Computer start automatisch opnieuw op.. Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkN86

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hallo!

Gisteren kreeg ik een melding van mijn virusscanner, er was een Trojan generic gevonden en ik moest mijn pc opnieuw starten om het opschonen compleet te maken. Dit deed ik, waarna ik vervolgens niet meer in windows kwam. Ik kom voorbij het aanmelden, maar voordat normaal gesproken de taakbalk in beeld komt gaat mijn beeldscherm over op zwart en start de pc opnieuw op.

In veilige modus (met netwerkmogelijkheden) kwam ik gelukkig nog wel (zit ik nu dus ook) en ik ben daar vanalles gaan proberen:
1. virusscan --> veel trojans gevonden, allemaal verwijderd. (loste probleem niet op).
2. registry mechanic --> een paar kleine problemen, die opgelost, maar nog zelfde prbleem.
3. spyware doctor --> idem
4. opnieuw starten en ctrl-alt-del voordat de pc opnieuw ging starten, de pc bleef toen draaien, maar er kwam geen taakbalk of bureaublad. Ik vond een onbekend proces met de naam: onetimewrapper. Ik beindigde de proces, waarna plots mijn bureaublad en taakbalk verschenen.. echter liep de pc op hetzelfde moment vast en dus moest ik handmatig opnieuw starten en je raad het wel... weer hetzelfde probleem maar deze keer start de pc gewoon opnieuw op ondanks dat taakbeheer open staat..
5. heb inmiddels ook nog een keer systeemherstel gedaan en daarna weer stap 1t/m3.. leverde niets op.

Ik denk dat het virus komt van een email met daarin: fees2007-2008, ik zag dit als spam, maar de mail opende in het voorbeeldvenster (dus leed al geschied?).

Wat wordt stap 6? Wie kan mij helpen.. ik weet verder even geen oplossingen meer.. :(

Alvast bedankt!!

Als je systeemherstel gedaan hebt en hij geeft aan dat het systeem terug gezet is naar een eerder datum dan zou alles weer moeten werken als voorheen.
Je kan even superantispyware en malwarebytes runnen (kun je vinden bij handige software op deze site).

klik--->>http://software.helpmij.nl/ http://www.malwarebytes.org/

Laatst bewerkt:
Als je systeemherstel gedaan hebt en hij geeft aan dat het systeem terug gezet is naar een eerder datum dan zou alles weer moeten werken als voorheen.
Je kan even superantispyware en malwarebytes runnen (kun je vinden bij handige software op deze site).

klik--->>http://software.helpmij.nl/ http://www.malwarebytes.org/

Bedankt voor de snelle reactie!
Was zojuist al bezig met het runnen van Malwarebyres, deze vond nog een aantal problemen:

Scan type: Snelle Scan
Objecten gescand: 44294
Verstreken tijd: 3 minute(s), 4 second(s)

Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 5
Registerwaarden geïnfecteerd: 1
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 1
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 5

ga nu opnieuw starten en hopen dat het weer werkt! .. tot zo..

En nu superantispyware Klik-->> http://www.superantispyware.com/

Doe dan wel de volledige scans van beide.

Deze wil niet in veilige modus worden geinstalleerd. Windows zegt dat ik maar systeemherstel uit moet voeren... Ga nu de volledige scan draaien van malware.

EDIT: Vraag me trouwens ook af of superantispyware iets vind dat spywaredoctor en trend micro niet vinden..

Laatst bewerkt:
Volledige scan levert niets meer op.. Probleem blijft bestaan,
Ik kan nog eens systeemherstel uitvoeren en dan nog verder terug gaan dan 5 dagen.. Wat gebeurt er precies als ik dit doe? De reeds verwijderde virussen zijn dan neem ik aan nog steeds verwijderd? Ik kan ook via registry mechanic terug naar een herstelpunt..

Je kunt met systeemherstel (werkt niet altijd) je systeem terug zetten naar een datum dat het goed functioneerde.
Zoek dus een herstelpunt (datum) waarvan je zeker weet dat je geen virussen had.

Btw. welke virusscanner gebruik je ?

Laatst bewerkt:
doe dit

Ik had het probleem ook ! maar heb windows xp home edition gedownload en geinstalleerd en toen deed alles het weer ! :thumb:

Dat is altijd zo bij een schone installatie maar ben je wel alles kwijt als je geen backup had.

Je kunt met systeemherstel (werkt niet altijd) je systeem terug zetten naar een datum dat het goed functioneerde.
Zoek dus een herstelpunt (datum) waarvan je zeker weet dat je geen virussen had.

Btw. welke virusscanner gebruik je ?

Terugzetten naar eerder moment maakt niets uit, welk moment ik ook kies :(
Mss toch geen virus maar ander probleem?

(antivirus is trend micro).

Net 'automatisch opnieuw opstarten' uitgevinkt bij opstartinstellingen...
Dan zou ik een foutmelding moeten krijgen.. die krijg ik niet.
De pc start niet opnieuw op, maar het scherm wordt zwart, alles 'in de pc' stopt en alleen de lichtjes blijven branden..
Raar..:(

Heb een Hijackthis log gemaakt. Helpt het als ik die hier post?

PROBLEEM = OPGELOST

Oplossing: Formateren.. Helaas.

Bedankt voor de hulp hier. :thumb:, jammer dat het uiteindelijk niet lukte om een oplossing te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan