computer start niet door bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

kluns1

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
beste mensen,

weet iemand misschien iets als k t heb over een computer me xp, die opstart en dan een scherm aangeeft met opstarten in veilige modus, normaal opstarten enz. en je kunt ook wachten totdat windows word opgestart, tenminste dat staat er.
Maar wat k ook doe, telkens geeft hij daarna dat laadbalkje van xp en dan valt hij weer terug naar het opnieuw opstarten scherm zoals ik net genoemd heb.
Snapt misschien iemand hier iets van?

BvD

Start eens op in Veiligemodes als dat kan?En doe dan onderstaande.

Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.

bedankt voor je reactie

bedankt dat je meedenkt,
maar zelfs bij het opstarten in veilige modus valt hij weer terug, dan krijg je dat balkje waarop xp word geladen en dan valt hij weer terug
ik snap ook niet waar t probleem zit.

In dat scherm ,dus opstarten via F8 staat ook Bij systeem crash uitschakele of zoiets ,dat al geprobeeert?

wanneer moet je op f8 drukken? als xp laad of daarvoor al?

reageert niet op f8

De computer reageert niet als k op f8 druk,

ik heb het ook geprobeerd: opstarten in veilige modus, maar dan geeft tie aan :
press esc to cancel loading d347bus.sys
De ene keer heb k gwoon gewacht en de andere keer heb ik op esc gedrukt, maar dat maakte niet uit

Dit word een nieuwe installatie want als je niet in veilige modus kunt komen heb je een groot probleem.
Het enigste wat je nog kunt proberen is vanaf de winxp cdrom opstarten en vanuit Recovery Console proberen om de boel te repareren met chkdsk.

zie bijlage

Bijlagen

Bij bepaalde Mobo's moet je de F5 toets gebruiken om in Veilige Modus te komen.

Mvg P

bedankt

beste mensen,

allemaal hartstikke bedankt voor je reacties, vooral aan die van SJJ had ik veel,
dit typ ik allemaal weer met mijn eigen computer, dus hij doet het weer prima

grt. kluns

We zijn er om elkaar wat wijzer te maken.:D :o :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan