Computer start helemaal niet meer op....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunter Zero

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Sinds vanochtend start mijn computer helemaal niet meer op, en dan ook helemaal niet. De computer begint alleen maar beebjes te geven (ongeveer iedere 10 seconde 1). Ik ben niet echt goed met computers en al helemaal niet met hardware. Wat kan het probleem zijn en wat kan ik er aan doen?

Wat meer info zou welkom zijn.

Welk mobo ed....

Als eerste bedankt voor het snelle reageren.

Ten tweede, mebo betekend bios begrijp ik, zo ja waar kan ik dat vinden?

En wat de beebjes betreft:

"Repeating short beeps - Power supply or system board problem" komt denk ik het meeste in de buurt.

Geplaatst door Hunter Zero
Als eerste bedankt voor het snelle reageren.

Ten tweede, mebo betekend bios begrijp ik, zo ja waar kan ik dat vinden?

Nee, Mobo betekent moederbord. daarop zit de bios. en de beepjes verschillen naargelang de maker van de bios.

Ok, kan ik ook op het moederbord lezen welk moederbord het is? (Ondertussen kijk ik alle handleidingen door)

Het is een Medion computer gekocht met een actie bij het Kruidvat , ik weet niet of dat nuttige info is....

Da's op zich wel nuttig, alleen of we er in dit geval wat aan hebben............

Medion is namelijk volgens mij een merk dat hetzij "eigen" mobo's levert (lees: een merkmobo dat zij licht gemodificeerd hebben en vervolgens hun eigen naam hebben -mogen- geven) dan wel wisselende mobo's, afhanekelijk van wat op het moment van bouwen een gangbaar mobo is.

Ik denk idd. dat je aan de hand van een visueel onderzoek even moet uitvogelen wat voor mobo erin zit, dan wel een andere lezer heeft in dezelfde periode zo'n pc gekocht en heeft dus dezelfde pc. Om die vraag te kunnen beantwoorden : in welke periode is de pc gekocht ?

Bijna een jaar geleden. ergens in de herfst (als de datum preciezer moet kan ik dat wel achterhalen).

Ik kan ook wel de samenstelling van de hele computer erbij geven die ik zojuist heb gevonden. Er stond alleen niet bij welk moederbord.

nee, die samenstelling is op zich niet interesant. Maar als niemand de vraag beantwoordt, v.w.b. datum / type, dan kunnen we van elk bios wel even gaan opzoeken wat een (1) beep betekent.

Weet je overigens zeker dat de interval 10 seconden is (per beep) en is het een kort beepje of een langere........?

Ik heb het even getimed:

-computer word aangedrukt
-ventilatoren starten en eerste beeb komt
-4 seconden stilte
-2 seconden beeb
-4 seconden stilte
-2 seconden beeb

Interval van 4 seconden dus maar ik weet niet of dit een lange of korte beeb is.

Ok start eens op, en na de eerste beep, tel dan even de andere beepjes, Zullen er waarschijnlijk 8 zijn.

1 beep die steeds maar weer terugkomt (4 sec.) zou bij AMI bios betekenen :

One beep is good! Everything is ok, that is if you see things on the screen. If you don't see anything, check your monitor and video card first. Is everything connected? If they seem fine, your motherboard has some bad chips on it. First reset the SIMM's and reboot. If it does the same thing, one of the memory chips on the motherboard are bad, and you most likely need to get another motherboard since these chips are soldered on.

m.a.w. : is je pc verplaatst / open geweest, zou het kunnen dat de monitorkabel / monitorvoedingskabel niet goed ansluit / videokaart los zit...............?

M.a.w. 2 :

als je bovenstaand engels stukje tekst leest dan zou ook nog het mobo zelf overleden kunnen zijn.............

of 1 geheugenreepje.............

Maar daar moeten we vooralsnog maar even niet vanuit gaan, check alle kabels, maak de kast open, druk geheugen chips en pci kaarten aan.........

Genoeg werk voor je om het een en ander te testen........

Laatst bewerkt:
Geplaatst door gast0225
m.a.w. : is je pc verplaatst / open geweest, zou het kunnen dat de monitorkabel / monitorvoedingskabel niet goed ansluit / videokaart los zit...............?

M.a.w. 2 :

als je bovenstaand engels stukje tekst leest dan zou ook nog het mobo zelf overleden kunnen zijn.............

Maar daar moeten we vooralsnog maar even noet vanuit gaan, check alle kabels, maak de kast open, druk geheugen chips en pci kaarten aan.........

Dat is wat ik wou bedoelen met die 8 beepjes. :)

Nee het zijn er geen acht, het blijft oneindig doorgaan.

Wat de monitor betreft, het lampje blijft oranje (net als dat de computer uit is). Ook is alles goed aangesloten, ik had alles al even los gehaald en weer verbonden toen ik vanmiddag de computer had uitgezogen (in de hoop dat dat zal helpen).

Ik hoop dat ik niet die andere problemen heb, dat zal me veel kosten en daarbij heb ik de computer nodig.

Je hebt je grafische kaart toch ook even verwijderd en terug geplaatst? En een stofzuiger ??? je kan dit beter doen met een haardroger, op koude stand, en daar je zuiger voorhouden, maar haal je kaart er eens uit en plaats ze terug. wie weet

Tja, de oorzaak begint duidelijk te worden.............. stogzuigen.

De kans dat er een kabeltje niet goed is aangedrukt is vooralsnog de meest waarschijnlijke optie. Dubbel en driedubbelcheck alle kabels (check vooral de eventueel aanwezige schroefjes op de stekkers of die nog aangedraaid kunnen worden)

Maaaaaaaar, als ik een heel klein kritisch opmerkinkje mag maken:

had gelijk aan het begin gezegd dat de pc open was geweest, dan hadden we mogelijk een aantal opties uit kunnen sluiten.

Het openmaken van de pc en de beepstoring hebben naar mijn bescheiden mening voor 99,9 procent met elkaar te maken, dus het was wel handig geweest om die informatie op de Helpmij te plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan