computer start niet goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie23

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Als ik mijn pc opstart, dan gebeurt dit zoals normaal. Totdat ik in het blauwe beginscherm kom waar normaal gesproken het icoontje staat waarop ik klik om mezelf aan te melden als gebruiker.

Ik krijg nu echter een blauw scherm met microsoft XP erop, maar er gebeurt daarna niets meer. Ik kan niet meer verder. Er staan geen icoontjes en ook de werkbalk onderin staat er niet meer.

Wat is er mis gegaan en waarmee kan ik het verhelpen? De pc is een half jaar geleden volledig opnieuw geinstalleerd na de grap van AVG, waardoor mijn pc ook lam was.
Maar tot gisterenavond werkte hij prima.

Wie o wie kan me helpen, want ik kom nu geen steek verder!

alvast bedankt! :thumb:

Hoi !

Tijdens het opstarten op F8 trommelen, dan kiezen voor: laatst bekende werkende configuratie.

Start de PC nu wel op ?

Greetz,

Harry.

hoi harry

bedankt voor je reactie!

Als mijn man (want ik ben op mijn werk) op f8 drukt kan hij kiezen uit:
veilige modus met opdrachtprompt of veilige modus.

Zodra hij daarvoor kiest, komt hij uiteindelijk weer terecht in het zelfde blauwe scherm alleen zijn de letters microsoft windows XP nu veel groter. Hij kan dan weer niets....

Ik baal er echt als een stekker van, want de laatste tijd gebeurt dat vaker zo ineens.
Normaal als ik de pc opstart, kom ik al in een zwart scherm waarvan 30 seconden terug lopen naar nul en waarbij ik kan kiezen uit windows prof of windows home (hebben allebei op de pc gestaan), hij is toen weggebracht en opnieuw geinstalleerd (wat 120 euro kostte) en nu begint het weer opnieuw.
Kan een pc ook zo in de war zijn dat het tijd wordt voor een nieuwe of maakt dat niet uit?

groetjes lisette

Hoi !

Als de PC kort geleden opnieuw is geinstalleerd, en er is nu weer een probleem, lijkt het me waarschijnlijk dat de HDD (harde schijf) zijn beste tijd gehad heeft.

Probeer even een z.g. repair-install, d.w.z. opstarten van de XP-CD, kiezen voor installeren, daarna wordt de bestaande XP-installatie gevonden.

Trommel dan op R(epair), en Windows wordt over de bestaande XP-installatie gezet, zonder verlies van je bestaande programma's en bestanden.

Alleen de Windows Update's worden weer opnieuw geinstalleerd.

Lukt dit niet, of krijg je tijdens bovenstaande actie foutmeldingen, post die dan even hier.

Enne....een komplete her-installatie incl. Office en alle gewenste programma's kost bij mij 49 euri's !

Greetz,

Harry.

bedankt voor je snelle reactie.

Mijn pc is nu 8 jaar oud denk ik, zou dat te oud kunnen zijn dan?

Ik heb zelf geen cd meer van xp, deze ben ik kwijt, dus ik heb vaak kopietjes gebruikt, totdat deze dus opnieuw geinstalleerd is in de winkel met de originele code.

Ik denk dat ik even ga overleggen met mijn man wat we gaan doen, misschien wordt het dan toch tijd voor een nieuwe.....

groetjes lisette

ik heb trouwens een HHD van 120 GB waarvan echt ruim 80 leeg is, bovendien heb ik een externe er aan zitten waar 640 GB op kan, en die voor 90 % leeg is. Kan een HDD dan defect zijn?

Omdat de pc gisteren nog gweoon goed werkte.

Hoi !

Tja....8 jar is in de PC-wereld 'n eeuw !

Dan zou ik zeker over een nieuwe nadenken.

Greetz,

Harry.

oh oke :o

Dan gaan we maar eens verder zoeken denk ik! Nog tips voor merk, e.d.
We willen alleen niet te veel geld uitgeven....

ik heb nl geen bal verstand van het interne gebeuren van een pc. Wij hebben inderdaad niet zoveel eisen.

We zitten veel op internet, en hebben wat foto;s e.d.

En we branden wat films en cd's maar verder doen we er niet veel mee.

Maar alle dingen die ik nu op c en d schijf heb, kan ik deze wel door iemand op schijf laten zetten of niet??

Ik heb nl alleen een backup van foto's

Hoi !

Op je laatste vraag: ja, da's geen enkel probleem.

Mocht je in de buurt wonen: ik kan ook een systeem voor je bouwen.

Uitgaande van dit: http://www.alternate.nl/html/produc...750-4GB/-1077690/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits setje als basis, dus nieuwe kast (je hebt inspraak), DVD.CD brander, 250 Gig HDD, kaartlezer.
Geinstalleerd met Windows 7 RC (voor 1 jaar, daarna: of aanschaffen of voor Win XP kiezen).

Uiteraard verder alle benodigde software geinstalleerd, je bestanden overgezet etc. etc. voor 300 euri's met inruil van je oude PC voor onderdelen.

24 maand schriftelijke garantie op de hardware van @Alternate, 2 jaar ondersteuning van mij voor de rest.

Vele referentie's ter inzage.

Harry..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan