Computer start niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silverclone

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2005
Mijn probleem is: Mijn computer gaat aan, maar hij geeft geen beeld, het lichtje van het beeldscherm knipperd ook. hij geeft ook geen piepje, dat hij verder gaat. maar de ventilator en de voeder gaan wel gewoon aan.. kan iemand mij plz helpen, want ik heb me computer hard nodig voor me opleiding!

Groeten.

p.s Hieronder het verhaal voordat hij het niet meer deed.

Ik heb een brander gekregen. die heb ik geinstalleerd, de cd-brander eruit gehaald, en de dvd brander op die plaats gedaan.
Maar toen zag ik dat alles onder stof zat, dus heb ik even de stofzuiger gepakt en op de zachtste stand voorzichtig gestofzuigt. maar ik probeerde, volgens mij de prossesor, (hij had een grote ventilator, en zit op het moederbord.) eraf te halen want die zat ook helemaal onder stof. En nu doet hij het niet meer.

Laatst bewerkt:
stofzuigen in je computer is niet goed, je zou dit heel voorzichtig moeten doen zonder ijzeren kop want je hebt heel makkelijk kortsluiting.

Je processor los roppen is ook geen goed idee tenzij je het voorzichtig doet en ook weer goed vast zet. Het kan zijn dat je videokaart beschadigt is, niet meer goed erin zit of kortsluiting heeft gekregen.

Druk alles is even goed aan. En andes naar je pc boer.

kijk eens in app.beheer of je daar gele vraagtekens heb staan.

Met het aansluiten van de extra brander, heb je waarschijnlijk de video kaart aangeraakt, en is deze iets los gekomen.
Computer uit, stroom ervanaf.

Druk alles goed aan, en kijk ook eens of alle kabels goed vast zitten.

Succes

daar kan ik nie kijken omat ik de computer nie aan krijg..

p.s iemand heeft er 2 cent op het moederbord laten vallen. maar die is er al wel weer uit.

goldvinger zei:
kijk eens in app.beheer of je daar gele vraagtekens heb staan.

Denk niet dat die daar veel uitroeptekens vind als de pc niet opstart he.

roto zei:
Denk niet dat die daar veel uitroeptekens vind als de pc niet opstart he.

zijn computer start wel op maar geeft geen beeld.
dus inderdaad een domme vraag van mij:mad:

Silverclone zei:
......... maar ik probeerde, volgens mij de prossesor, (hij had een grote ventilator, en zit op het moederbord.) eraf te halen want die zat ook helemaal onder stof. En nu doet hij het niet meer.

Hoe heb je geprobeerd je processor eraf te halen.....toch niet gewoon door te trekken?
Dan heb je twee kansen;
1. de processor zit gewoon niet meer goed in de socket en zal moeten worden terug geplaatst (en niet door hard te drukken)
2. de processor is nu overleden, dan gaat het geld kosten.

als het aandrukken van je videokaart niet helpt zet eens een andere videokaart van een andere pc erin.
van bijv. de pc waar je nu achter zit. (als het past natuurlijk)
als hij het dan wel doet dan weet je zeker dat je videokaart het begeven hebt

Denk dat je de processor uit zijn socket hebt getrokken, zet alles uit, probeer het koelblok voorzichtig van de processsor af te krijgen en haal de processor eruit door de hefboom omhoog te doen en de processor weer goed erin te plaatsen.

Je zult wel eerst alle koelpasta moeten verwijderen en nieuwe kopen en erop doen, en daarna het koelblok weer goed erop plaatsen.

Of de pc naar de plaatselijke pc boer brengen.

Dat ventilatoren en voeding aangaan zegt verder niets, alleen dat er spanning op staat.

maestro12 zei:
Hoe heb je geprobeerd je processor eraf te halen.....toch niet gewoon door te trekken?
Dan heb je twee kansen;
1. de processor zit gewoon niet meer goed in de socket en zal moeten worden terug geplaatst (en niet door hard te drukken)
2. de processor is nu overleden, dan gaat het geld kosten.

Er zitten twee van die hendeltjes op de ventilator die heb ik open gehaald, toen kwam die los te zitten en daarna heb ik hem erafgehaald.

even nog een vraag:

in het eeste berichtje zeg je dat je geen beeld meer hebt maar wel dat je pc aan gaat.

in een berichtje verderop zeg je weer dat de pc niet aan krijgt.

als je alleen geen beeld meer hebt moet je het volgens mijn in je videokaart zoeken.
maar als je pc niet aan krijgt dan kan het wel eens aan je procesor leggen, en helemaal als je daar aan hebt lopen rukken

goldvinger zei:
even nog een vraag:

in het eeste berichtje zeg je dat je geen beeld meer hebt maar wel dat je pc aan gaat.

in een berichtje verderop zeg je weer dat de pc niet aan krijgt.

als je alleen geen beeld meer hebt moet je het volgens mijn in je videokaart zoeken.
maar als je pc niet aan krijgt dan kan het wel eens aan je procesor leggen, en helemaal als je daar aan hebt lopen rukken

Je kunt nooit zien dat de pc wel of niet aangaat als je geen beeld hebt, en dat hoeft niets met de videokaart te maken, meestal niet.

Nogmaals, alleen de fans draaien en de schijven gaan spinnen, wil alleen maar zeggen dat er spanning op staat, niet de pc het zou doen.

als mijn pc opstart krijg ik altijd een melodietje van windows.
aan de hand daar van kan je merken of hij windows opstart mits ze geluidskaart goed werkt natuurlijk.
maar dat lijkt me wel

Ik heb hier een hardware boek liggen.

Dit zijn de 1ste 2 stappen van het opstarten:

1. De computer word ingescaheld. De ventilator in de voeding wordt gestart en er wordt spaning op het moederbord gezet.
Nou dat doet hij.
2. De opdrachten in de POST worden door de processor uitgevoerd.
- Als eerste worden de onderdelen van de processor getest. Zo word geken of de kloksnelheid juist is en of de interene cache werkt. Als deze test niet met succes voltooid worden, blijft het beeld zwart en gebreurt er niets.
Daarna word de videokaart getest.

Bij mij blijft hij bij punt 2 hangen. maar mijn beeldscherm lichtje knipperd net zoals hij op stand by staat.

JBS zei:
Met het aansluiten van de extra brander, heb je waarschijnlijk de video kaart aangeraakt, en is deze iets los gekomen.
Computer uit, stroom ervanaf.

Druk alles goed aan, en kijk ook eens of alle kabels goed vast zitten.

Succes

Doe deze controle eens.

Silverclone zei:
p.s iemand heeft er 2 cent op het moederbord laten vallen. maar die is er al wel weer uit.

Was dit terwijl de PC aanstond.

Bios al gereset want dat kan het probleem zijn omdat je de boel hebt los gehad.
Anders kan er nog een geheugen defect zijn.
Processor wel weer goed gemonteerd, deze heb je er toch niet zo uitgetrokken want dan heb je de pinnetjes los getrokken dan kun je wel een nieuwe kopen want dan zal die het nooit meer doen.
De klemmen hebben alleen te maken met je koeling dus de processor zit er nog appart in geklem, als je deze dus los hebt getrokken helaas pindakaas.

Laatst bewerkt:
dan vrees ik voor het ergste.

Weet iemand hoe veel een nieuwe processor kost? 3.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan