Computer start niet helemaal op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hoi,

Mijn vaders computer deed het een lange tijd goed, maar sinds vorige week komt hij niet verder dan het plaatje van het bureaublad. Ik zie dus geen taakbalk of programma-iconen maar alleen de achtergrond.

Tot zover heb ik gepbrobeerd op te starten in de veilige modus op via Bootlog.txt maar het probleem ontstaat nog steeds.

De computer is windows ME en al redelijk oud.

Ik weet niet zeker of dit je juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar ik kon geen betere plek verzinnen. Mijn excuses als ik deze thread toch in het verkeerde forum heb geplaatst.

Bvd voor je reactie,

Julian.

Dit is zeker het juiste forum!
En, zo te zien, ook de juiste sectie.....
[Zo niet is er altijd een zeer hulpvaardige moderator die hem op de juiste plek zet]

Start het systeem wel op in "veilige modus"? [tijdens het opstarten een antal malen op de F8 toets drukken]

Hoi !

Start es op, open taskmanager, klik nieuwe taak, dan: explorer.exe intrommelen.
Taskmanager = Ctrl.+Alt+Del

Werkt dat ?

Greetz,

Harry.

Hoi harry,

Als ik Ctrl + Alt + Del klik zie ik Taskmanager maar dan alleen de knoppen 'Taak Beëindigen' 'Afsluiten' en 'Annuleren'. Geen 'Nieuwe Taak'.

Hoi !

Op bestand klikken - nieuwe taak !

Greetz,

Harry.

Hoi,

Hoe bedoel je dat, op 'bestand' klikken en 'nieuwe taak'? In de lijst staan geen programma's, die is leeg. Ik denk dat dit komt omdat het windows ME is en niet windows XP. Bij windows XP staat dat volgens mij wel.

julian

Heeft ME geen system restore of een ander register opdracht zoals scanreg om een oudere terug te zetten?

Zou kunnen, maar ik weet niet hoe je in een zon DOS prompt komt zonder helemaal op te starten

Met F8 in het opstartmenu komen en kiezen voor optie 5? en dan scanreg /restore, als dat ook in ME wordt gebruikt, ik heb er nog nooit mee gewerkt.:o

Zal 't proberen. Ik heb ook even op de taakmanager van XP gekeken en daar staat inderdaad 'Nieuwe taak..'. Bij ME staat dat niet.

Hoi !

Volgens mij had Windows ME voor het eerst iets van systeemherstel. maar ik zal het even na moeten kijken, want ME gooi ik er altijd als eerste af : M(eer) E(llende) !

Je hoort nog van me als ik wat lectuur heb doorgespit.

Greetz,

Harry.

Oke dankjewel, mn vader had ook gezegd dat hij een mannetje zou bellen om naar die computer te kijken =/ Dus dan zal die t ook wel maken, weet alleen niet hoe. Maar mss kan ik hier nog op tijd een oplossing vinden en hem 50 euro besparen.

Is de schijf vol? Kontroleer dit eerst. Dat is namelijk een plotseling optredend probleem. Net als bij Win 98 zou ik heel gemakkelijk besluiten om Windows ME opnieuw te installeren. De instellingen en bestanden kunnen hierbij dan behouden blijven zolang als er niet door setup geformatteerd wordt. Het lijkt mij echt sterk als de monteur daar niet meteen ook toe overgaat. Dat duurt dan wel een uurtje. Hopelijk krijg je nog een andere tip. Windows ME heb ik lang gebruikt. Je kunt met een noodopstartdiskette geen herstel uitvoeren. Volg hiervoor in Windows ME de volgende procedure: Klik op Start, wijs achtereenvolgens Programma's, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeem herstellen. Vaak staat systeemherstel trouwens uitgeschakeld omdat de systeeminstellingen bij het opstarten anders telkens worden opgeslagen. Er moet dan handmatig één worden gemaakt. Met de Opstartdiskette wordt wel automatisch gedetecteerd dat de laatste hersteloperatie ongedaan moet worden gemaakt. Ik begrijp dat systeemherstel nu géén optie is. Gebruik de CDRom van ME en installeer deze over de oude installatie tenzij de harde schijf geschikt zal worden gemaakt voor Windows door setup.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan