computer start niet meer hoog/laag piep, wat is er aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpydumpy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Mijn computer met een ASUS P4T-E moederbord wil niet meer starten :(
en als ie dan toch een keer opstart loopt ie vast :(.
als ie niet opstart doe ie: hoge piep - lage piet -hoge - lage - hoge - lage ...
Wat is er mis?? wat is er stuk memory - CPU of toch moederbord ?

Award bios: Repeating High/Low: Either the CPU is not seated properly or the CPU is damaged.

Waarschijnlijk problemen met je processor, wellicht is deze oververhit geraakt.

Dan ga ik op zoek naar een andere processor en kijken of dat helpt.
bedankt Mr_fixit

Hallo humpy,
Bedoel je nu als jij je PC aanzet je een pieptoon krijgt?
Zoals Pieeeeep. Piep. Piep (eerste hoog, andere twee wat lager)
Ik heb dit probleem ook gehad, Ik weet niet of jouw videokaart zon 4,6 of 8pin Power Connector gebruikt van je voeding, want als je die er niet in gestoken hebt, zal je PC niet aangaan.
Ik heb dat ook gehad.
PC Aan.
Pieep, Piep, Piep.....Pieep, Piep, Piep. dat heb ik gehad, alles na-checken, Videokaart power zat er niet in.
Erin pluggen en BAM hij werkte weer :)

@zwabber123
een tijdje terug starte de PC wel, maar als ie een tijdje draaide (bezig was) liep ie zomaar fast. reageerde de pc nergens meer, zelfs niet op ctrl atl del niet
alleen de reset knop (of de aan/uit knop) werkte nog. Pas begin juli wil ie ook niet meer starten.
Ik heb een hele tijd geleden al eens vlink wat stof weggehaald bij de prosessor en uit de koelfan, dat de cpu toch oververhit is geraakt lijkt mij nu het meest waarschijnlijke, maar je weet maar nooit dus ga ik het onderzoeken of dit (voeding viedeo) het euvel kan zijn.

@zwabber123
Ik heb een hele tijd geleden al eens vlink wat stof weggehaald bij de prosessor en uit de koelfan, dat de cpu toch oververhit is geraakt lijkt mij nu het meest waarschijnlijke, maar je weet maar nooit dus ga ik het onderzoeken of dit (voeding viedeo) het euvel kan zijn.

Check ook ff of je processor zelf niet beschadigd is.

Ook aan de voeding kast zelf gedacht om deze schoon te maken?
wel ff alles afkoppelen en voorzichtig open maken (indien er geen garantie opzit nartuurlijk) En dan schoonblazen! (niet met je vingers erin!)
raak geen spoeltjes e.d. aan.
Als dit al schoon is gemaakt, probeer dan het volgende:

1= plaats je moederboard kaart, processor, intern geheugen en de voeding in de kast en sluit deze aan.
start de pc op wat doet hij?
wederom die piep tonen?
of is het nu anders?

2= zit je intern geheugen in de juiste bank? de grootse intern geheugen moet op bank 1 voorop. Ik heb zelf nog niet lang geleden dit ook gehad en blijkt dat ik perongeluk de geheugen op de verkeerde bank had zitten.

3= als veranderingen optreden in het piepen, kan je steeds testen door de volgende volghorde aan te houden:

moederboard kaart plaatsen >> pc testen intern geheugen plaatsen >> pc testen >> processor plaatsen >> pc testen >> videokaart plaatsen >> pc testen >> hardeschijf plaatsen >> pc testen >> cd rom/dvd/branders en evt diskette station aansluiten >> pc testen.

Ben er groot mee ens met djeric,
Je kunt stap voor staop onderdelen plaatsen, en doorgaan totdat je bij het onderdeel bent dat kapot is,
met RAM bijvoorbeeld, Stick 1 plaatsen. Doet het? OK.
Stick 2 plaatsen Doet het? OK
Stick 3 plaatsen Piep toon? Dan weet je dat DAT kapot is in je PC ;)

Suc6!

Laatst bewerkt door een moderator:
Allen,

Er is wat nieuws van het front.
Ik heb de computer weer draaien, maar na 10/20 min of zo staat ie weer vast. Ik heb wel beeld, maar muis, ctrl del, niets reageert meer.
Ik denk dat het toch aan de CPU/koeling ligt.
Wat had ik gedaan:
CPU-Koeling eraf gehaald, CPU losgehaald, CPU ziet er prima uit van de buitenkant, CPU gemonteerd, koelpasta wat ik zag op plek cpu-koeling geplaatst, koeling geplaats. Daarna computer gestart en werken (geen piepjes). Echter na 10 a 20 min is ie weer vast gelopen. alleen uitzetten werkt.
Meteen aanzetten gaat niet, maar als je een paar min wacht doet ie het weer.

Dus denk ik dat de CPU niet meer lekker is (koeling ziek er goed uit en werkt (koel ribben met ventilator = altijd zo geweest), die ventilator werkt.)

Heb gezocht op internet naar andere CPU :
ik heb een intel pentium 4 2,0ghz socket 478/400
en vind een intel pentium 4 2,4ghz socket 478/533
maar wat betekend het verschill 400 - 533 ??
Kan ik die CPU gebruiken ?

m.v.g. en alvast bedankt voor antwoorden.

Meteen aanzetten gaat niet, maar als je een paar min wacht doet ie het weer.
duidelijike geval van overhitting.

maar je omschrijft het probleem al weer wat dagen later, deed hij het in de tussen tijd nog wel goed?
kan ook zijn dat je fan verkeerde kant opdraait. (achterzijde van je pc)

je moet voor zorgen dat de lucht uit de pc kan en niet andersom!
word ook soms verkeerd gedaan. verder let op op een cpu ook aan het aantal toeren p/m. is het geschikt of ongeschikt voor jou type processor?
komt er zelf op neer, of je lang je pc aan laat staan of regelmatig enkele uurtjes. verschilt soms ook.

oudere pc's met slecht ingeboude koelingen lopen sneller vast.
dit kan je voorkomen door goede ventilatie en de juiste koelingen te gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan