Computer sluit niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

zatoichi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Hallo allemaal,

Bij het afsluiten van mijn computer waar ik als OS: Windows XP Professional NL SP2 draai blijft hij in het scherm van" Uw computer word nu afgesloten" hangen.
Ik heb een AMD Athlon (64) 3200, met 512 mb werkgeheugen en op het moment 1 HDD van 250 gb.
Hiervoor had ik een andere versie Windows XP Professional (Engels) SP1 geinstalleerd en dat was voor het eerst dat hij dus bleef hangen bij het afsluiten van de computer. Ik heb toen de huidige OS geinstalleerd maar ook daarbij blijft die hangen als ik het scherm " Uw computer word nu afgesloten" zie.
De lampjes van de HDD en de Power gaan uit en de toetsenbord en muis werken ook niet meer, de CPU, VGA en CPU koeler werken gewoon door.
Ik moet hem elke keer afsluiten door de knop (power) 5 sec. vast te houden.
Bij beide besturingsystemen die ik geinstalleerd heb viel het beeld ook soms weg tijdens het installeren daarvan, dit zou dus de VGA kunnen zijn.

Hebben jullie een idee of dit een probleem is in de Bios of Hardware matig en waar ik het moet zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

Het zou dan toch niet aan de software kunnen liggen als beide Windows versies er last van hebben?
Ik heb zelf het idee dat het in de Bios zit of een bad sector in de HDD.

Die link die gegeven werd zal ik in elk geval goed doorkijken maar ik vind het maar een vreemd fenomeen, heb voorlopig nog geen idee hoe dit op te lossen.

opstarten en afsluiten in safe mode.
als het probleem zich dan niet voordoet is het een driver.

anders zit het in de bios instellingen of hardware defect.

bios update zou kunnen werken

opstarten en afsluiten in safe mode.
als het probleem zich dan niet voordoet is het een driver.

anders zit het in de bios instellingen of hardware defect.

bios update zou kunnen werken

Bedankt voor je reactie, ik had nog niet aan de safe mode gedacht.
In de safe mode sluit het wel gewoon normaal af, zowel bij adminstrator als andere accounts.
Dus dan is het volgens jou een driver, hoe kom ik erachter welke driver het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Gooi er wat geheugen bij , het kan eraan liggen dat je te weinig geheugen heb, ( mijn mening ik zou xp altijd minimaal laten draaien op 1 GB ) meer is altijd beter.

Bedankt voor je reactie,

Dit kan het probleem niet zijn, het systeem heeft jaren uitsekend werkend gedraaid met dit geheugen (uiteraard kan het kapot zijn maar dat heb ik getest met memtest).

Het vreemde is dat ik gister avond alle drivers van zowel de videokaart als geluidskaart heb geinstalleerd, hij gaf eerst nog een probleem doordat net. frameworks 2.0 er nog niet op stond. Die dus ook geinstalleerd en voor de rest de benodigde drivers.

Waar kan het nu nog aan liggen dan?

Probeer je systeem eens af te sluiten met het commando shutdown /s (intypen bij uitvoeren).
Sluit hij dan wel af?
Dit commando kan ook nog versneld worden door er shutdown /t:0 /s van te maken.

Probeer je systeem eens af te sluiten met het commando shutdown /s (intypen bij uitvoeren).
Sluit hij dan wel af?
Dit commando kan ook nog versneld worden door er shutdown /t:0 /s van te maken.

Als ik dit commando invoer gaat de computer inderdaad beginnen met afsluiten, echter het probleem blijft zich voordoen.
Je hoort bepaalde dingen uitschakelen en vervolgens blijft de pc hangen als hij "windows word afgesloten" weergeeft.

512 MB is niet de reden dat een PC niet afsluit.. :(.

Neem dit eens door:
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-487492.php
Wijzig de "TimeToKillServiceTimeout" en de "TimeToKillAppTimeout". Als je dit lastig vind, of hulp nodig hebt, even gillen, dan prepareer ik wat bestandjes voor je.

Heb je Nero of ZoneAlarm geïnstalleerd staan?

Laatst bewerkt:
512 MB is niet de reden dat een PC niet afsluit.. :(.

Neem dit eens door:
http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-487492.php
Wijzig de "TimeToKillServiceTimeout" en de "TimeToKillAppTimeout". Als je dit lastig vind, of hulp nodig hebt, even gillen, dan prepareer ik wat bestandjes voor je.

Heb je Nero of ZoneAlarm geïnstalleerd staan?

Allereerst bedankt voor je hulp.

Wat ik uit het forum haal is dat ik dit moet veranderen:

Read a, supposedly, good tip for speeding up XP shutdown
by modifying the registry "TimeToKillServiceTimeout" default value in

HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control

from 20000 (20secs) to say 2000(2secs).

Het register kan ik toch bereiken door bij uitvoeren regedit in te typen?
Maar naar welke value moet ik de "TimeToKillAppTimeout" wijzigen dan?

De windows betreft een schone installatie waar nu nog alleen maar VGA en geluidskaartdrivers zijn geinstalleerd (en frameworks).
Nero en Zone alarm zijn niet geinstalleerd, ik gebruik hier normaal als virusscanner NOD 32 voor met AVG en als internet protectie en firewall gebruik ik Kaspersky.

Alvast bedankt.

Even, voordat ik andere dingen ga doen,:

Je hebt draaien:
NOD32 antivirus (2.7)
AVG AntiSpyware
Kaspersky Internet Security 7.0
??

(let goed op de exacte naam)

ik had dit probleem ook en niemand kon mij dit antwoord geven ik moest telkens mijn pc uitzetten met mijn voeding knop ik heb hier een jaar mee lopen *****n,

toen bleek het zo tezijn dat me moederboord niet 100% was. dus daar zou het aan kunnen liggen ,

even naar de computer boer brengen en vragen of ze alles willen testen. kost je hooguit 30 euro

Even, voordat ik andere dingen ga doen,:

Je hebt draaien:
NOD32 antivirus (2.7)
AVG AntiSpyware
Kaspersky Internet Security 7.0
??

(let goed op de exacte naam)

Sorry voor de onduidelijkheid.
Ik heb alleen Windows XP Proffessional NL SP2 draaien.
Voor de rest draait er nu een driver voor de geluidskaart (Creative Audigy 2 ZS) en de drivers van ATI voor de 9600 family + net. frameworks 2.0 (dotnetfx)

Alle bovengenoemde programma's (NOD 32, AVG en Kaspersky) komen er nog op als dit probleem met het afsluiten is opgelost.
Ik bedoelde het dat die programma's mijn alternatief zouden zijn voor Norton en Zone Alarm.

Alvast bedankt,

Ja dit probleem was direct na de installatie van Windows XP aanwezig, ook bij de andere versie van XP had hij dit probleem.
Met het opstarten in de veilige modus en dan vervolgens afsluiten vanuit de veilige modus werkt het ook gewoon normaal.

Daarom gaf ik ook aan dat ik dacht dat het aan de bios of hardware zou liggen.

Nee geen legale xp, illegale XP met SP 2 al erin, maargoed het ligt niet aan de versie want hij heeft het bij meerdere versie's.
Ik baal er ook van de die moderator mijn topic heeft gesloten bij hardware > hardware overige.
Dat ging namelijk ook over het probleem en ik had die geopend omdat ik hier geen antwoord kreeg.
In dat topic kreeg ik reactie's wat luidde op de hardware, als 3 versie's (allemaal andere) hetzelfde probleem geven dan luidt dit er toch op dat het niet aan xp ligt, maar dat er wat anders mis is. (zelfs 1 legale versie)

Kijk ik heb er niet heel veel verstand van maar heb wel logisch verstand.

Vraag anders even aan de plaatselijke mod of je probleem weer heropend kan worden.

Hallo,

Dat wil dus niet want je kan je geen prive bericht sturen als je niet betaald.
Een jaar of 4 geleden was ik hier elke dag wel te vinden onder de naam thepcmen maar wist geen wachtwoord meer en kon de naam niet vinden via de zoek functie dus heb een nieuw account gemaakt.
Destijds vond ik het forum veel beter, helaas waren er toen blijkbaar minder mensen online en minder mensen met een account maar wel veel meer helpende mensen, en daar draait dit volgens mij om.
Geen moderator die zomaar een forum sluit en dan ook nog de verkeerde omdat niet de moeite neemt om te kijken waar het topic thuis hoort.
Ik zeg al vanaf het begin dat dit een hardware probleem is, wat doet die man, het juiste topic sluiten waar 5 reply's waren in de hardware sectie. Juist de mensen die daar reageerden zie ik niet in dit topic terug maar die kwamen wel met dingen waar het eventueel aan kon liggen. Het topic (deze dus) waar op dat moment geen reply's waren laat die open.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan