding je hebt. :)

Edit: En aan je specs te zien is het niet een 'ultimate' game pc, dus je kan ook te zware games draaien maar dan denk ik niet eens dat het überhaupt opstart, welke games speel je?

Klopt idd het is geen ultimate game pc, ik ben ook geen ultimate gamer :p, af en toe vind ik wel grappig... zet dan m'n instelllingen op laag... maar eigenlijk heb ik altijd gewoon kunnen gamen, ook wel nieuwere spellen.. altijd zonder problemen, tot voor kort dus...

Zou de overstap van 24 inch computer scherm naar zown 42 inch sccherm het verschil dan maken? of zou er een instelling verkeerd kunnen staan?
Ik las laatst ergens dat een video kaart die op z'n laatste krachten werkt ook dit veroorzaakt? zou het vervangen van mijn video kaart het probleem verhelpen?

Zou het geen stof kunnen zijn? Ik vraag dit omdat hij vooral de laatste tijd raar doet en je de pc toch ook vaker hoog belast (films in hd kwaliteit/games)

Ik lees dat de installatiedatum van Windows 19 februari van dit jaar is?
Heb je de chipsetdrivers geïnstalleerd nadat je Windows erop hebt gezet?

Ik lees dat de installatiedatum van Windows 19 februari van dit jaar is?
Heb je de chipsetdrivers geïnstalleerd nadat je Windows erop hebt gezet?

Moet ik me dom voelen als ik je vraag wat voor drivers je bedoeld? :p gebruik zown automatisch driver update programma die het voor me doet... heb je link voor de juiste drivers?
Bedankt iig!

Zou het geen stof kunnen zijn? Ik vraag dit omdat hij vooral de laatste tijd raar doet en je de pc toch ook vaker hoog belast (films in hd kwaliteit/games)

Die tip kreeg ik ook van een kennis, zou ook heel goed kunnen, heb hem laatst wel keer schoon gezogen toen ik mijn ssd erin ging zetten maar das al wel een tijdje terug...
Zou um morgen weer is open schroeven, laat wel weten hoe dat is afgelopen!

Bedankt in ieder geval iedereen!

Als jij vergeten bent de chipsetdrivers te installeren na de Windows installatie, dan is de kans erg groot dat daar je probleem zit. Een link? Bij de moederbord fabrikant kun je ze downloaden.

Misschien is het handig als jullie wat specs weten van m'n computer en met name videokaart (als het aan de hardware zou liggen zou het lijkt mij daar aan liggen)
(ik heb er voor gekozen om deze hier te posten omdat ik dus niet weet of het aan de videokaart ligt)

Omdat de inhoud van de vraag niet past in de multimediasectie heb ik deze naar de meest voor de handliggende sectie verplaatst. Succes verder, Jackall

Moet ik me dom voelen als ik je vraag wat voor drivers je bedoeld? :p gebruik zown automatisch driver update programma die het voor me doet... heb je link voor de juiste drivers?
Bedankt iig!

DriverGenius gratis te downloaden op :rolleyes:

Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal... heb het probleem nu nog maar heel af en toe bij bepaalde games... maar ik vraag me af, zou het niet zo kunnen zijn dat ik tijdens het gamen per ongeluk een toetsen combinatie indruk die er voor zorgt dat mijn computer word afgesloten... (hotkey's noemen ze het geloof ik)

dat lijkt mij sterk lol ik sla regel matig erop los (en dan op mijn keybord)
en dan sluit windows niet af alleen het spel (soms heeel soms) ALT + f4 xD

Ik heb dit probleem ook meerdere malen gehad en het kan verschillende oorzaken hebben. Allereerst zou ik je behuizing even opentrekken en alle stof met een busje perslucht verwijderen. Maak vooral de videokaartkoeler, CPU-koeler en je voeding goed stofvrij. Stof is vaak de oorzaak dat bepaalde onderdelen te warm worden en de pc daardoor uit veiligheid zichzelf uitschakelt.

Daarnaast zou ik checken wat voor voeding je in je pc hebt hangen.. Wanneer je videokaart zwaarder gestressed wordt door videogames gebruikt deze een hoger wattage. Een voeding van 400/500 watt zou jouw configuratie goed moeten handelen!

Zojuist mijn pc open gehad en uitgestoft, ik schrok er eerlijk gezegd van hoeveel stof erin zat... nu lijkt het alsof mijn computer veel minder geluid maakt.
Straks proberen of het met gamen beter gaat...
Nog een vraagje (weet niet of het op het goede forum is maar het heeft te maken met een bovenstaande suggestie).
Er werd gezegd dat mijn chipset drivers up to date moeten zijn, met driver genius geeft hij idd aan dat nidia chipset drivers geinstaleerd dienen te worden, maar is dit ook echt zo? (bovenaan deze pagina staan mijn computer gegevens).
Ik kon me namelijk vaag iets herinerren dat ik deze drivers al eens eerder geinstaleerd heb maar dat deze niet goed samen gingen met mijn ssd harde schijf... weet iemand hier meer over of zou iemand een link kunnen sturen van de chipset drivers die ik nodig heb?

MVG Robert. en alvast bedankt!

Een update: het probleem lijkt helemaal te zijn verholpen nu het stof uit de computer is... gister avond de hele avond zitten gamen zonder dat de pc ook maar 1 keer uitvalt, vriendelijk bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan