Computer start automatisch op en loopt dan vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timee

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, maar ik hoop dat ik hier goed zit.

Mijn probleem is als volgt. Mijn computer is aangesloten op een stekkerblok. Als ik dit stekkerblok aanzet en de computer dus stroom krijgt, start deze automatisch op. Ik heb dus nog niet de power-knop ingedrukt. Het opstarten lijkt eerst nogmaal te verlopen maar op een gegeven moment wordt mijn hele scherm zwart en zie ik alleen nog de cursor.

Eerder heb ik hier nooit last van gehad. Iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Alvast bedankt!

Het kan zijn dat je hardeschijf stuk is of de Windows installatie corrupt is geraakt.

Of iets minder ernstig, kan het zijn dat er een USB schijf of memorystick in de computer zit? Wellicht staat de bios ingesteld dat hij daar als eerste van moet starten. Dan heb je hetzelfde probleem als wat je omschrijft.

Ik denk dat het één van de eerste twee dingen betreft. Het lijkt me namelijk niet dat de computer zichzelf automatisch opstart door een USB die er nog inzit...

Is er een manier waarop ik kan controleren of het aan de harde schijf ligt, of aan windows, of aan heel iets anders? Straks koop ik een nieuwe harde schijf en blijkt het heel ergens anders aan te liggen...

Het automatisch aan gaan zal inderdaad niet aan een usb device liggen. Het daarna vastlopen met een knipperende cursus in beeld wellicht wel.

In de bios kun je aangeven dat hij automatisch aan moet gaan zodra hij stroom krijgt. Misschien is deze instelling ingeschakeld?

Zet anders de bios even terug naar fabrieksinstellingen om uit te sluiten dat het een bios probleem is.

ik had dat met mijn oude computer alleen starte hij normaal doo, achter de voeding zit soms een aan/uit schakelaar als die op aan staat en de stroom gaat aan start hij dus op

Ik heb niets veranderd aan de instellingen en ook geen knop omgezet. Ik was gewoon bezig op de pc en toen liep deze ineens vast. Daarna is het probleem ontstaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan