Computer start niet meer naar formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DNME01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
2
Hey,

Nadat ik windows 7 heb geinstalleerd dacht ik even computer op te schonen en heb per ongeluk station C: geformateerd. Omdat dat het enige station is waar ik data kan opslaan, heeft hij meteen ook windows besturingssysteem verwijdert. Met als gevolg dat ik helemaal niks meer kan nu. Ik kan niks meer herstellen en met geen mogelijkheid meer in windows komen. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt
 
Zet de cd-rom boven de C: in het bios.
Dan cd-rom er en en laden.
 
Zet de cd-rom boven de C: in het bios.
Dan cd-rom er en en laden.

Het probleem is dat ik mijn orginele cd kwijt ben en de cd van iemand heb gekopieerd ( heb wel een legale cd key)
Mijn CD-rom leest ook geen enkele schijf automatisch. Moet telkens eerst in windows zijn voordat ik een cd kan starten met lezen...
 
Moet telkens eerst in windows zijn voordat ik een cd kan starten met lezen...
Lijkt me stug...:rolleyes: Je moet zoals Warander al heeft gezegd de bootvolgorde in het BIOS veranderen, zodanig dat je CD/DVD-drive als eerste staat.
 
.....
station C: geformateerd......en met geen mogelijkheid meer in windows komen.....


Nee.... natuurlijk niet, windows is immers ook verwijderd. Je zult opnieuw moeten installeren. Dat kan je doen door vanaf de windows-cd te booten. Als dat niet werkt, moet je de bootvolgorde in het BIOS aanpassen.

In het BIOS staat een rijtje met schijfstations, waarvanaf de pc probeert te starten. Waar vanaf geboot wordt, is afhankelijk van de volgorde van dat rijtje. In principe is de harde schijf de laatste locatie waarvanaf hij zou moeten starten. Dat lijkt niet logisch, maar dat is het wel. Hij moet namelijk EERST proberen vanaf cd/dvd/usb te starten, en DAARNA pas de harde schijven gaan proberen. Dat voorkomt namelijk het soort problemen dat jij nu hebt.

Zet je pc eens gewoon aan. Voordat er werkelijk geboot gaat worden, zal de pc eerst een paar testjes doen, daarvan zie je snel wat over het scherm voorbij komen. Ergens tijdens dat proces zal hij ook laten zien dat je ergens de setup van het BIOS kan wijzigen. Meestal werkt dat door tijdens die testjes de F2, F8, F10 of ESC knop ingedrukt te houden, beetje afhankelijk van het merk/type moederbord. Ga vooral niet teveel zitten knoeien in het BIOS, maar ga gwoon op zoek naar het bootmenu. Zorg dat je cd/dvd station als eerste wordt genoemd.
Stop de windows cd in de drive, en start opnieuw. Nu zal het moeten lukken.
 
Nee.... natuurlijk niet, windows is immers ook verwijderd. Je zult opnieuw moeten installeren. Dat kan je doen door vanaf de windows-cd te booten. Als dat niet werkt, moet je de bootvolgorde in het BIOS aanpassen.

In het BIOS staat een rijtje met schijfstations, waarvanaf de pc probeert te starten. Waar vanaf geboot wordt, is afhankelijk van de volgorde van dat rijtje. In principe is de harde schijf de laatste locatie waarvanaf hij zou moeten starten. Dat lijkt niet logisch, maar dat is het wel. Hij moet namelijk EERST proberen vanaf cd/dvd/usb te starten, en DAARNA pas de harde schijven gaan proberen. Dat voorkomt namelijk het soort problemen dat jij nu hebt.

Zet je pc eens gewoon aan. Voordat er werkelijk geboot gaat worden, zal de pc eerst een paar testjes doen, daarvan zie je snel wat over het scherm voorbij komen. Ergens tijdens dat proces zal hij ook laten zien dat je ergens de setup van het BIOS kan wijzigen. Meestal werkt dat door tijdens die testjes de F2, F8, F10 of ESC knop ingedrukt te houden, beetje afhankelijk van het merk/type moederbord. Ga vooral niet teveel zitten knoeien in het BIOS, maar ga gwoon op zoek naar het bootmenu. Zorg dat je cd/dvd station als eerste wordt genoemd.
Stop de windows cd in de drive, en start opnieuw. Nu zal het moeten lukken.

Hallo.
Wat zei dan?
Cd-rom boven zetten ,in bios.
 
dat zei je ja... maar ik krijg uit de beschrijving van poststarter niet direct het idee dat hij echt weet waar hij mee bezig is. Gevalletje klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Even wat uitleg dus...
 
Ik weet niet hoe groot je schijf is,Maar dan zou ik het toch met Fdisk( Dos opstart diskette) eerst de oude partitie verwijderen,daarna een nieuwe partitie maken.
 
Ik weet niet hoe groot je schijf is,Maar dan zou ik het toch met Fdisk( Dos opstart diskette) eerst de oude partitie verwijderen,daarna een nieuwe partitie maken.


een wat...???:shocked: Diskette...? :eek: Wanneer heb je die voor het laatst gezien?
Hmmm.... even het Rijksmuseum bellen en vragen of ze er nog eentje hebben. Niet vergeten of ze er direct een drive bij kunnen leveren dan.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb al jáááren geen floppy-drive meer in mijn pc's gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan