Computer start niet meer door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Oke, da's goed.

Current host clock zegt me niks tot mijn spijt.

Staat Spread Spectrum op disabled ?

En wat gebeurt er als je de FSB op bijv. 110 zet ?

Greetz,

Harry.

Lange Pier zei:
Dat is idd de eerste keer dat ik om het merk en type vroeg, maar meerdere keren of er een fsb jumper op zat, daar kreeg ik steeds geen antwoord op.

Ik heb het nu opgezocht, en dat moederbord heeft het niet.

Maare, zet eens de fsb op 133, en de cpu ratio op auto, kijken wat er dan gebeurd, je weet tenslotte waar de clear cmos jumper zit.

Dat heb ik ook geprobeerd. Dat geeft hetzelfde probleem....:confused:

Harry Snor zei:
Hoi !

Oke, da's goed.

Current host clock zegt me niks tot mijn spijt.

Staat Spread Spectrum op disabled ?

En wat gebeurt er als je de FSB op bijv. 110 zet ?

Greetz,

Harry.

Spread spectrum stond inderdaad niet op disabled, stond op 0,25%.
Heb hem nou op disabled gezet en op 133. Hij starte wel iets verder door maar kwam uiteindelijk niet in windows. Heb hem daarna op 110 gezet en daar werkte hij wel goed alleen op1375 MHz. Is toch al weer iets sneller....:rolleyes:
Daarna op 115 gezet en ook hier starte hij niet door naar windows maar kreeg ik uiteindelijk een zwart scherm.

Ooit gedacht om bios te flashen meest recente? of zal dat de probleem niet oplossen?

mickeyjoy zei:
Ooit gedacht om bios te flashen meest recente? of zal dat de probleem niet oplossen?

Ik vraag me af of dit zal werken. Hij heeft tenslotte altijd goed gewerkt met deze bios versie. Maar goed hij werkt nu op 1375 Mhz en dat werkt toch al wat sneller dan voorheen. En degene die hem gebruikt vond hem op de lagere snelheid al snel werken dus die is al lang tevreden zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan