Computer start automatisch op

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Hallo,

Vreemd probleem, althans voor mij. Bij het afsluiten van mijn PC via start afsluiten enz. dan sluit de computer gewoon af. Als ik vervolgens de muis verplaats dan start mijn PC weer automatisch op en dat is misschien wel leuk, maar ook wel weer lastig.
Hoe kan ik dit weer instellen zo dat de PC niet opstart als ik de muis beweeg?

Mijn PC is een Acer Veriton M410 met WinXP-prof SP3
Processor is een AMD Athlon(tm) 64

De PC wordt niet afgesloten in slaapstand of standby.

Nieuwsgierig naar een reactie,
Groet,
deSmid.

Dat is opnieuw weer snel :thumb:

Dat idee wil ik ook wel hebben maar als ik in het BIOS kijk krijg ik daar nog niet echt iets dat opvalt als verkeerd of anders ingesteld. Ik hoop op een tip om welke instelling dat het precies gaat.

Groet,
deSmid.

Kijk in de BIOS, onder "Wake up" functies (de BIOS-instellingen staan NIET in de handleiding, ik kan je dus niet gidsen). Vaak vind je dit terug onder Boot of Power Management.
Misschien staat daar ook bij dat met een muisbeweging en/of toetsenbordaanslag de computer moet gaan opstarten.

EDIT: Ik zie net dat JeronimoDeCoole een vergelijkbare tip gegeven heeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beide bedank, ik ga nog eens op zoek en probeer zo nog wat uit.
Misschien kijk ik toch over een bepaalde instelling heen.

voor nu even wat eten. Ik laat vervolgens nog weten hoe het verloopt (maar dat wordt mogelijk pas vanavond)

Groet,
deSmid.

Nog geen succes geboekt. :(

Wat ik vond in BIOS waren de volgende items die stonden als ENABLED
- Power-on by PCI card
- USB Wakeup S1/S3
- HPET Support
- Silent boot

Deze 4 items heb ik gezet op disable maar levert niet het gewenste resultaat.
Als de muis wordt verplaatst start de PC gewoon op.

Nog andere suggesties?

Groet,
deSmid.

Laatst bewerkt:
Trust draadloze USB muis mi-4500x, maar deze heeft tot voor kort dit probleem nog niet gegeven en is ook niet op een andere USB poort aangesloten.

deSmid.

Nog geen oplossing kunnen vinden.
Via zoeken wel diverse dingen gevonden om de computer juist wel op te laten starten d.m.v. muis of toetsenbord. Als ik deze aanwijzingen probeer te volgen in omgekeerde richting zou ik van het probleem af moeten komen. Het is vreemd dat er naar tabs of instellingen wordt verwezen die ik nergens binnen XP tegenkom. Waarschijnlijk zijn er toch duidelijke verschillen binnen de diverse WinXP versies.

Ik wil me er nu maar bij neerleggen dat het voor nu niet zal worden opgelost en heb het volgende gedaan.

Via systeemeigenschappen, energiebeheer, ingesteld dat de uitknop de computer uitschakeld en de toets op mijn toetsenbord voor de slaapstand ook staat ingesteld voor uitschakelen. Wil ik stoppen met mijn computer dan plaats ik eerst mijn muis in het laadstation en vervolgens via de toets slapen of aan/uitknop PC sluit ik de computer af.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken.

Groet,
deSmid.

Kom bij mensen als troubleshooter. Heb toevallig gisteren exact hetzelfde probleem ondervonden..en...het ging ook om een draadloze Trustmuis. Ook de Bios afgespeurd maar geen zaken gezien die eventueel "enabled" zouden staan om dit te veroorzaken. Wat bij deze mensen ook het geval was dat het voorheen gewoon goed werkte terwijl in feite niets is veranderd. Heb nog wat op internet gekeken en krijg nu de indruk dat eventueel wellicht de combinatie van Microsoft updates en een oudere Bios het probleem zou kunnen veroorzaken. Updaten van de Bios is natuurlijk nooit verkeerd als het maar heel zorgvuldig en correct gebeurd.

Groetjes , Ed

Nog even 1 ding. Als je ervoor zorgt dat je computer altijd afsluit in de slaapstand (wat overigens ook het snelste gaat en ook bij weer opstarten) dan zal deze Trustmuis er niet voor zorgen dat je computer weer opstart. Althans dat heb ik in mijn sitiatie ervaren. Ik hoor het nog wel of dit bij jou ook zo is.

Groetjes , Ed

Dank je voor deze tip. Helaas geeft dit bij mij niet het resultaat dat ik zou willen.
Het kan goed zijn dat het te maken heeft met een update van winXP.

Nogmaals bedankt,
groet,
deSmid.

Compleet de-installeren van muis en compleet opnieuw installeren zou misschien nog een optie zijn of is dit al gebeurd?
Ook al gecontroleerd of er misschien nieuwere drivers voor deze muis zijn ?

Sukses ,Ed

Dank je Ed,

Nieuwste driver voor de muis was al in gebruik ook de muis gedéinstalleerd en een gewone muis gebruikt wat dus ook geen verschil maakte. Draadloze muis dus weer opnieuw geïnstalleerd enz.

Nogmaals bedankt maar ik denk dat ik me er maar bij neerleg. Ik schakel de computer uit en zet de muis gauw in zijn laadstation en blijf verder overal vanaf.
't Is een kwestie van wennen met Bill G. zoals met zoveel meer dingen. Misschien komt er nog eens een dag dat je zelf mag bepalen hoe windows werkt.

Groet,
deSmid.
:thumb:

P.S.
Vanaf nu geef ik geen reactie meer om deze vraag. Hij staat al als afgesloten gemerkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan