Computer start helemaal niet meer op....

Status
Niet open voor verdere reacties.
ALS blijkt dat Ruud dezelfde pc heeft als Hunter Zero en we gaan even uit van de optie dat er een jumpertje verdwenen is, dan lijkt het mij dat jullie 2 maar even middels digitale plaatjes met elkaar in conclaaf moeten gaan. (Vanzelfsprekend NADAT je hebt vastgesteld dat jullie exact dezelfde hardware hebben)

Laatst bewerkt:
Goedenmorgen, zou het helpen als ik nu wat foto's zal plaatsen? *Gaat vast wat foto's maken*

Heeft het ook vast al nut de stofzuigerzak na te kijken? (Ook al is het nog zo'n klein dingetje) Ik heb toch niks anders te doen op het moment.

Ok, hier zijn de foto's (ze kunnen scherper zo nodig).

De doos.

Bijlagen

• box.jpg
    box.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 36
De binnenkant dichterbij.

Bijlagen

• inside (closer).jpg
    inside (closer).jpg
    42,3 KB · Weergaven: 34
Oke, maar de plaatjes die ik bedoel zijn veeeeel gedetailleerder. Stel je zo'n klein "legoblokje" voor, dat is nu nog niet te zien.

Nou, zoals ik al eerder zei, die zitten niet aan deze kant van het moederbord, geen een, zou het kunnen dat ze aan de achterkant zitten bij dit moederbord?

Jumpers komen op diverse plaatsen voor, bijv. op een hdd, op een brander, maar ook OP het bord zelf.

Da's zonder vergelijkingsmateriaal een gebed zonder einde.

De oorzaak van je problemen kan ook nog op het terrein van (bijna) defect geheugen en / of een (bijna) defecte voeding liggen.

Het is hiervandaan echt heel moeilijk in te schatten.

Ok, is het mischien een idee om de computer terug te sturen naar Medion (ik heb nog garantie) en hun te laten kijken?

En zo ja, kan ik mijn harde schijf dan even op een andere computer aansluiten en de belangerijke bestanden die ik echt nodig heb daar tijdelijk opzetten en daarna weer terug in de computer zetten?

Ik denk dat het even naar je pc laten kijken door de "bouwer" in dit geval geen slechte keuze is.

Het verwijderen van de hdd en het tijdelijk even plaatsen in een ander systeem mag geen probleem geven.

HDD is uuhm hoe zal ik het noemen "dat printplaatje met die zwarte plaatjes er op" neem ik aan?

nou ik heb in ieder geval exact dezelfde pc als ik
tot nu toe heb ik pas een probleem gehad met de socket van de cpu
hier bleek een plastic haakje te zijn afgebroken waardoor de proc warmliep na 10 min maar starten ging in ieder geval
ik heb gekeken wat een aanhoudend pieptoon betekend maar kan dit niet vinden

heb je zelf nog andere hardware liggen ??
bv hdd (harde schijf) vga kaart oid?
(het motorola modemkaartje is er bij mij wel uit omdat ik daar geen gebruik van maakte ,haal deze er bij jou ook eens uit,en probeer eens wat los en vast te maken
het kan nooit kwaad om iets los te maken en dan te booten

Bij mij zit die er ook al niet meer in, we hebben ADSL hier. En wat het losmaken betreft, ook al haal ik alles los heb ik hetzelfde probleem, de computer komt er volgens mij niet eens aan toe om al die dingen te starten enzo, meteen als je op de aanknop drukt krijg je de bleebjes.

(Ik heb inmiddels de kassabon opgezocht en het garantiebewijs, ik heb nog garantie. Maar moet eerst een hotline bellen die in het weekend gesloten is *zucht*)

ik ben erg bang dat er iets mis is met het mobo of de proc omdat hij die na het indrukken van de powerknop het eerste aanspreekt maar het zou ook kunnen dat de voeding het gedeeltelijk begeven heeft

maar als je verder niet zo heel bekent bent met de binnenkant raadt ik je aan om vab de garantie gebruik te maken
hou er wel rekening mee dat je dan na opsturen of afhalen van de pc je hem een tijd kwijt bent en zelfs de kans hebt dat er na retour geen persoonlijke dingen meer in staan ik heb geen ervaring met zulke service maar zou zeker niet vermelden dat je er al zelf aan gerommeld hebt
sucses

Nee dat zal ik ook zeker niet doorgeven. Maar wat wel belangerijk is zijn de bestanden op de computer. Maar zoals ik al eerder had gevraagd, is het mogelijk de harde schijf even in bijvoorbeeld deze computer te zetten en de belangerijke data op deze harde schijf te zetten?

ja hoor dat is goed mogelijk het is een ata systeem met ide verbindingen (brede kabel) let wel op met master en slave ben je hier bekend mee?

Geplaatst door ruud1980
maar zou zeker niet vermelden dat je er al zelf aan gerommeld hebt

Dat gaan ze, in het sevice center, toch merken. Maar als je garantie hebt, is dat de beste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan