Computer sluit helemaal niet meer af.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafa

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
46
hallo,
de probleem is dat mijn computer helemaal niet meer afsluit ook zelfs niet standby.
hij hang vast bij de scherm van dat windows is bezig met afsluiten.

ik heb Virus gescand en spyware. geen resultaat.

heeft iemand enige idee wat de probleem is?


mvg,
stafa
 
hmm... klinkt mij bekend in de oren ;).
Heb je heel lang gewacht en kreeg je toen een blauw scherm (het beruchte BSoD)?
Reageerde Num-lock aan of uitzetten nog?
Het lijkt op een hardwareprobleem.
- Onlangs nog iets aan drivers aangepast of hardware vernieuwd?
- Weet je ook toevallig wat het laatste was dat je geinstalleerd had voordat deze problemen optraden?
- Probeer ook eens de nieuwe Service Pack 3 te installeren.

Zo, een hoop vragen ;).

Groeten :)
 
Wisselbestand verwijderen.

Je swapfile is waarschijnlijk ook corrupt. Die kun je alleen verwijderen als deze niet door windows in gebruik is genomen. Dat kan alleen als je bijvoorbeeld UBCD4WIN CD gebruikt, klik hier om te downloaden. Hiermee kun je een zelfopstartende windows cd maken met wat extra programma's. Hierdoor kan je op je eigen PC toch bij je Windowspartitie, bijvoorbeeld om een reservekopie te maken van je gegeven, of in dit geval, het verwijderen van twee bestanden:

Verwijder in iedergeval je pagefile.sys en als deze bestaat je hiberfil.sys (wisselbestand voor hybernatie).

Herstart je PC maar nu zonder de UBCD4WIN, dit zal wat langer duren omdat de pagefile.sys (je wisselbestand) opnieuw opgebouwd moet worden. Kijk daarna of je SP3 wilt installeren. Persoonlijk wacht ik zelf nog even met SP3 omdat ik er nog veel negatieve ervaringen over heb gehoord, en in een testomgeving ook helaas zelf heb meegemaakt. Dus mijn PC's blijven voorlopig nog even SP3-loos.

Succes!!
 
Persoonlijk wacht ik zelf nog even met SP3 omdat ik er nog veel negatieve ervaringen over heb gehoord, en in een testomgeving ook helaas zelf heb meegemaakt. Dus mijn PC's blijven voorlopig nog even SP3-loos.
Dat is helaas waar, ik heb mijn pc door Service Pack 3 bijna de vernieling in geholpen(!)
Het blijkt dat ze bij Microsoft een hele idiote fout hebben begaan: Ze vervangen bestanden, maar vergeten daarbij dat die beveiligd zijn. Dit zorgt voor een "Acces denied" berichtje.
Oplossing gezocht en gevonden op internet, maar het is wel de bedoeling dat SP3 direct daarna geinstalleerd wordt, anders kun je niets meer doen met je pc!
Verder heb ik ook gehoord dat bij de installatie bestanden worden aangeroepen die alleen beschikbaar zijn in Windows Vista :eek:. Het is mij overigens uiteindelijk wel gelukt.

Met andere woorden zijn jou vrezen meer dan terecht.
 
hmm... klinkt mij bekend in de oren ;).
Heb je heel lang gewacht en kreeg je toen een blauw scherm (het beruchte BSoD)?
Reageerde Num-lock aan of uitzetten nog?
Het lijkt op een hardwareprobleem.
- Onlangs nog iets aan drivers aangepast of hardware vernieuwd?
- Weet je ook toevallig wat het laatste was dat je geinstalleerd had voordat deze problemen optraden?
- Probeer ook eens de nieuwe Service Pack 3 te installeren.

Zo, een hoop vragen ;).

Groeten :)

ik heb 4 uur gewacht en de scherm bleef hetzelfde.
Numlock reageerde wel en ook capslock
nee ik heb ook geen driver of hardware vernieuwd
ik weet ook niet wat ik laast heb geinstalleerd voor deze problemen =[

over die SP3 dat doet die toch automatish? hij download bij mij automatish updates en installeert ze?
 
over die SP3 dat doet die toch automatish? hij download bij mij automatish updates en installeert ze?

Klopt, maar soms gebeurt dit pas later. Om er zeker van te zijn dat je hem hebt ga je naar http://update.microsoft.com/.
Download en installeer hem daar.
Mocht je tijdens de installatie (die wat lang kan duren) een foutmelding krijgen (zoals "Access denied"), moet je even wachten tot Microsoft dit probleem opmerkt. Probeer het dan nog eens. Trouwens gaat het over het algemeen gewoon goed hoor ;). Ik heb het ook op PC's geinstalleerd die het wel in 1 keer installeerden, zonder problemen.
 
Klopt, maar soms gebeurt dit pas later. Om er zeker van te zijn dat je hem hebt ga je naar http://update.microsoft.com/.
Download en installeer hem daar.
Mocht je tijdens de installatie (die wat lang kan duren) een foutmelding krijgen (zoals "Access denied"), moet je even wachten tot Microsoft dit probleem opmerkt. Probeer het dan nog eens. Trouwens gaat het over het algemeen gewoon goed hoor ;). Ik heb het ook op PC's geinstalleerd die het wel in 1 keer installeerden, zonder problemen.

hea ik kan hem niet vinden die SP3 ik vind alleen een review en een Iso? ik zou die iso wel doen maar weet niet hoe ik hem brand.
 
Je swapfile is waarschijnlijk ook corrupt. Die kun je alleen verwijderen als deze niet door windows in gebruik is genomen. Dat kan alleen als je bijvoorbeeld UBCD4WIN CD gebruikt, klik hier om te downloaden. Hiermee kun je een zelfopstartende windows cd maken met wat extra programma's. Hierdoor kan je op je eigen PC toch bij je Windowspartitie, bijvoorbeeld om een reservekopie te maken van je gegeven, of in dit geval, het verwijderen van twee bestanden:

Verwijder in iedergeval je pagefile.sys en als deze bestaat je hiberfil.sys (wisselbestand voor hybernatie).

Herstart je PC maar nu zonder de UBCD4WIN, dit zal wat langer duren omdat de pagefile.sys (je wisselbestand) opnieuw opgebouwd moet worden. Kijk daarna of je SP3 wilt installeren. Persoonlijk wacht ik zelf nog even met SP3 omdat ik er nog veel negatieve ervaringen over heb gehoord, en in een testomgeving ook helaas zelf heb meegemaakt. Dus mijn PC's blijven voorlopig nog even SP3-loos.

Succes!!

ik heb die CD gemaakt ik start hem op maar welke programma moet ik kiezen dan :confused:
 
.iso? Ik weet niet wat dat is, maar dat lijkt mij niet goed (toegegeven dat dit wel door third-party bedrijven wordt vrijgegeven). Na veel zoeken heb ik het juiste bestand gevonden op de Microsoft website.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=5B33B5A8-5E76-401F-BE08-1E1555D4F3D4&displaylang=nl

Download en installeer het via deze link, dan weet je zeker dat het in orde is.

Groeten :)

heb hem geinstalleerd dank je :)

maar het probleem blijft hetzelfde :confused:
 
Lastig, de eerder genoemde oplossing ben ik niet zo'n voorstander van. Dit komt mede vanwege het feit dat als het fout gaat, je dadelijk problemen kunt krijgen met de PC. Ik denk hier nog even over na.

Iedereen die een zinnige suggestie heeft kan die hier plaatsen natuurlijk ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan