computer start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
Hallo,

Als ik mijn computer opstart dan blijft het beeld op zwart staan.
Ook hoor ik de hardeschijf niet ratelen. Het lijkt wel of de pc niet doorstart.
Het lampje bij de aan en uit knop blijft op rood staan.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik gebruik win.XP
 
Dat is op het eerste gezicht moeilijk te zeggen.
Heb je al opstarten in de veilige modus geprobeerd?

Het zou hardware matig kunnen zijn, een defecte HDD of processor wat met deze temperaturen vaker speelt, maar het zou ook softwarematig kunnen zijn dat er iets met je partitie aan de hand is.

Je krijgt geen visuele of audio foutmeldingen?
Hoor je je cpufan wel draaien?
 
hehe zei:
Dat is op het eerste gezicht moeilijk te zeggen.
Heb je al opstarten in de veilige modus geprobeerd?

Het zou hardware matig kunnen zijn, een defecte HDD of processor wat met deze temperaturen vaker speelt, maar het zou ook softwarematig kunnen zijn dat er iets met je partitie aan de hand is.

Je krijgt geen visuele of audio foutmeldingen?
Hoor je je cpufan wel draaien?

nee, ik krijg alleesn een zwart beeld. Verder helemaal niks
ikzelf denk dat het aan de harde schijf ligt omdat ik die ook niet hoor ratelen.
wat zou het nog meer kunnen zijn?
 
De voeding, indien mogelijk, probeer eerst een andere, geheugenreepjes kunnen ook deze symptomen veroorzaken, dus indien je meerdere reepjes hebt, gooi er eentje uit, en wissel ze eventueel om.
 
of koppel de stekkers van je OS eens los, paar tellen wachten en weer terug doen
 
Lange Pier zei:
De voeding, indien mogelijk, probeer eerst een andere, geheugenreepjes kunnen ook deze symptomen veroorzaken, dus indien je meerdere reepjes hebt, gooi er eentje uit, en wissel ze eventueel om.

Het lampje op de pc brand wel, kan het dan toch zijn dat de voeding kapot kan zijn
 
goldvinger zei:
Het lampje op de pc brand wel, kan het dan toch zijn dat de voeding kapot kan zijn

Ja, dat kan, maar ik zei ook, probeer een andere, dan weet je het zeker.
 
Lange Pier zei:
Ja, dat kan, maar ik zei ook, probeer een andere, dan weet je het zeker.
oke, bedankt voor de reacties.
Ga vanavond eens sleutelen aan de pc.

Is het trouwens niet raar dat de harde schijf niet meer rateld of kan dat ook komen door de eventuele tips die jullie hierboven beschreven hebben
 
Ja, dat heb ik nu een paar keer meegemaakt, een kapot geheugenreepje wat voorkomt dat ook maar iets werkt, maar ook de powerled niet, in dit geval werkt die wel, dus.

Maar het wordt gewoon een kwestie van reduceren, tot je bij het probleem bent gekomen, en zo op afstand, is het alleen maar suggesties aandragen van toepassing, je zult het zelf allemaal moeten testen.

En vaak zijn het ook nog dingen, waar niemand aan gedacht heeft, één keer een kapot batterijtje gehad, dezelfde symptomen, maar dat komt heel zelden voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan