Computer 'start' maar doet verder niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hives

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Ik ben nieuw hier, maar hoop dat jullie mij evengoed kunnen helpen.

Wanneer ik mijn pc start dan komt er een pieptoon uit mijn kast. Mijn beeldscherm vertoond niets. De pc staat dus wel aan.

de toon is 5 seconden, dan 4/5 seconden niets, en dan weer dezelfde pieptoon. Dit gaat voortdurend door.

Wanneer ik ook mijn beeldscherm aanzet, dan flikkert het lampje hetzelfde als hij doet wanneer de pc uitstaat (maar het beeldscherm vergeten bent uit te doen).

Ik heb in mijn handleiding gezocht en op internet gezocht, maar kan verder niets over het probleem vinden of weet niet waar ik moet zoeken.

Voordat ik dit probleem kreeg heb ik wel 3 keer een blauw scherm gehad met iedere keer (dacht ik) een ander probleem. 1 keer stond er iets in van drivers van hard of software, maar ik heb niets nieuws er in gezet of progjes gedownload.

Een oom dacht dat het misschien wel het beeldscherm zelf kon zijn. Dit heb ik gecontroleerd met een ander beeldscherm, maar dit was niet het probleem.

Een ander dacht het geheugen, maar daar heb ik helemaal geen verstand van. Ben een beetje pc noob :o .

Heeft er iemand een idee hoe ik het op kan lossen?

ps
als ik niet snel reageer, komt het niet omdat ik geen interesse heb, maar ben nu op de pc van de buren.

Welkom op Helpmij!

Een mogelijkheid is dat je videokaart los zit (mits je een losse videokaart hebt en niet 1 die geintegreerd zit op het moederboard)

Zet de pc uit als hij nog aanstaat.

Schroef de kast open van je pc. Kijk aan de achterkant waar de kabel van de monitor naar je pc loopt.

Die kaart moet je goed aandrukken. Wel goed, maar toch voorzichtig.

Als die loszat, dan zou het beeld het nu weer moeten doen.

Geheugen kan het inderdaad ook zijn. Heb je meerdere "reepjes" in je pc? Probeer dan eerst 1 reepje eruit te halen. Doet hij het nog niet, dan terugplaatsen en een ander reepje eruit halen. Bij het terugplaatsen moet je een "klik" horen, dan zit hij er goed in. Let er goed op hoe de uitsparingen aan de onderkant zitten, als je dit verkeerd om doet, dan weet je zeker dat je pc kapot gaat.

Eventueel in een ander gleufje plaatsen. Let hierbij goed op dat je deze netjes vastpakt, en niet met je vingers de onderkant (waar hij mee in de gleuf zit) vastpakt.

Geheugen ziet er zo uit:

geheugen.gif

Laatst bewerkt:
Kun je de piep toon beschrijven hoeveel piepjes en of er toevallig meer zijn dan 1

Re: Welkom op Helpmij! --> dank je :)

Geplaatst door Tanja1968
Een mogelijkheid is dat je videokaart los zit (mits je een losse videokaart hebt en niet 1 die geintegreerd zit op het moederboard)

Zet de pc uit als hij nog aanstaat.

Schroef de kast open van je pc. Kijk aan de achterkant waar de kabel van de monitor naar je pc loopt.

Die kaart moet je goed aandrukken. Wel goed, maar toch voorzichtig.

Als die loszat, dan zou het beeld het nu weer moeten doen.

Gedaan, zat niet los.

Geheugen kan het inderdaad ook zijn. Heb je meerdere "reepjes" in je pc? Probeer dan eerst 1 reepje eruit te halen. Doet hij het nog niet, dan terugplaatsen en een ander reepje eruit halen.

Eventueel in een ander gleufje plaatsen. Let hierbij goed op dat je deze netjes vastpakt, en niet met je vingers de onderkant (waar hij mee in de gleuf zit) vastpakt.

Geheugen ziet er zo uit:

geheugen.gif

ik herken wat op het plaatje staat, niet in mijn pc.

Kan het zijn dat dat het het pakket is onder de hardware van floppy drive, dvd enzovoort is? Of moet het geheugen echt in het moederboard zitten?

Laatst bewerkt:
Geheugen zit op moederbord kijk maar eens goed moet er inzitten maar zit er nog een code aan je piepjes?

Deze moet echt op het moederboard zitten. Ze staan rechtop en zien er van de bovenkant af heel smal uit.

Het aantal zwarte blokjes kan anders zijn dan op het plaatje. Dit was om een idee te geven hoe geheugen eruit ziet.

Geplaatst door SJJ
Kun je de piep toon beschrijven hoeveel piepjes en of er toevallig meer zijn dan 1

als ik hem start komt er direct een pieptoon van een seconde of 4/5, daarna 4/5 seconden niets, en vervolgens weer een pieptoon van een seconde of 4/5.

Dit herhaalt zich.

Alleen door de uitknop een tijdje ingedrukt te houden kan ik de pc afsluiten, en dus de pieptonen stoppen ;)

Weet je toevallig wat voor Bios je hebt? De piep (beep)code die je beschrijft kom ik niet tegen in dit lijstje http://www.hi-tech.net/zones/help-beep.html

Ik kom alleen bij Award bios dit tegen:

Repeating (endless loop) - Memory error - Check for improperly seated or missing memory

?? Ik krijg 2 reacties van Hives in de mail maar zie ze hier niet staan. Ligt dit aan mij of heeft hives ze verwijderd?

Geplaatst door Tanja1968
Weet je toevallig wat voor Bios je hebt? De piep (beep)code die je beschrijft kom ik niet tegen in dit lijstje http://www.hi-tech.net/zones/help-beep.html

Ik kom alleen bij Award bios dit tegen:

Repeating (endless loop) - Memory error - Check for improperly seated or missing memory

over het geheugen. Ik zie 2 soorten. 1 zit tussen 2 houders vast, en kan ik in een andere sleuf plaatsen (ga ik nu doen)

De andere is geen andere plek voor.

En bios weet ik niet. Kan ik die ergens vinden?

Geplaatst door Tanja1968
?? Ik krijg 2 reacties van Hives in de mail maar zie ze hier niet staan. Ligt dit aan mij of heeft hives ze verwijderd?

ik heb niets verwijderd :)

Zonder de pc op te starten kun je niet weten wat voor bios je hebt. Maar ik denk toch echt dat het een geheugen probleem is.

Probeer maar wat te wisselen of 1 voor 1 eruit en proberen de pc te starten. Let er goed op dat je een klik hoort. Anders heb je een nog groter probleem.

Geplaatst door Tanja1968
Zonder de pc op te starten kun je niet weten wat voor bios je hebt. Maar ik denk toch echt dat het een geheugen probleem is.

Probeer maar wat te wisselen of 1 voor 1 eruit en proberen de pc te starten. Let er goed op dat je een klik hoort. Anders heb je een nog groter probleem.

ik heb het geheugen verwisseld, ben niet aan de onderkant geweest, maar het zelfde probleem blijft.

ik heb er trouwens maar 1. Er is ook maar 1 sleuf naast, waar ik hem in kan plaatsen/klikken.

Ik weet eigenlijk niet of je een pc kan starten ZONDER geheugen. Anders zou je dit ook kunnen proberen. Al was het maar om te kijken of je beeld krijgt.

Laatst bewerkt:
Oei, dat wordt lastig.

Probeer zoveel mogelijk kaarten uit je pc te halen, behalve je videokaart.

Dus je netwerkkaart, eventueel geluidskaart, modem alle usb kabels enz.

Kijk eens of hij het dan doet.

effe tussendoor kun je die beeps tellen hoeveel of gaat dat steeds maar door?
check ook aansluiting van monitor op pc.
batterijtje er even uithalen.
druk in je pc alle kabeltjes voorzichtig aan ook van dat kleine speakertje.

Laatst bewerkt:
zal ik morgen doen Tanja, kan nu niet.

en de beebs zijn continu. Bij 6 herhalingen heb ik hem weer uit gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan