Computer sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diablo666

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2002
Ik heb een pc die niet afsluit. Als ik de shutdown optie in windows xp gebruik dan start de pc opnieuw op. Volgens mij is het een irq probleem. Ik heb een asus cusl2-c met een p3 800mhz.
Iemand een idee?

niet boos worden

Welke optie kies je dan na afsluiten, of gaat dat bij jou vanzelf ?

Ik mag in XP kiezen tussen:

standby, uitzetten en opnieuw starten

Eric.

ik krijg die opties wel te zien en als ik dan klik op afsluiten start de pc opnieuw op. de standby knop kan ik niet aanklikken. dus ik denk iets met mijn APM aan de hand.

:rolleyes:

Volgens mij moet je echter in bios intellingen kijken!

Daar heb je de keuze of de computer in standby modus
gezet moet worden of software matig uitzetten of hij moet altijd hardware matig uitgezet worden.

Geeft je besturing systeem de volgende text?

Je kunt nu de computer uitzetten.

Dan zou ik toch even de instellingen van bios nakijken.

Heb je een Awardbios druk dan de del toets bij het opstarten van de computer, dan kom je in het bios menu terecht. Ga vervolgens naar de opstart mogelijkheden en bekijk daar de instellingen van je aspi.

Waarschijnlijk kan het ook zijn dat de jumpers op je mainboard verkeerd staan. Je hebt een panel met aansluitingen zoals bijvoorbeeld, keylock, speaker, power, power led, h.d.d. power. enz.

Kan wel eens gebeuren dat de stekker van de power button verkkerd zit aangesloten, lees dus de bijgesloten
gebruikers handleiding van je mainboard, kijk en vergelijk de intselling van je afpanel. Zit dat allemaal
goed dan moet je toch bij de bios instelling zijn.

Succes!

alles werkte

Ik denk niet dat het de jumpers zijn aangezien alles prima werkte voordat ik xp ging herinstalleren. Nu vraagt de pc bij het opstarten dat deze een onbekend apparaat heeft gevonden en ik kom er niet achter welk apparaat dit is. Alle insteekkaarten zijn gewoon herkend en geinstalleerd

Doen al je USB poorten het

Mogelijk moet je de RootHub van je USB nog instaleren met de CD van je moederbord.

Eric.

Diablo, is het van jou al opgelost?
Ik heb namelijk het zelfde probleem, alleen ik heb een gigabyte moederbord en geen idee wat ik moet doen
Groeten
Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan